-
1. Data: 2020-02-16 09:35:32
Temat: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Cavallino <c...@k...pl>
Wiadomo, że klasycznych asb, nie przełącza się na światłąch w tryb
Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywają.
Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?
Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej -
a nikt tak nie robi przecież.
Bo ani to zdrowe dla sprzęgła, ani wygodne (konieczność trzymania
wciśniętego pedału).
Co bardziej zaszkodzi trwałości skrzyni/sprzęgła - postój na światłach w
trybie Drive, czy przełączanie na Parking/Neutral w każdej sytuacji?
-
2. Data: 2020-02-16 13:39:13
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-02-16 o 09:35, Cavallino pisze:
> Wiadomo, że klasycznych asb, nie przełącza się na światłąch w tryb
> Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywają.
>
> Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?
>
> Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
> postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej -
> a nikt tak nie robi przecież.
Ja na logikę bym założył, że taki postój wykorzystuje inny tryb,
a sprzęgło się uruchamia dopiero jak zdejmuje się nogę z hamulca.
Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z takim
jak opisałeś?
-
3. Data: 2020-02-16 14:22:10
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 16-02-2020 o 13:39, cef pisze:
> W dniu 2020-02-16 o 09:35, Cavallino pisze:
>> Wiadomo, że klasycznych asb, nie przełącza się na światłąch w tryb
>> Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywają.
>>
>> Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?
>>
>> Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
>> postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej
>> - a nikt tak nie robi przecież.
>
> Ja na logikę bym założył, że taki postój wykorzystuje inny tryb,
> a sprzęgło się uruchamia dopiero jak zdejmuje się nogę z hamulca.
Tyle, że chciałbym tej nogi na hamulcu nie trzymać przez kilka minut.
> Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z takim
> jak opisałeś?
To tylko założenie jak sam zauważyłeś.
Pytam bardziej, czy można bezkarnie przełączać na P lub N.
-
4. Data: 2020-02-16 15:07:28
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
No to akurat wada aut z automatem
Nie raz wjechałem w zderzak poprzednika (oczywiście powolutku jak ślimak) gdy w korku
coś zacząłem z tyłu poprawiać czy szukać i
noga bezwiednie zmniejszyła nacisk na hamulec.
Z drugiej strony to zaleta, bo są graje gdzie jak pie....niesz poprzednika bo Ci z
tyłu TIR w kufer wjechał to i tak Twoja wina.
Jeździłem z takimi obcokrajowcami, co z tej przyczyny jako kierowcy na każdych
światłach ręczny zaciągali (no teraz w wielu autach
są automatyczne "ręczne").
-----
> nogi na hamulcu nie trzymać przez kilka minut.
-
5. Data: 2020-02-16 16:11:55
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-02-16 o 14:22, Cavallino pisze:
> W dniu 16-02-2020 o 13:39, cef pisze:
>> W dniu 2020-02-16 o 09:35, Cavallino pisze:
>>> Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
>>> postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej
>>> - a nikt tak nie robi przecież.
>>
>> Ja na logikę bym założył, że taki postój wykorzystuje inny tryb,
>> a sprzęgło się uruchamia dopiero jak zdejmuje się nogę z hamulca.
>
> Tyle, że chciałbym tej nogi na hamulcu nie trzymać przez kilka minut.
Kwestia przyzwyczajenia,
D jest "najzdrowszy" dla skrzyni.
Czasem jak wiem, że będzie znacznie więcej minut
i chcialbym wykorzystać ten postój do innych celów,
to przerzucam na P albo korzystam z przycisku Hold - coś tam.
>> Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z takim
>> jak opisałeś?
>
> To tylko założenie jak sam zauważyłeś.
> Pytam bardziej, czy można bezkarnie przełączać na P lub N.
Instrukcje tego nie polecają.
-
6. Data: 2020-02-16 16:30:31
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Bo od przerzucania na P skrzynie się psują?
No weź nie pitol.
Może dla skrzyni jest lepiej, ja po prostu na hamulcu w tył Ci wjedzie amerykański
krążownik szos.
-----
> Instrukcje tego nie polecają.
-
7. Data: 2020-02-16 16:49:28
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-02-16 o 16:30, ąćęłńóśźż pisze:
> Bo od przerzucania na P skrzynie się psują?
> No weź nie pitol.
Nie wiem czy się psują ani dlaczego tego nie polecają- nie ja pisałem
instrukcje,
nie miałem potrzeby analizowania dlaczego tak napisali.
Jak Ci wygodniej i uważasz, że to obojętne dla użytkowania,
to sobie wybierz co włączyć czy nacisnąć.
-
8. Data: 2020-02-16 16:59:05
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 16-02-2020 o 16:11, cef pisze:
> W dniu 2020-02-16 o 14:22, Cavallino pisze:
>> W dniu 16-02-2020 o 13:39, cef pisze:
>>> W dniu 2020-02-16 o 09:35, Cavallino pisze:
>
>>>> Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
>>>> postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni
>>>> manualnej - a nikt tak nie robi przecież.
>>>
>>> Ja na logikę bym założył, że taki postój wykorzystuje inny tryb,
>>> a sprzęgło się uruchamia dopiero jak zdejmuje się nogę z hamulca.
>>
>> Tyle, że chciałbym tej nogi na hamulcu nie trzymać przez kilka minut.
>
> Kwestia przyzwyczajenia,
> D jest "najzdrowszy" dla skrzyni.
> Czasem jak wiem, że będzie znacznie więcej minut
> i chcialbym wykorzystać ten postój do innych celów,
> to przerzucam na P albo korzystam z przycisku Hold - coś tam.
Niestety nie mam tego przycisku.
>
>
>>> Skąd założenie, że ten postój w trybie Drive jest równoznaczny z
>>> takim jak opisałeś?
>>
>> To tylko założenie jak sam zauważyłeś.
>> Pytam bardziej, czy można bezkarnie przełączać na P lub N.
>
> Instrukcje tego nie polecają.
Ok, dzięki za rozwianie wątpliwości.
Przyzwyczaił się człowiek do e-pedal w elektryku, to mu teraz trzymanie
hamulca przeszkadza po zmianie samochodu.
-
9. Data: 2020-02-16 16:59:51
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 16-02-2020 o 16:49, cef pisze:
> W dniu 2020-02-16 o 16:30, ąćęłńóśźż pisze:
>
>> Bo od przerzucania na P skrzynie się psują?
>> No weź nie pitol.
>
> Nie wiem czy się psują ani dlaczego tego nie polecają- nie ja pisałem
> instrukcje,
> nie miałem potrzeby analizowania dlaczego tak napisali.
Zużywa się (mocniej) mechatronika skrzyni.
-
10. Data: 2020-02-16 18:22:59
Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-02-16 o 16:59, Cavallino pisze:
> W dniu 16-02-2020 o 16:49, cef pisze:
>> W dniu 2020-02-16 o 16:30, ąćęłńóśźż pisze:
>>
>>> Bo od przerzucania na P skrzynie się psują?
>>> No weź nie pitol.
>>
>> Nie wiem czy się psują ani dlaczego tego nie polecają- nie ja pisałem
>> instrukcje,
>> nie miałem potrzeby analizowania dlaczego tak napisali.
>
> Zużywa się (mocniej) mechatronika skrzyni.
Jak pokazała się samochodach elektronika, to w zasadzie
przestałem analizować tak dogłębnie działanie podzespołów, bo byle
przekaźnik
jest dla mnie "czarną skrzynką". Nawet nie wiem co się może kryć
pod tą mechatroniką. Na hydraulikę sterującą skrzynią
ma wpływ olej, więc tu staram się trzymać terminów wymiany i to tyle
mojej wiedzy.