  • 121. Data: 2020-10-01 12:57:53
    Temat: Re: OC
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-01 o 09:59 GMT, Budzik napisał:
    > No to pod tym wzgledem duzo wygodniejszy jest nasz system ze kupuje
    > sie razem z polisa.

    Wygodniejszy przy zakupie? Być może. Ale kosztem późniejszego
    pilnowania terminów i procedur. Zakup samochodu to z reguły sprawa raz
    na kilka lat, a składki i odnawianie OC co roku. Ja zdecydowanie wolę
    system "podpisujesz raz i zapominasz o sprawie".

    Przy czym anegdotycznie dodam, że *teoretycznie* i we Francji OC
    sprzedającego przechodzi chwilowo na nabywcę. Chwilowo, bo tylko do
    godziny 23:59 dnia sprzedaży. To bardzo dawny przepis, który miał na
    celu ułatwienie transakcji w zamierzchłych czasach, kiedy ludzie
    żyli odłączeni od świata, a podpisanie polisy wiązało się z wzięciem
    wolnego dnia na wyprawę do miasta. Dziś ten zapis to teoria, nikt z
    tego nie korzysta. System "każdy sobie załatwia sam" jest o tyle fajny,
    że dokładnie wiesz, co masz, a kupując pojazd z OC może się okazać że
    jednak wcale tego OC nie ma - i co wtedy w razie wtopy? Są też ludzie,
    którzy nie chcą jechać na gołym OC (ja nie, ale wiem, że tacy istnieją).

    Mateusz

  • 122. Data: 2020-10-01 13:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Wygodniejszy przy zakupie? Być może.

    Tak.

> [...]
    > raz na kilka lat, a składki i odnawianie OC co roku. Ja
    > zdecydowanie wolę system "podpisujesz raz i zapominasz o sprawie".

    To prawda.
    Ale z cieaowści dopytam - załózmy ze kupuje to auto, wykupiłem polise
    za ktora w tym roku płace np 600zł.
    Jak wyglada kwestia rekalkulacji jej wysokosci w przyszłych latach?

    Bo u nas to norma, ze kupujesz OC np za 500 a za rok przychodzi
    wznowienie za 2200 :)))

> [...]
    > ludzie żyli odłączeni od świata, a podpisanie polisy wiązało się z
    > wzięciem wolnego dnia na wyprawę do miasta. Dziś ten zapis to

    Rozumiem. W sumie byłoby spoko gdyby to było np 7dni.

> [...]
    > wtedy w razie wtopy? Są też ludzie, którzy nie chcą jechać na
    > gołym OC (ja nie, ale wiem, że tacy istnieją).

    U nas OC mozesz sobie sprawdzic w internecie wiec taka sytuacja ze
    kupujesz auto które ma jakies podrobione OC własciwie nie powinna
    wystąpić.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 123. Data: 2020-10-01 14:09:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-09-2020 o 21:59, Budzik pisze:

    > Poczekajmy az Mateusz odpowie.

    Nie czytam wypocin tego kapelusznika...

  • 124. Data: 2020-10-01 14:12:13
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-01 o 11:59 GMT, Budzik napisał:
> [...]
    > Jak wyglada kwestia rekalkulacji jej wysokosci w przyszłych latach?
    >
    > Bo u nas to norma, ze kupujesz OC np za 500 a za rok przychodzi

    Ja się z taką praktyką nie spotkałem - ani w FR, ani (20 lat temu) w
    PL. Jeśli jednak miałaby miejsce, to żaden problem: dostajesz
    ostrzeżenie o wznowieniu polisy 2 tygodnie wprzód (taki jest obowiązek
    ZU, za sprawą prawa Chatela). Jak nie pasuje to wypowiadasz i bierzesz
    inną. A nawet jeśli przegapisz te 15 dni to też żadna tragedia:
    wypowiadasz kiedy chcesz, z miesięcznym wypowiedzeniem (prawo Hamona).

    > Rozumiem. W sumie byłoby spoko gdyby to było np 7dni.

    Byłaby to jakaś opcja - tyle, że kupujący musiałby w jakiś sposób móc
    sprawdzić czy dany pojazd ma ważne OC... A sprzedający musiałby mieć
    zakaz jego wymówienia przez 7 dni.

    > U nas OC mozesz sobie sprawdzic w internecie wiec taka sytuacja ze
    > kupujesz auto które ma jakies podrobione OC własciwie nie powinna
    > wystąpić.

    Nowocześnie. Ale kto za tą informatyzację płaci? Pan płaci, pani
    płaci... :)

    Mateusz

  • 125. Data: 2020-10-01 14:58:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >na kilka lat, a składki i odnawianie OC co roku. Ja zdecydowanie wolę
    >system "podpisujesz raz i zapominasz o sprawie".

    Ale u nas zasadniczo tez tak jest, tylko ten pierwszy rok po zakupie
    trzeba uwazac, szczegolnie jak polisa ma np jeszcze 10 miesiecy.

    >Przy czym anegdotycznie dodam, że *teoretycznie* i we Francji OC
    >sprzedającego przechodzi chwilowo na nabywcę. Chwilowo, bo tylko do
    >godziny 23:59 dnia sprzedaży.

    A na drugi dzien kara juz od godziny 0:00, czy wystarczy nie jezdic ?

    >To bardzo dawny przepis, który miał na
    >celu ułatwienie transakcji w zamierzchłych czasach, kiedy ludzie
    >żyli odłączeni od świata, a podpisanie polisy wiązało się z wzięciem
    >wolnego dnia na wyprawę do miasta.

    Wiekszosc to w tych miastach i miasteczkach mieszka, a jesli nawet
    nie, to dojazd samochodem jest krotki :-)

    >Dziś ten zapis to teoria, nikt z tego nie korzysta.

    Za to nie wszyscy sa "internetowi" czy "komputerowi", a na wsi to i
    klopot z zasiegiem moze byc

    Ale w sumie - mozna polaczyc oba systemy, niech to OC obowiazuje
    jeszcze tydzien czy miesiac - i bedzie bardzo dobrze.

    >System "każdy sobie załatwia sam" jest o tyle fajny,
    >że dokładnie wiesz, co masz, a kupując pojazd z OC może się okazać że
    >jednak wcale tego OC nie ma - i co wtedy w razie wtopy?

    Wtedy u nas wpisujesz date sprzedazy na drugi dzien i jedziesz rano
    zalatwiac polise.
    Oczywiscie jedziesz innym autem. Przez internet tez mozna.
    Tak czy inaczej - w polise trzeba zajrzec - czy jest, do kiedy itp.

    >Są też ludzie, którzy nie chcą jechać na gołym OC (ja nie, ale wiem,
    >że tacy istnieją).

    I mozna u was tak ubezpieczyc zdalnie AC ? Bo u nas jakies ogledziny,
    wyceny, fotki ...

    J.

  • 126. Data: 2020-10-01 15:04:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-10-2020 o 14:58, J.F. pisze:

    > I mozna u was tak ubezpieczyc zdalnie AC ? Bo u nas jakies ogledziny,
    > wyceny, fotki ...

    Czasem się da.
    Ale raczej w directach, względnie u dealerów.
    Zdjęcia możesz porobić później.

  • 127. Data: 2020-10-01 15:09:45
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-01 o 14:58 +0200, J.F. napisał:
    > A na drugi dzien kara juz od godziny 0:00, czy wystarczy nie jezdic ?

    Wystarczy nie jeździć. No i nie parkować na publicznej drodze. Przy
    czym potem może być problem z ponownym ubezpieczeniem takiego pojazdu -
    nie każdy ZU się zgadza.

    > Wiekszosc to w tych miastach i miasteczkach mieszka, a jesli nawet
    > nie, to dojazd samochodem jest krotki :-)

    Zależy gdzie kto mieszka i jaką ma polisę. Do mojego ZU mam 1.5h
    samochodem (w jedną stronę). Autobusem 3h... Nigdy nie jechałem, bo
    internet mam, ale kiedyś ludzie tak lekko nie było.

    > Za to nie wszyscy sa "internetowi" czy "komputerowi", a na wsi to i
    > klopot z zasiegiem moze byc

    Nie muszą być komputerowi - wystarczy że mają telefon. Dziś każdy ma,
    co najwyżej trzeba na pobliską górkę wejść żeby przedzwonić.

    > Wtedy u nas wpisujesz date sprzedazy na drugi dzien i jedziesz rano
    > zalatwiac polise.

    Przez wtopę miałem na myśli wypadek.

    > I mozna u was tak ubezpieczyc zdalnie AC ? Bo u nas jakies ogledziny,
    > wyceny, fotki ...

    A to już nie powiem, bo nigdy nie robiłem, więc temat mi obcy.

    Mateusz

  • 128. Data: 2020-10-01 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I mozna u was tak ubezpieczyc zdalnie AC ? Bo u nas jakies
    > ogledziny, wyceny, fotki ...

    Przesadzasz. Wielokrotnie kupowałem AC zdalnie, sam robiłem fotki.
    A wycena... przeciez i tak biora z jakiegoś eurotaxu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 129. Data: 2020-10-01 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wypowiadasz i bierzesz inną. A nawet jeśli przegapisz te 15 dni to
    > też żadna tragedia: wypowiadasz kiedy chcesz, z miesięcznym

    Jasne. Po prostu pytam z ciekawości.
    Zawsze mnie zastanawia co takie TU sobie mysli - wyslemy wznowienie w
    cenie 3x. Moze sie skusi?
    Wydawałoby sie ze TU ponosza koszt pozyskania klienta i powinno im
    zalezec zeby nastepna polise klient wykupił bezposrednio u nich.
    A z tego wynika ze im nie zalezy.

> [...]
    > musiałby mieć zakaz jego wymówienia przez 7 dni.

    > Nowocześnie. Ale kto za tą informatyzację płaci? Pan płaci, pani

    I tak płacimy. Wiec niech działa za to coś pozytecznego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 130. Data: 2020-10-05 18:26:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]

    >Wydawałoby sie ze TU ponosza koszt pozyskania klienta i powinno im
    >zalezec zeby nastepna polise klient wykupił bezposrednio u nich.

    Ale miales tak ?
    Bo nawet w czasach "OC bardzo drozeje" to u mnie drozalo jakos
    umiarkowanie.

    Moze trafiles na specyficzną firme, albo zapomniales o dwoch szkodach

    J.