  • 21. Data: 2011-11-03 14:47:51
    Temat: Re: OC
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-03 14:28, AZ pisze:

    > To na tej grupie nazywa sie nowoczesne spoleczenstwo do ktorego nie
    > jestes przystosowany.
    >
    > Wedlug panstwa jestes zwyklym lemmingiem, idiota ktory nie ma pojecia o
    > niczym a taki idiota nie bedzie umial z glowa zdemontowac samochodu,
    > moze wylac olej do gleby albo zrobic sobie krzywde za ktora zaplaci NFZ.

    Z jednej strony, tak jak robert burzę się wewnętrznie na ograniczanie mi wolności
    i zabranianie wielu zupełnie racjolanych działań. Z drugiej zaś - czy np. każdy
    powinien
    móc konstruować sobie bombkę na podwórku, bo "wolnoć Tomku w swoim domku"?

    Jasne, sprowadzam do absurdu, ale chyba nie aż tak bardzo, bo wskutek wysokiej
    kultury i mentalności naszych rodaków już teraz mamy kraj nieźle zasyfiony
    takimi bombkami ekologicznymi, sorry, "pomnikami", na polach i podwórkach, mimo że
    to nielegalne. A gdyby to było dozwolone, to niewątpliwie by jeszcze wzrosło.

    Tylko że pewnie można by to rozwiązać inaczej, np. poprzez bardziej rygorystyczne
    przepisy dla ochrony krajobrazu/środowiska, no i poprawę ich stosowania.

  • 22. Data: 2011-11-03 14:52:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-03, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Smutną prawdą jest to, że większość społeczeństwa nie ma pojęcia o
    > elementarnej mechanice. Co było widać w niedawnym wątku o wymianie
    > oleju.

    To fakt.

    > I - tak - większość z nas może narobić szkody sobie albo komuś innemu,
    > usiłując nieumiejętnie demontować samochód. A ci, którzy to potrafią
    > niech otwierają zakłady utylizacji samochodów i robią na tym interes.

    Ale ja zarabiam na czym innym, nie bede otwieral zakladu zeby wystawic
    sobie swistek o demontazu. Niech mi stacja demontazu zaplaci realna cene
    za to co im oddaje tzn. wartosc czesci na rynku wtornym - koszt
    demontazu, utylizacji niebezpiecznych dla srodowiska elementow itepe
    itd.

    W aktualnej sytuacji jest tak, ze oddajesz samochod za swistek dla WK
    zeby moc wyrejestrowac samochod i nie placic OC. Stacja demontuje i
    zarabia na tym spore pieniadze sprzedajac czesci na rynku wtornym.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 23. Data: 2011-11-03 14:55:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup

    >Tak, ale dlaczego po wielu latach wiernej służby nie mogę
    >wyrejestrować pojazdu i postawić go sobie na klockach na własnym
    >podwórku jako pomnika? ;-) Teraz muszę go

    Tu akurat sprawa jasna - zebys nie zanieczyscil otoczenia odpadem
    niebezpiecznym :-)
    I troche w tym racji jest, plynow nie spuscisz, chlodnica kiedys
    przerdzewieje i zatrujesz sasiadowi wode w studni :-)

    >zezłomować. I to jeszcze w całości, bo za brakujące kilogramy dowalą
    >dopłatę. Dlaczego nie mogę sobie wymontować

    Z tymi oplatami to roznie bywa.
> [...]
    >Dlaczego ja nie mogę sprzedać np. skrzyni biegów z auta, które chcę
    >złomować, a taki "punkt recyclingu" w majestacie prawa opchnie moją

    No bo oni fachowo wymontuja, a ty pol oleju wylejesz w glebe :-)

    J.

  • 24. Data: 2011-11-03 14:58:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > I troche w tym racji jest, plynow nie spuscisz, chlodnica kiedys
    > przerdzewieje i zatrujesz sasiadowi wode w studni :-)

    Pytanie czy powoli nie zblizamy sie do granicy absurdu? Niedlugo bede w
    domu mial czujniki w zlewie i kiblu ktore po wlaniu czegos
    niebezpiecznego wlacza alarm i pojawi mi sie w domu oddzial strazy do
    walki z substancjami niebezpiecznymi?

    > No bo oni fachowo wymontuja, a ty pol oleju wylejesz w glebe :-)

    A jak umiem fachowo wymontowac to co?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2011-11-03 15:05:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-03 14:52, AZ pisze:

    > W aktualnej sytuacji jest tak, ze oddajesz samochod za swistek dla WK
    > zeby moc wyrejestrowac samochod i nie placic OC. Stacja demontuje i
    > zarabia na tym spore pieniadze sprzedajac czesci na rynku wtornym.

    Albo przynajmniej tak ci się wydaje. Bo prawidłowa utylizacja jednak
    kosztuje, składowanie części też, a chętnych na nie nie znajduje się na pniu.

    No, ale jeśli jesteś pewien że te części są tyle warte, to możesz negocjować :)
    Ustawa nie zabrania płacić za wraki, i wiele stacji płaci. Teoretycznie,
    niewidzialna ręka wolnego rynku powinna właściwie wycenić twój szrot :)

  • 26. Data: 2011-11-03 15:23:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-03, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > Ustawa nie zabrania płacić za wraki, i wiele stacji płaci. Teoretycznie,
    > niewidzialna ręka wolnego rynku powinna właściwie wycenić twój szrot :)

    Ja nie mowie ze tak nie jest, ale jest tez druga strona medalu. Zeby
    ktos zarobil ktos musi stracic. Proste.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2011-11-03 15:42:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Thursday, November 3, 2011, 2:52:17 PM, you wrote:

> [...]
    > za to co im oddaje tzn. wartosc czesci na rynku wtornym - koszt
    > demontazu, utylizacji niebezpiecznych dla srodowiska elementow itepe

    Ty sobie zdajesz sprawę, ilu biurokratów trzebaby zatrudnić do wyceny
    wraków? Ile byłoby sporów? Koszty takiego przedsięwzięcia
    przekroczyłyby wartość tego złomu.

    > W aktualnej sytuacji jest tak, ze oddajesz samochod za swistek dla WK
    > zeby moc wyrejestrowac samochod i nie placic OC. Stacja demontuje i
    > zarabia na tym spore pieniadze sprzedajac czesci na rynku wtornym.

    Wiesz ile przepłacasz kupując telewizor? Wyprodukuj go sobie sam...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-11-03 15:45:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2011-11-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A jak umiem fachowo wymontowac to co?

    To i tak nie masz na to papieru, a jakze to tak - bez zaswiadczenia,
    egzaminu, kursu przygotowawczego ? :-)

    J.

  • 29. Data: 2011-11-03 15:47:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-03, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Ty sobie zdajesz sprawę, ilu biurokratów trzebaby zatrudnić do wyceny
    > wraków? Ile byłoby sporów? Koszty takiego przedsięwzięcia
    > przekroczyłyby wartość tego złomu.

    Jak to? Przeciez jest tyle oprogramowania do wyceny pojazdow ktorym
    szczyca sie TU :-)

    > Wiesz ile przepłacasz kupując telewizor? Wyprodukuj go sobie sam...

    Mowimy tu nie o produkcji a demontazu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2011-11-03 16:09:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Thursday, November 3, 2011, 3:47:47 PM, you wrote:

    > Jak to? Przeciez jest tyle oprogramowania do wyceny pojazdow ktorym
    > szczyca sie TU :-)

    Uważasz, że TU zajmują się utylizacją samochodów?

    > Mowimy tu nie o produkcji a demontazu.

    Nie ma znaczenia - mówimy o stracie pieniędzy. Skoro samodzielnie
    chcesz demontować samochody, to samodzielnie montuj sobie
    telewizor.Dlaczego chcesz dawać zarabiać komuś innemu?

    Ja tam jeszcze nie splamiłem się kupnem gotowego komputera (poza
    laptopami).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl