  • 11. Data: 2011-11-03 11:42:42
    Temat: Re: OC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości

    >Teraz niestety już nie można...

    Bo ja wiem czy niestety - jak sobie pomysle o oplatach urzedowych, to
    chyba niewiele drozej wyjdzie OC :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-11-03 11:51:34
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-03 11:27, Waldek Godel pisze:

    > Zasadniczo tylko taki, który jest zarejestrowany na tablicach dla aut
    > zabytkowych. I sam fakt, że ma powyżej 25 lat jest do tego dalece
    > niewystarczający.

    Jest wystarczajacy, nie musi byc na zoltych

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 13. Data: 2011-11-03 11:54:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 03 Nov 2011 11:51:34 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > Jest wystarczajacy, nie musi byc na zoltych

    Jeżeli fakty mówią co innego, tym gorzej dla faktów?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 14. Data: 2011-11-03 12:05:33
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jest wystarczajacy, nie musi byc na zoltych

    w mysl USTAWY z dnia 22 maja 2003 r.
    o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
    (Dz. U. z 2003 r. Nr 124 poz.1152 z późn. zm.)

    ustawy o ubezpieczeniach 'stalego' oc nie musi miec:

    11) pojazd historyczny:
    c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
    d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany
    rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub
    znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji; [tzw opinia]

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2011-11-03 12:13:55
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-03 11:54, Waldek Godel pisze:

    > Jeżeli fakty mówią co innego, tym gorzej dla faktów?

    Przepraszam, masz racje, chodzilo o powyzej 40 lat

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 16. Data: 2011-11-03 13:23:37
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Zasadniczo nie ;)

    Zasadniczo tak. ;-)
    Żeby to co napisałeś było prawdą, pojazd musi zostać uznany za unikatowy,
    czyli "pojazd wyrejestrowany, który nie podlega powtórnej standardowej
    rejestracji, ale mający co najmniej 25 lat, którego model nie jest
    produkowany od lat 15, i uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za
    unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii
    motoryzacji" (art. 79 pkt 4).

    >Może być na białych blachach - w.g prawa każdy pojazd powyżej 25 lat
    >jest uważany za zabytkowy\historyczny ;) - i taki fakt umożliwia
    >wypowiedzenie umowy OC :)

    Wskaż to prawo. ;-)

    >Piszesz kwit w związku z wiekiem pojazdu powyżej 25 lat wypowiadasz
    >umowę OC i muszą to przyjąć :)

    Podstawę prawną poproszę. ;-)

    >Stoi u mnie 40latek nieopłacane OC z 10 lub więcej lat i nikt niczego
    >się od matki nie domaga :D

    Daj adres i nr rejestracyjny. Zapytamy w UFG... ;-)

  • 17. Data: 2011-11-03 14:16:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Bo ja wiem czy niestety - jak sobie pomysle o oplatach
    > urzedowych, to chyba niewiele drozej wyjdzie OC :-)

    Tak, ale dlaczego po wielu latach wiernej służby nie mogę
    wyrejestrować pojazdu i postawić go sobie na klockach na
    własnym podwórku jako pomnika? ;-) Teraz muszę go
    zezłomować. I to jeszcze w całości, bo za brakujące
    kilogramy dowalą dopłatę. Dlaczego nie mogę sobie wymontować
    połowy samochodu? To akurat uważam za jawne skurwysyństwo.
    Dlaczego ja nie mogę sprzedać np. skrzyni biegów z auta,
    które chcę złomować, a taki "punkt recyclingu" w majestacie
    prawa opchnie moją skrzynię następnemu klientowi?

  • 18. Data: 2011-11-03 14:28:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-03, Robert_J <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > które chcę złomować, a taki "punkt recyclingu" w majestacie
    > prawa opchnie moją skrzynię następnemu klientowi?

    To na tej grupie nazywa sie nowoczesne spoleczenstwo do ktorego nie
    jestes przystosowany.

    Wedlug panstwa jestes zwyklym lemmingiem, idiota ktory nie ma pojecia o
    niczym a taki idiota nie bedzie umial z glowa zdemontowac samochodu,
    moze wylac olej do gleby albo zrobic sobie krzywde za ktora zaplaci NFZ.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2011-11-03 14:40:52
    Od: megrims <m...@i...pl>

    (ciach)
    http://www.msz.gov.pl/Apostille,-,poswiadczanie,doku
    mentow,1796.html

    Niech zrobi upoważnienie do wykonywania czynności prawnych.
    W taki sposób można nawet zbyć nieruchomość lub udziały w spółce.

  • 20. Data: 2011-11-03 14:43:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Thursday, November 3, 2011, 2:28:10 PM, you wrote:

    [...]

    > Wedlug panstwa jestes zwyklym lemmingiem, idiota ktory nie ma pojecia o
    > niczym a taki idiota nie bedzie umial z glowa zdemontowac samochodu,
    > moze wylac olej do gleby albo zrobic sobie krzywde za ktora zaplaci NFZ.

    Smutną prawdą jest to, że większość społeczeństwa nie ma pojęcia o
    elementarnej mechanice. Co było widać w niedawnym wątku o wymianie
    oleju.

    I - tak - większość z nas może narobić szkody sobie albo komuś innemu,
    usiłując nieumiejętnie demontować samochód. A ci, którzy to potrafią
    niech otwierają zakłady utylizacji samochodów i robią na tym interes.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl