  • 11. Data: 2009-02-23 20:32:54
    Temat: Re: O matowce w cyfrowce
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Z ciekawości zrobiłem swój test - z musu tylko ostrząc ręcznie i pomyłki
    > wychodzą mi takie jak na AF. Specjalnie z 50/1.4, żeby sprawdzić z
    > najmniejszą możliwą GO. Przy przedmiotach na 2m pomyłka jest już
    > praktycznie zerowa - GO jest tak duża, że trudno nie trafić.

    Tzn. z af masz tak samo źle jak z łapy? (albo tak samo dobrze?)
    Co to za matówka i aparat?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-02-23 20:38:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Dlatego

    Możesz jaśniej? ... dokładniej - dlaczego?

    > w następnych lustrzankach w segmencie amatorskim (przynajmniej w
    > części) chcę wywalenia lustra i wstawienia EVILa.

    EVF ma swoje niepowtarzalne wady. Może za kilka lat jak rozdzielczość
    wzrośnie jeszcze kilka razy, laga nie będzie, a ktoś w końcu wstawi
    jakiś tryb podczerwienii to będzie coś lepszego. Póki co musi być drogo,
    muszą piksele gryźć w oczy i naprawdę porządny wizjer będzie jednak
    lepszym.
    Pamiętaj że napisałem porządny.

    > Fajnie by było
    > jeszcze, gdyby EVF był tak samo skonstruowany jak w Minoltach serii A1,
    > A2. Gotfryd wie, o czym mówię, a pewnie jeszcze parę innych osób na
    > grupie też.
    > Odległość mocowania obiektywu mogłaby pozostać, żeby nie komplikować
    > przesiadki.

    To nie lepiej rurkę jak u łolego? :) Tak czy inaczej wychodzi na tosamo:)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 13. Data: 2009-02-23 20:56:19
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Tzn. z af masz tak samo źle jak z łapy? (albo tak samo dobrze?) Co to
    > za matówka i aparat?

    A100 + matówka M (do ręcznego ostrzenia) - nie pamiętam już ile ta
    podmianka kosztowała ale coś dychę.
    Testowałem razem z 50/1.4 na kartce pełnej napisów, odległość niewiele
    większa niż minimalna czyli jakieś 90cm. Celowałem z AF w napis, ale
    linijka tekstu książki mi się nie mieściła w GO (choć była większa od
    czujnika AF).
    Przy AF łapał na zmianę ostro górę lub dół celowanej linijki. Ręcznie
    jak łapałem to trafiałem bardzo podobnie - bardziej była ostra jedna z
    stron linijki. Ogólnie jednak wielkiej różnicy pomiędzy AF a ręcznym nie
    mam.
    GO widać bardzo ładnie, lepiej niż na A700 nawet (ale
    tam mam fabryczną matówkę, choć o wiele lepszą od oryginalnej z A100 to
    jednak gorszej od tej podmienionej).

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 14. Data: 2009-02-23 21:19:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > A100 + matówka M (do ręcznego ostrzenia) - nie pamiętam już ile ta
    > podmianka kosztowała ale coś dychę.

    A, no to okej. Myślałem, że na oryginalnej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /90% ludzi nie powie nigdy nikomu tego, o czym myśli przez 90% czasu/

  • 15. Data: 2009-02-23 22:39:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > A, no to okej. Myślałem, że na oryginalnej.

    Oryginalna matówka w A700 daje delikatnie mniejsze rozmycie (=trochę
    trudniej) ale za to jest większa i całość o wiele jaśniejsza.
    Podsumowując efekty są takie same - na kilka zdjęć trafiałem gdzieś w
    napis, ale nie idealnie w jego środek.

    Zerknąłem jeszcze przez wizjer pełnoklatkowca i tam to dopiero jest
    kadrowanie! :D

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 16. Data: 2009-02-24 01:33:32
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Przy przedmiotach na 2m pomyłka jest już
    > praktycznie zerowa - GO jest tak duża, że trudno nie trafić.

    To czemu jeszcze niedawno gardłowałeś sie jakie to wielkie znaczenie ma te
    kilka cm różnicy GO przy odległości kilku metrów między APS-C i 4/3?

    A tyle się tu rozpisywałes o precyzji oddzielenia obiektu od tła, gdzie
    liczy się to czy GO ma 8 czy 10 cm...

    Ale od razu mówię że nie mam zamiaru wałkować tego tematu raz jeszcze.

    > Ależ wszyscy sobie doskonale zdajemy sprawę z tego że na niektórych
    > aparatach ostrzenie jest cięższe, na niektórych łatwiejsze. Przykładowo
    > jak weźmiesz olka e-510 to tam sobie nie wyobrażam cokolwiek wyostrzyć z
    > jego matówką.

    Trzeba umieć. Ja sobie jakoś radziłem bez większych problemów.

  • 17. Data: 2009-02-24 05:25:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Trzeba umieć. Ja sobie jakoś radziłem bez większych problemów.

    Zrób sobie doświadczenie, które zrobiłem w tym wątku z jakimś obiektywem
    o jasności dwa. Możesz nie publikować wyników.
    A, tylko nie z żadnym tam pochylonym napisem z kilku centymetrów tylko z
    czymś w stylu anten nie dalej jak z 5 metrów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gk dostała nagrodę merit award w konkursie icsc design and development
    awards/

  • 18. Data: 2009-02-24 09:29:32
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-02-23, pon o godzinie 21:38 +0100, dominik pisze:

    > jakiś tryb podczerwienii to będzie coś lepszego. Póki co musi być drogo,
    > muszą piksele gryźć w oczy i naprawdę porządny wizjer będzie jednak
    > lepszym.
    > Pamiętaj że napisałem porządny.

    W G1 pixele nie gryzą w oczy, bo nie ma przerw między nimi. Jak zrobią
    1600x1200 przy tej wielkości, poprawią czułość i nieco zmniejszą laga to
    naprawdę trudno będzie się do czegoś przyczepić. Już teraz G1 ma
    bardziej użyteczny evf niż taka A350 czy małe Olki wizjery.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 19. Data: 2009-02-24 09:37:43
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    Jak dla mnmie to oczywista oczywistość :)) Już dawno zauważyłem, że
    ostrzenie na LCD daje lepsze efekty.

  • 20. Data: 2009-02-24 14:26:45
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    grzybu pisze:
> [...]
    > naprawdę trudno będzie się do czegoś przyczepić. Już teraz G1 ma
    > bardziej użyteczny evf niż taka A350 czy małe Olki wizjery.

    Jeśli jesteś w stanie je dostrzec to jednak gryzą po oczach. Przy
    wizjerze optycznym nie widzisz ich przecież.
    1600x1200 to jeszcze o wiele więcej - zanim do tego dojdziemy minie
    naprawdę sporo czasu. Tak czy inaczej dzisiaj mają chyba 800x600 w G1
    (załóżmy, że tyle jest). Na LCD potrafię dostrzec tak piskele, przy
    1600x1200 też. Przy fullhd i ekranie 17 cali nawet! Widzę też wiele
    innych wad które LCD jako taki będzie musiał posiadać, jak np słaby DR,
    szumy itd. Tak czy inaczej więc narazie to takie sobie :)
    Co do A350 vs G1 to jest to różnica pomiędzy contrastowym AF a fazowym
    AF - jedno i drugie ma zwolenników. Osobiście wolałbym zdecydowanie G1.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \