    From: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Nowy telewizor i niespodzianka
    Date: Tue, 19 May 2009 22:03:40 +0000 (UTC)

    ztomasz <z...@n...o2.pl> napisał(a):

    > Mnie się wydaje, że podobne kody posiada pilot o polsatu oraz Twojego
    > nowego TV. Rada rozwiązania? Wymiana dekodera Polsatu lub samego
    telewizora.

    Przeczytaj wątek jeszcze raz.
    To nie ma nic wspólnego z kodami pilota TV.
    Częstotliwość podświetlania ekranu LCD (świetlówki z przetwornicą) oślepia
    odbiornik podczerwieni dekodera.
    To samo zjawisko występuje przy elektronicznych świetlówkach (tzw
    energooszczędnych żarówkach) - niektóre urządzenia tracą czułość lub
    przestają reagować po włączeniu świetlówki.
    Mój stary telewizor Saba(lata 80te) reagował jeszcze śmieszniej:
    W czasie "rozpalania" świetlówki Philipsa sam się włączał, zmieniał kanały,
    wyłączał.
    Mierzyłem częstotliwość przetwornicy w czasie rozgrzewki - zmieniała się od
    ok 35 do 48 kHz a typowe nadajniki podczerwieni (i odbiorniki w sprzęcie)
    używają modulacji rzędu czterdziestukilku kHz.
    Moja Saba miała prymitywne kodowanie rozkazów pilota więc rezgowała na
    przypadkowe sygnały.
    Nowsze telewizory używają bardziej skomplikowanych kodów, więc głupot nie
    robią tylko oślepione tracą czułość odbiornika zdalnego sterowania.