-
1. Data: 2014-04-22 22:34:31
Temat: Nowy silnik, nowe problemy
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik na inny używany i teraz:
- zużywa mi płyn chłodniczy w tempie 1litr na jakieś 30km, zostawia jakiś
niewielki ślad po sobie, ale poprzedni też taki zostawiał a płynu aż tak nie
ubywało
- silnik zwykle w ogóle nie kopci (inaczej niż w poprzednim silniku) ale
- jak się przydepnie mocno to niekiedy za mną chmura białego jak ze starej
lokomotywy i silnik nie potrafi pozbierać się a po jakimś czasie wszystko
przechodzi i można grzać, nieważne czy zimny czy ciepły
- ponoć sprężanie dobre jest
- nie widzę pęcherzyków w zbiorniczku
- nie ma jednak ciśnienia przy odkręcaniu
- ale też nie podwyższa się poziom płynu przy odkręcaniu
Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelność w układzie, którą ponoć już
usunął. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicą lub sama
głowica.
Macie jakieś refleksje ?
-
2. Data: 2014-04-22 22:49:58
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 22.04.2014 22:34, John Kołalsky pisze:
> Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik
jaki?!
-
3. Data: 2014-04-22 22:52:22
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>
>> Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik
> jaki?!
>
Po zerwaniu paska rozrządu
-
4. Data: 2014-04-22 23:00:53
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...
> Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik na inny używany i teraz:
> - zużywa mi płyn chłodniczy w tempie 1litr na jakieś 30km, zostawia
> jakiś niewielki ślad po sobie, ale poprzedni też taki zostawiał a
> płynu aż tak nie ubywało
> - silnik zwykle w ogóle nie kopci (inaczej niż w poprzednim silniku)
> ale - jak się przydepnie mocno to niekiedy za mną chmura białego jak
> ze starej lokomotywy i silnik nie potrafi pozbierać się a po jakimś
> czasie wszystko przechodzi i można grzać, nieważne czy zimny czy
> ciepły - ponoć sprężanie dobre jest
> - nie widzę pęcherzyków w zbiorniczku
> - nie ma jednak ciśnienia przy odkręcaniu
> - ale też nie podwyższa się poziom płynu przy odkręcaniu
>
> Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelność w układzie, którą
> ponoć już usunął. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicą
> lub sama głowica.
>
Wrócić do mechanika, skoro ucieka płyn w takim tempie...
-
5. Data: 2014-04-22 23:31:04
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
>
>> Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik na inny używany i teraz:
>> - zużywa mi płyn chłodniczy w tempie 1litr na jakieś 30km, zostawia
>> jakiś niewielki ślad po sobie, ale poprzedni też taki zostawiał a
>> płynu aż tak nie ubywało
>> - silnik zwykle w ogóle nie kopci (inaczej niż w poprzednim silniku)
>> ale - jak się przydepnie mocno to niekiedy za mną chmura białego jak
>> ze starej lokomotywy i silnik nie potrafi pozbierać się a po jakimś
>> czasie wszystko przechodzi i można grzać, nieważne czy zimny czy
>> ciepły - ponoć sprężanie dobre jest
>> - nie widzę pęcherzyków w zbiorniczku
>> - nie ma jednak ciśnienia przy odkręcaniu
>> - ale też nie podwyższa się poziom płynu przy odkręcaniu
>>
>> Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelność w układzie, którą
>> ponoć już usunął. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicą
>> lub sama głowica.
>>
> Wrócić do mechanika, skoro ucieka płyn w takim tempie...
Ale on jest u mechanika :-) który stwierdził jak powyżej co według mnie nie
dowodzi szczelności głowicy bo nieszczelności zewnątrznego układu chłodzenia
nie powodują utraty mocy silnika ani nie bardzo mogą produkować białej (ew
niebieskawej) chmury za samochodem akurat w momencie dużego otwarcia
przepustnicy tylko właśnie nieszczelność głowicy takie skutki ma. Oczywiście
mogę się mylić, ale liczyłem na jakieś za albo przeciw.
-
6. Data: 2014-04-22 23:38:48
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Od: Przemek <p...@g...com>
Biały dym z rury może być pozostałością po płynie w układzie wydechowym, o ile
wydmuchana uszczelka była przyczyną awarii. A uciekający płyn może być skutkiem
innej, dodatkowej awarii, np nagrzewnicy, nieszczelnego korka zbiorniczka
wyrównawczego itp
-
7. Data: 2014-04-23 00:00:54
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...
>>> Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik
>> jaki?!
>>
> Po zerwaniu paska rozrządu
>
A po jakiej awarii?
-
8. Data: 2014-04-23 01:07:27
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
John Kołalsky wydumał(a) w news:lj6kn2$5iv$1@mx1.internetia.pl :
> Macie jakieś refleksje ?
Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik i
jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
9. Data: 2014-04-23 01:37:44
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com>
>
>> Macie jakieś refleksje ?
>
> Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik
Ecotec
> i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]
Na ...j
-
10. Data: 2014-04-23 02:08:28
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
John Kołalsky wydumał(a) w news:lj6vei$824$1@mx1.internetia.pl :
> Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com>
>>> Macie jakieś refleksje ?
>> Pewnie wtydliwośc własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik
> Ecotec
>> i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]
> Na ...j
Bo jak Omega to "standard" ale jak Sintra to "półstandard" :) Oba gubiły
wodę spod oringu na pompie wody. Oczywiscie nie wyklucza to uszczelki nadal.
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR