  • 1. Data: 2009-02-27 12:20:08
    Temat: Nowy dalmierzowiec cyfrowy
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pochłonięci dyskusją nad ilością pikseli być może przegapiliście
    informację na fotopolis. Pojawił się Epson R-D1xG. Dalmierzowiec cyfrowy
    z matrycą APS-C CCD 6Mpx. Ciekawe czy te 6 Mpx to w nowoczesnej
    technologii (mogłoby pobić nawet Nikona D3 w kwestii szumów), czy stary
    rzęch gdzieś z magazynów Sony wygrzebany (taki jak w Nikonie D70, czy
    moim Pentaksie).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 2. Data: 2009-02-27 12:34:08
    Temat: Re: Nowy dalmierzowiec cyfrowy
    Od: conik <c...@i...pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > technologii (mogłoby pobić nawet Nikona D3 w kwestii szumów), czy stary
    > rzęch gdzieś z magazynów Sony wygrzebany (taki jak w Nikonie D70, czy

    imo tylko kosmetyczne poprawki a miecho w srodku to samo co w protoplascie

  • 3. Data: 2009-02-27 12:48:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    conik pisze:
    > imo tylko kosmetyczne poprawki a miecho w srodku to samo co w protoplascie

    A zrobili LV? :) Bo AFAIR te teraz LV nie miały z zasady :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 4. Data: 2009-02-27 13:08:34
    Od: ziemo <n...@...mail>

    Paweł W. pisze:
    > Pochłonięci dyskusją nad ilością pikseli być może przegapiliście
    > informację na fotopolis. Pojawił się Epson R-D1xG.

    Może mi ktoś wytłumaczyć do czego w tym aparacie służy ta wajcha którą
    się w analogach film naciągało?

    --
    Ziemo

  • 5. Data: 2009-02-27 13:15:15
    Od: j...@a...at

    On 27 Feb., 13:20, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > technologii (mogłoby pobić nawet Nikona D3 w kwestii szumów), czy stary
    > rzęch gdzieś z magazynów Sony wygrzebany (taki jak w Nikonie D70, czy

    a na czym, ta nowoczesnosc tej matrycy polega ?

    XXX

  • 6. Data: 2009-02-27 13:23:18
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 27 Feb 2009 14:08:34 +0100, ziemo <n...@...mail> wrote:

    >Może mi ktoś wytłumaczyć do czego w tym aparacie służy ta wajcha którą
    >się w analogach film naciągało?
    Tam jest takie małe dynamo, które dostarcza prundu na jedno zdjęcie.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 7. Data: 2009-02-27 13:24:07
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "ziemo" napisał

    > Może mi ktoś wytłumaczyć do czego w tym aparacie służy ta wajcha którą się
    > w analogach film naciągało?

    Do przełożenia karty na drugą stronę.

    adam

  • 8. Data: 2009-02-27 13:30:03
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    ziemo napisał(a):

    > Może mi ktoś wytłumaczyć do czego w tym aparacie służy ta wajcha którą
    > się w analogach film naciągało?

    http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/ep
    son-rd1.shtml

    Filmu nie ma, ale migawka została. Z zalinkowanego wygląda, że ta wajcha
    naciąga migawkę.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 9. Data: 2009-02-27 13:43:11
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał
> [...]
    > magazynów Sony wygrzebany (taki jak w Nikonie D70, czy moim Pentaksie).

    Bo to zbyt piękne żeby było prawdziwe.
    Nie wiem co sprawia że R-D1 kosztuje 1290 GBP (jest na eBay) - może to jeden
    z trzech wyprodukowanych albo coś w tym stylu ?
    Ale przy takich zakresach cenowych to na długo pozostanie pieśń dla bogatych
    koneserów.

    Ja koneser już jestem ale bogactwo raczej mnie nie czeka ; ) stąd szansę na
    pozbycie się dSLR wraz z całym tym maglem uważam za mało prawdopodobną ; )
    Ergo - takie nowości mogą sie pojawiać co tydzień albo wcale ; )))))
    Bez różnicy.

    adam

  • 10. Data: 2009-02-27 13:46:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:
    > a na czym, ta nowoczesnosc tej matrycy polega ?

    A na tym, że te nowoczesne 12 MPX na aps-c mniej szumi i ma większą
    dynamikę niż stare. W każdym razie jeśli mówimy o Nikonach, bo z testów
    Janka M. wynika, że Canon tutaj się nie popisał (zresztą to nie jedyne
    testy to pokazujące). Tak więc zrobienie w nowszej technologi matrycy z
    większymi pikselami mogłoby skutkować mniejszymi szumami i większą
    dynamiką. A w każdym razie porównywalną np. do Canona 5D. Chociaż to
    CCD, a nie CMOS.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.