-
11. Data: 2019-08-20 17:37:22
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: mk4 <m...@d...nul>
On 2019-08-20 09:15, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Grzegorz,
>
> Monday, August 19, 2019, 9:54:58 PM, you wrote:
>
> >> 1 -- problem ze sprawnym wyprzedzaniem (można 140, jedzie 110 i wyprzedza
> >> jadącego 105)
>> I co w tym złego?
>
> To w tym złego, że z tyłu dwudziestu właśnie hamuje z dozwolonych 140 i
> rzuca mięsem. I za chwilę zaczną się ryzykowne manewry.
>
Dokładnie - zamiast płynnej jazdy wtedy dopiero rozpoczyna się ściganie.
Bo każdy chce nadrobić i każdy chce się wyrwać z tego bagna.
> >> Miszczów lewego pasa,(...) jednak prawym pasem wyprzedzałem
>> bez komentarza
>
> W Polsce legalne.
>
No i całe szczęście bo na niektórych po prostu nie ma rady.
--
mk4
-
12. Data: 2019-08-21 07:27:36
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 15 Aug 2019 17:22:30 +0200, 'TomN' napisał(a):
> Rzadko ostatnio jeździłem i nie wiem ile typów użytkowników (jeden taki nie
> szanuje i obraża innych pisząc o "urzyszkodnikach"...
>
> Przez dwa dni zrobiłem 2kkm po polskich autostradach i eskach i zwróciłem
> uwagę na dwa typy zachowań:
>
> 1 -- problem ze sprawnym wyprzedzaniem (można 140, jedzie 110 i wyprzedza
> jadącego 105)
No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to ma
problem z przekroczeniem 120. Tzn silnik nie taki znow slaby, tam juz
chyba mniej niz 55KM nie montowali, predkosc maksymalna pewnie sporo
wieksza, ale rozpedza sie slabo.
I czuje sie, ze to to juz kres jego mozliwosci, wiec ona woli wolniej
jechac niz szybciej.
110 prawym pasem byloby swietnie, ale na prawym tiry i kapeluszniki,
ktore musi wyprzedzac.
Przy czym A4 coraz czesciej na tyle zakorkowana, ze trudno dostrzec
tego zawalidroge - tzn wiele samochodow jedzie w kolejce na lewym
pasie.
> 2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE, 1/100 to PL)
> bez potrzeby zwolnienia o milisekundę
brak, czy problem, bo nie rozumiem ?
> Miszczów lewego pasa, z pewną dozą nieśmiałości i obawy, że nie wiedza co
> czynią, jednak prawym pasem wyprzedzałem -- kilku się nagle "budziło" i ze
> 110 do 115 przyspieszało, żeby uniemożliwić płynna jazdę.
>
> Pierdoły o 20 sekundach pana Dworaka,
> <https://www.youtube.com/watch?v=irQEUXF_OCc>
>
> że tak w Niemczech... Ech! Niemcy
> zjechali bez dotknięcia hamulca i wrócili (oni noge z gazu zdjeli, ja
> docisnąłem do 160)
Niemcy wychowani, u nich "zawsze jest ktos szybszy". Co prawda jak
widac po przepisie - i oni maja problemy.
A u nas wielu moze myslec "czemu mam zjezdzac - przeciez jade 140,
szybciej i tak nie wolno". A ze licznik zawyza, to naprawde jada tylko
130. Choc imo - wielu nawet 130 na liczniku nie ma.
> Dwadzieścia sekund jazdy ze 140 to ponad pół kilometra, a bezpieczna
> odległość wg DE hto 1/2 prędkości czyli 70 metrów -- ciekawe który napisze o
> względnej i bezwzględnej -- ale to do Dworaka proszę...
No dokladnie - nie bardzo wiem o co Ci chodzi, ale jak prawym pasem
jedzie tir 90, to roznica jest juz tylko 50km/h i wystarczy 300m
miedzy tirami, aby sie na te 20s nadziac.
Inna sprawa, ze czesto natezenie ruchu jest takie, ze tych 300m nie ma
i nie czuje sie w obowiazku zjedzac - bo przeciez stale cos wyprzedzam
:-)
> PS
> I 4km korka na A4 za Krakowem, bo se kurwa jebane ciule musza popatrzeć na
> stojące na pasie awaryjnym: lawetę, dwa małe zgnioty, i sukę na niebieskich!
> PSS
> Korek sie rozładowywał dzięki miszczom lewego (60-101km/h) przez kolejne
> 10km.
>
> Oficjalnie przepraszam tych z lewego pasa, że ich wyprzedzałem prawym
> (czasem tym bardziej, czyli trzecim), i że niektórzy nawet nie zauważyli
> tego mojego wybryku na autostradzie...
To sie ciesz, ze sie dalo - bo zazwyczaj wtedy na lewym pasie gesto, i
Niemcow to tez dotyczy - czuja ze chca wyprzedzac, tylko ten przed
nimi blokuje, wiec jada lewym, a wcisnac sie w taka kolejke trudno.
J.
-
13. Data: 2019-08-21 17:30:39
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: s...@g...com
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 10:35:29 UTC-5 użytkownik mk4 napisał:
> On 2019-08-15 18:26, s...@g...com wrote:
> > W dniu czwartek, 15 sierpnia 2019 10:22:31 UTC-5 użytkownik TomN napisał:
> >
> >> PS
> >> I 4km korka na A4 za Krakowem, bo se kurwa jebane ciule musza popatrzeć na
> >> stojące na pasie awaryjnym: lawetę, dwa małe zgnioty, i sukę na niebieskich!
> >>
> >
> > A moze po prostu zwalniaja bo ktos moze po autostradzie lazic, jakies smieci moga
lezec itp?
> >
> > Ja, np. bym wolal aby ludzie zwalniali przy moim wypadku niz zapierdalali 120 bo
kij wie co sie moze zdarzyc i gdzie sie jeden z drugim zagapi.
> >
> > Tak do przemyslenia:
> > https://www.youtube.com/watch?v=6qXR16QDS8I
>
> Ale o co ci chodzi? Toz tam nic nie widać. Nawet ciężko ocenić gdzie
> stali. Bo jeśli na normalnym pasie to chyba ich pogrzało. A jeśli na
> jakimś awaryjnym to chyba pogrzało tego co przywalił.
>
Na awaryjnych pasach stali.
Tak jak napisalem, ludzie zwalniaja w takich miejscach bo nie wiedza co sie dzieje. I
w pewnym sensie to jest poprawne zachowanie bo nie dosc ze cos moze lazic po drodze w
czasie wypadku i w czasie jego ogarniania albo tak jak widac tu, ktos moze sie
popierdolic i zjechac z pasa na awaryjny i przywalic.
Takich filmikow gdzie w radiowoz na pasie awaryjnym ktos przywalil jest multum.
> Chcesz zbawić świat zakazami i nakazami?
>
Chce zeby ktos kto fandzoli ze by chcial zapierdalac w miejscu zamieszania widzial
tez druga strone medalu.
Ale w przypadku tego toma chyba trafilem na debila lub trola.
W kanadzie na odcinkach prac drogowych wszelkie mandaty za predkosc sa podwojne.
To sie wpisuje w te sama sytuacje.
-
14. Data: 2019-08-21 19:15:35
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>
J.F. w
<news:9aqninvjenkg.u238tr3w7b75$.dlg@40tude.net>:
> Dnia Thu, 15 Aug 2019 17:22:30 +0200, 'TomN' napisał(a):
>> Rzadko ostatnio jeździłem i nie wiem ile typów użytkowników (jeden taki nie
>> szanuje i obraża innych pisząc o "urzyszkodnikach"...
>> Przez dwa dni zrobiłem 2kkm po polskich autostradach i eskach i zwróciłem
>> uwagę na dwa typy zachowań:
>> 1 -- problem ze sprawnym wyprzedzaniem (można 140, jedzie 110 i wyprzedza
>> jadącego 105)
> No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to ma
> problem z przekroczeniem 120. [...] wiec ona woli wolniej
> jechac niz szybciej. 110 prawym pasem byloby swietnie, ale na prawym tiry i
kapeluszniki,
> ktore musi wyprzedzac.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Co ją zmusza do tego?
Ale niech wyprzedza, byle bez zajeżdżania innym, a następnie zjedzie na
prawy i nie udaje, że zasada 20 sekund jest dla niej najlepsza, skoro jedzie
20km/h szybciej niż ci na prawym i bezpieczna odległość to jakiś 60 metrów,
które, czyli jeżeli zjedzie na pikietażu pojazdu poprzedającego minus jeden
słupek to będzie miała 100m
>> 2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE, 1/100 to PL)
>> bez potrzeby zwolnienia o milisekundę
> brak, czy problem, bo nie rozumiem ?
Czego? Że niektórzy potrafią opuścić lewy pas?
>> Miszczów lewego pasa, z pewną dozą nieśmiałości i obawy, że nie wiedza co
>> czynią, jednak prawym pasem wyprzedzałem -- kilku się nagle "budziło" i ze
>> 110 do 115 przyspieszało, żeby uniemożliwić płynna jazdę.
^^^^^^^^^^
> A u nas wielu moze myslec "czemu mam zjezdzac - przeciez jade 140,
Umiesz czytać? Pokreśliłem
> To sie ciesz, ze sie dalo - bo zazwyczaj wtedy na lewym pasie gesto, i
> Niemcow to tez dotyczy - czuja ze chca wyprzedzac, tylko ten przed
> nimi blokuje, wiec jada lewym, a wcisnac sie w taka kolejke trudno.
Czyli nie mają problemu jechać bez zachowania bezpiecznej odległości na
lewym pasie ale na prawym juz mają taki problem i pilnują wydumanych 20sek
--
'Tom N'
-
15. Data: 2019-08-21 20:34:44
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: p...@g...com
--No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to ma
problem z przekroczeniem 120
Współczuję. Ale w tej sytuacji żeby sprawnie wyprzedzać TIRy potrzebuje dużo czasu i
miejsca. Kiedyś w wypożyczalni chcieli mi wcisnąć thalie bo kompaktów nie było,
podziękowałem i dopłaciłem do laguny, szkoda czasu na takie auta ;-)
-
16. Data: 2019-08-22 09:14:40
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8a21a03c-65ce-4211-b84b-12345f57554d@go
oglegroups.com...
>--No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to
>ma
problem z przekroczeniem 120
>Współczuję.
No wiesz - auto mialo byc "do miasta". A poza tym ciagle sporo takich
aut w Polsce.
>Ale w tej sytuacji żeby sprawnie wyprzedzać TIRy potrzebuje dużo
>czasu i miejsca.
I tak i nie - jak juz jedzie 120, to wyprzedza w miare sprawnie.
Przeszkadzaja jej nie tiry, tylko ci migajacy z tylu :-)
>Kiedyś w wypożyczalni chcieli mi wcisnąć thalie bo kompaktów nie
>było, podziękowałem i dopłaciłem do laguny, szkoda czasu na takie
>auta ;-)
ale roznica w czasie raczej nie jest duza :-(
J.
-
17. Data: 2019-08-22 09:47:18
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@i...dyndns.or
g.invalid.190821.invalid...
J.F. w
> Dnia Thu, 15 Aug 2019 17:22:30 +0200, 'TomN' napisał(a):
>>> 1 -- problem ze sprawnym wyprzedzaniem (można 140, jedzie 110 i
>>> wyprzedza
.>> jadącego 105)
>> No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to
>> ma
>> problem z przekroczeniem 120. [...] wiec ona woli wolniej
>> jechac niz szybciej. 110 prawym pasem byloby swietnie, ale na
>> prawym tiry i kapeluszniki,
>> ktore musi wyprzedzac.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Co ją zmusza do tego?
Tak jak tobie nie pasuje 105, tak jej nie pasuje 88 :-)
>Ale niech wyprzedza, byle bez zajeżdżania innym,
stara sie nie zajezdzac.
>a następnie zjedzie na
>prawy i nie udaje, że zasada 20 sekund jest dla niej najlepsza, skoro
>jedzie
>20km/h szybciej niż ci na prawym i bezpieczna odległość to jakiś 60
>metrów,
>które, czyli jeżeli zjedzie na pikietażu pojazdu poprzedającego minus
>jeden
>słupek to będzie miała 100m
No wlasnie problem w tym, ze gdy nastepny tir jest odpowiednio blisko,
to ty nie zdazysz jej wyprzedzic, i ona bedzie musiala zwolnic do 88,
albo zajechac ci droge.
A ponowne rozpedzenie do 120 troche jej zajmuje, wiec co sie dziwic,
ze woli nie zjedzac i poczekac na wiekszy odstep miedzy tirami :-(
Nie pamietasz, jak Shrek na to narzekal, tyle ze przy 160 ? :-)
Sam pewnie robisz tak samo, tylko przy innej predkosci :-P
A jak tez tylu szybki i potrafi wyprzedzic sprawnie ... to ma prawy
pas do dyspozycji :-P
>>> 2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE,
>>> 1/100 to PL)
>>> bez potrzeby zwolnienia o milisekundę
>> brak, czy problem, bo nie rozumiem ?
>Czego? Że niektórzy potrafią opuścić lewy pas?
Ale tylko/glownie Niemcy ?
Bo Polacy ogolnie zjezdzaja, tylko luka na prawym musi byc
odpowiednia.
A przy gestym ruchu potrafi byc mala przez dluzszy czas.
Przy srednim ... mnie sie nie chce zjezdzac, bo w praktyce musialbym
zygzakiem jechac - zaraz po zjechaniu migacz w lewo, bo juz kolejna
ciezarowka blisko :-(
>>> Miszczów lewego pasa, z pewną dozą nieśmiałości i obawy, że nie
>>> wiedza co
>>> czynią, jednak prawym pasem wyprzedzałem -- kilku się nagle
>>> "budziło" i ze
>>> 110 do 115 przyspieszało, żeby uniemożliwić płynna jazdę.
^^^^^^^^^^
>> A u nas wielu moze myslec "czemu mam zjezdzac - przeciez jade 140,
>Umiesz czytać? Pokreśliłem
115 od 110 raczej nie odroznisz, a opisywana sytuacja sugeruje, ze oni
mieli sporo racji - miejsca na zjechanie bylo za malo.
Ocenili cie jak wariata i postanowili wychowac :-P
A bo to jeszcze wiadomo co taki wariat zrobi - wyprzedzi
niebezpiecznie bo ciezarowka tuz, po czym zachamuje :-)
>> To sie ciesz, ze sie dalo - bo zazwyczaj wtedy na lewym pasie
>> gesto, i
>> Niemcow to tez dotyczy - czuja ze chca wyprzedzac, tylko ten przed
>> nimi blokuje, wiec jada lewym, a wcisnac sie w taka kolejke trudno.
>Czyli nie mają problemu jechać bez zachowania bezpiecznej odległości
>na
>lewym pasie ale na prawym juz mają taki problem i pilnują wydumanych
>20sek
Jak ten lewy jedzie 90-100km/h, wymagany odstep ok 50m, trzymaja moze
nieco mniejszy, ale z perspektywy prawego pasa wrazenie jest takie, ze
wcisnac sie juz trudno.
No i po wcisnieciu sam nie masz wymaganego odstepu.
Z tym, ze to ilustruje calkiem inna sytuacje.
Kierowca nie zjezdza na prawy, bo uwaza ze chce szybciej/wyprzedza,
jego predkosc ogranica ten z przodu, ktory jest w identycznej
sytuacji, a poczatka korka nie widac.
I tak jada wszyscy lewym pasem te 80-100km/h i nikomu to nie
przeszkadza.
Moze tylko jakims sfrustrowanym wariatom w porsche czy bmw ale na nich
Niemcy maja osobne przepisy - nie wolno "poganiac" swiatlami czy
klaksonem.
I tak oto rodzi sie sprawiedliwosc spoleczna i rownosc :-)
A jak na prawym pasie masz tiry w srednich odstepach, lewym jedzie
jakis dziadek 120 i uwaza ze stale wyprzedza, to sie przydaje przepis
o 20 sekundach ...
J.
-
18. Data: 2019-08-22 09:53:33
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:55aa2d9e-99f4-47f8-a759-2c6ca8faa649@go
oglegroups.com...
W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 10:35:29 UTC-5 użytkownik mk4 napisał:
> On 2019-08-15 18:26, s...@g...com wrote:
> > W dniu czwartek, 15 sierpnia 2019 10:22:31 UTC-5 użytkownik TomN
> > napisał:
>> >> I 4km korka na A4 za Krakowem, bo se kurwa jebane ciule musza
>> >> popatrzeć na
>> >> stojące na pasie awaryjnym: lawetę, dwa małe zgnioty, i sukę na
>> >> niebieskich!
> >>
>> > A moze po prostu zwalniaja bo ktos moze po autostradzie lazic,
>> > jakies smieci moga lezec itp?
> >
>> > Ja, np. bym wolal aby ludzie zwalniali przy moim wypadku niz
>> > zapierdalali 120 bo kij wie co sie moze zdarzyc i gdzie sie jeden
>> > z drugim zagapi.
> >
>> > Tak do przemyslenia:
>> > https://www.youtube.com/watch?v=6qXR16QDS8I
>
>> Ale o co ci chodzi? Toz tam nic nie widać. Nawet ciężko ocenić
>> gdzie
>> stali. Bo jeśli na normalnym pasie to chyba ich pogrzało. A jeśli
>> na
>> jakimś awaryjnym to chyba pogrzało tego co przywalił.
>Na awaryjnych pasach stali.
>Tak jak napisalem, ludzie zwalniaja w takich miejscach bo nie wiedza
>co sie dzieje. I w pewnym sensie to jest poprawne zachowanie bo nie
>dosc ze cos moze lazic po drodze w czasie >wypadku i w czasie jego
>ogarniania albo tak jak widac tu, ktos moze sie popierdolic i zjechac
>z pasa na awaryjny i przywalic.
>Takich filmikow gdzie w radiowoz na pasie awaryjnym ktos przywalil
>jest multum.
Chyba w USA. U nas to sie chyba bardzo rzadko zdarza.
J.
-
19. Data: 2019-08-22 13:04:22
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: p...@g...com
--No wiesz - auto mialo byc "do miasta". A poza tym ciagle sporo takich
aut w Polsce.
auto *jest* do miasta i na autostrade sie nie nadaje, tu nie ma co pudrowac trupa :-)
-- I tak i nie - jak juz jedzie 120, to wyprzedza w miare sprawnie.
Przeszkadzaja jej nie tiry, tylko ci migajacy z tylu :-)
jechalem sobie raz z bla bla car, trafila sie leciwa corsa i mimo ze kucykow brak
dziewcze twardo cisnelo lewym na A20, po ktoryms tam wyprzedzeniu prawym przez
wqrwionych zawodnikow rozwazalem czy aby nie zaloyc na glowe torby z Biedronki zeby
mnie nie zapamietali :-)
-
20. Data: 2019-08-22 13:08:29
Temat: Re: Nowosci z autostrad II
Od: p...@g...com
--A jak na prawym pasie masz tiry w srednich odstepach, lewym jedzie jakis dziadek
120 i uwaza ze stale wyprzedza, to sie przydaje przepis o 20 sekundach
czyli da sie :-)
a w PL (przy limicie 140 km/h) zawsze jednak trafi sie jakiś patol i zaczyna sie
zabawa