-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1...@i...dyndns.org.invalid.190815.invalid>
<9aqninvjenkg.u238tr3w7b75$.dlg@40tude.net>
<1...@i...dyndns.org.invalid.190821.invalid>
In-Reply-To: <1...@i...dyndns.org.invalid.190821.invalid>
Subject: Re: Nowosci z autostrad II
Date: Thu, 22 Aug 2019 09:47:18 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 115
Message-ID: <5d5e491d$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.9.128
X-Trace: 1566460189 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 521 83.26.9.128:56754
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2661671
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@i...dyndns.or
g.invalid.190821.invalid...
J.F. w
> Dnia Thu, 15 Aug 2019 17:22:30 +0200, 'TomN' napisał(a):
>>> 1 -- problem ze sprawnym wyprzedzaniem (można 140, jedzie 110 i
>>> wyprzedza
.>> jadącego 105)
>> No wiesz, kolezanka ma np punto z niezbyt mocnym silnikiem ... i to
>> ma
>> problem z przekroczeniem 120. [...] wiec ona woli wolniej
>> jechac niz szybciej. 110 prawym pasem byloby swietnie, ale na
>> prawym tiry i kapeluszniki,
>> ktore musi wyprzedzac.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Co ją zmusza do tego?
Tak jak tobie nie pasuje 105, tak jej nie pasuje 88 :-)
>Ale niech wyprzedza, byle bez zajeżdżania innym,
stara sie nie zajezdzac.
>a następnie zjedzie na
>prawy i nie udaje, że zasada 20 sekund jest dla niej najlepsza, skoro
>jedzie
>20km/h szybciej niż ci na prawym i bezpieczna odległość to jakiś 60
>metrów,
>które, czyli jeżeli zjedzie na pikietażu pojazdu poprzedającego minus
>jeden
>słupek to będzie miała 100m
No wlasnie problem w tym, ze gdy nastepny tir jest odpowiednio blisko,
to ty nie zdazysz jej wyprzedzic, i ona bedzie musiala zwolnic do 88,
albo zajechac ci droge.
A ponowne rozpedzenie do 120 troche jej zajmuje, wiec co sie dziwic,
ze woli nie zjedzac i poczekac na wiekszy odstep miedzy tirami :-(
Nie pamietasz, jak Shrek na to narzekal, tyle ze przy 160 ? :-)
Sam pewnie robisz tak samo, tylko przy innej predkosci :-P
A jak tez tylu szybki i potrafi wyprzedzic sprawnie ... to ma prawy
pas do dyspozycji :-P
>>> 2 -- brak problemu ze zjechaniem na prawy pas (rejestracje DE,
>>> 1/100 to PL)
>>> bez potrzeby zwolnienia o milisekundę
>> brak, czy problem, bo nie rozumiem ?
>Czego? Że niektórzy potrafią opuścić lewy pas?
Ale tylko/glownie Niemcy ?
Bo Polacy ogolnie zjezdzaja, tylko luka na prawym musi byc
odpowiednia.
A przy gestym ruchu potrafi byc mala przez dluzszy czas.
Przy srednim ... mnie sie nie chce zjezdzac, bo w praktyce musialbym
zygzakiem jechac - zaraz po zjechaniu migacz w lewo, bo juz kolejna
ciezarowka blisko :-(
>>> Miszczów lewego pasa, z pewną dozą nieśmiałości i obawy, że nie
>>> wiedza co
>>> czynią, jednak prawym pasem wyprzedzałem -- kilku się nagle
>>> "budziło" i ze
>>> 110 do 115 przyspieszało, żeby uniemożliwić płynna jazdę.
^^^^^^^^^^
>> A u nas wielu moze myslec "czemu mam zjezdzac - przeciez jade 140,
>Umiesz czytać? Pokreśliłem
115 od 110 raczej nie odroznisz, a opisywana sytuacja sugeruje, ze oni
mieli sporo racji - miejsca na zjechanie bylo za malo.
Ocenili cie jak wariata i postanowili wychowac :-P
A bo to jeszcze wiadomo co taki wariat zrobi - wyprzedzi
niebezpiecznie bo ciezarowka tuz, po czym zachamuje :-)
>> To sie ciesz, ze sie dalo - bo zazwyczaj wtedy na lewym pasie
>> gesto, i
>> Niemcow to tez dotyczy - czuja ze chca wyprzedzac, tylko ten przed
>> nimi blokuje, wiec jada lewym, a wcisnac sie w taka kolejke trudno.
>Czyli nie mają problemu jechać bez zachowania bezpiecznej odległości
>na
>lewym pasie ale na prawym juz mają taki problem i pilnują wydumanych
>20sek
Jak ten lewy jedzie 90-100km/h, wymagany odstep ok 50m, trzymaja moze
nieco mniejszy, ale z perspektywy prawego pasa wrazenie jest takie, ze
wcisnac sie juz trudno.
No i po wcisnieciu sam nie masz wymaganego odstepu.
Z tym, ze to ilustruje calkiem inna sytuacje.
Kierowca nie zjezdza na prawy, bo uwaza ze chce szybciej/wyprzedza,
jego predkosc ogranica ten z przodu, ktory jest w identycznej
sytuacji, a poczatka korka nie widac.
I tak jada wszyscy lewym pasem te 80-100km/h i nikomu to nie
przeszkadza.
Moze tylko jakims sfrustrowanym wariatom w porsche czy bmw ale na nich
Niemcy maja osobne przepisy - nie wolno "poganiac" swiatlami czy
klaksonem.
I tak oto rodzi sie sprawiedliwosc spoleczna i rownosc :-)
A jak na prawym pasie masz tiry w srednich odstepach, lewym jedzie
jakis dziadek 120 i uwaza ze stale wyprzedza, to sie przydaje przepis
o 20 sekundach ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.19 09:53 J.F.
- 22.08.19 13:04 p...@g...com
- 22.08.19 13:08 p...@g...com
- 22.08.19 14:55 J.F.
- 22.08.19 14:59 J.F.
- 22.08.19 15:39 s...@g...com
- 22.08.19 17:13 J.F.
- 22.08.19 17:26 s...@g...com
- 23.08.19 19:48 kk
- 24.08.19 07:15 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A