  • 21. Data: 2010-02-11 12:45:03
    Temat: Re: Nowości Pentaxa
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    dominik wrote:

    > Tylko co cyfrowy 645 zmieni dla dzisiejszego pentaksowca? Jak dla mnie
    > niewiele. Minolta też miała wielkie plany i innowacyjne rzeczy, a
    > poszła na dno jak się jej coś nie wiodło.

    póki za pentaxem stoi samsung... nic tej marce nie grozi...
    a wydanie taniego MF może wiele namieszać w branży...

    jasne - nie będzie to C300D - ale będzie wesoło

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 22. Data: 2010-02-11 12:45:13
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-11 13:09:04 +0100, "Norbert" <...@h...spam> said:

    > Nie zapominajmy ze Pentax to juz Hoya, czy Hoya pojdzie na dno? Nie sadze :)

    A Contax to była Kyocera i co? Sam na dno nie poszła, ale jedną z
    ciekwaszych marek na rybku foto spotkał smutny koniec. Przestrzegałbym
    przed takimi wnioskami, przykładów zamknięcia słabodochodowych brandów
    przez niby zamożnego właściciela jest multum.

    Aha i żeby nie było - zupełnie nie próbuję tu wieszczyć rychłego końca
    Pentaxa itp, po prostu zwracam uwagę, że takie rzeczy się zdarzają.

    > Dlatego co pewien czas mozna sie spodzeiwac jakiegos body. Fakt
    > niezaprzeczalny ze brakuje FF. Ale na APS-C temat jest w zasadzie
    > wyczerpany.

    Nie do końca, bo tzw.topowy model ma niestety pewne braki (głównie we
    względzie obrazowania - czy to nie paranoja, że tańsze body entry-level
    ma lepszą matrycę?) i nieco za wysoką cenę.

    > Jedyne nad czym ubolewam to slaby i drogi
    > 16-50, gdyby byl na prawde swietny to bym uzbieral na niego

    Niestety, lekkich wtop w optyce Pentax ma kilka - jak np. 17-70/4,
    który zakresem i światłem wydaje się idealnym spacerzoomem, a niestety
    nie grzeszy jakością optyczną i nawet przy swojej cenie nia ma
    uszczelnień.

    > nowa Sigma 17-70 2.8-4.0, ma miec HSM i OS (bardzo skuteczny)
    > tez w wersji do Pentaxa, pewnie za miesiac bedzie .

    Myślisz że ta stabilizacja będzie dużo lepsza od tej w body?

    de Fresz

  • 23. Data: 2010-02-11 13:06:37
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > póki za pentaxem stoi samsung... nic tej marce nie grozi...
    > a wydanie taniego MF może wiele namieszać w branży...
    >
    > jasne - nie będzie to C300D - ale będzie wesoło
    Gdyby Pentaksa wykupił Samsung a nie Hoya, to tak by może było. W tej chwili
    współpraca z wujkiem Samem chyba raczej się rozluźniła. Samsung oficjalnie
    wstrzymał pracę nad lustrzankami, były plotki o FF (przynajmniej ze względu na
    planowaną przez nich matrycę) ale nie wiadomo co będzie.
    W tej chwili Samsung wypuścił tylko NX-10 i będzie po części wykorzystywał
    Pentaksa do promowania swojego rozwiązania (poprzez wykorzystanie obiektywów
    bagnetu K przez przejściówkę).

  • 24. Data: 2010-02-11 13:11:41
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > póki za pentaxem stoi samsung... nic tej marce nie grozi...

    No to klops... i juz po pentaksie... :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 25. Data: 2010-02-11 13:13:21
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Myślisz że ta stabilizacja będzie dużo lepsza od tej w body?

    Opaczni juz testowali ta sigme, uzyskali zysk 3EV, to na pewno 1 EV wiecej
    jak w body (z moich niby testow zyskuje 2EV w K-x). Ale akurat stabilizacja
    to nie glowna zaleta, podoba mi sie zakres ogniskowych, dla mnie wrecz
    idealny. Dodatkowo ma HSM, chcialbym sprobowac jakies szklo bez srubokreta
    ;) Kokurentem w moich rozwazaniach jest wymieniony tamron, ktory na 50 ma
    jenak 2.8, a ta sigma 3.5, ale wyglada ze jest ostra i uzyteczna od pelnego
    otworu. Bardzo dobrze ze sie pojawil ten obiektyw. Z moja sigma 70-300 apo
    stworzy ladny komplet. Niestety Pentax wtopil marna produkcja w wietnamie i
    ich szkla 16- 50 nie zakupie. 17-70 Pentaxa to porazka, swiatlo tylko f/4,
    ostrosc jeszcze ujdzie, rozwazac by go mozna gdyby kosztowal 1000 zl.

  • 26. Data: 2010-02-11 13:25:52
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "Norbert" <...@h...spam> napisał w wiadomości

    > Opaczni juz testowali ta sigme, uzyskali zysk 3EV, to na pewno 1 EV wiecej jak
    > w body (z moich niby testow zyskuje 2EV w K-x). Ale akurat stabilizacja to nie
    > glowna zaleta,
    Opacznym też wyszło, że stabilizacja w K-x daje zysk 1-1.3EV, czyli z Twoimi
    wynikami się nie zgadza, więc całkiem możliwe, że w przypadku szkła też tak
    będzie :-)

  • 27. Data: 2010-02-11 16:37:16
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Opacznym też wyszło, że stabilizacja w K-x daje zysk 1-1.3EV, czyli z
    > Twoimi wynikami się nie zgadza, więc całkiem możliwe, że w przypadku szkła
    > też tak będzie :-)

    Opaczni nie lubia Pentaxa, zawsze staraja sie znalezc wade na sile. Ale
    jesli by tak myslec to jesli im zawsze mniej wychodzi i dla Sigmy im wyszlo
    3EV, to mozna sie spodziewac 4EV przy prawidlowym uzytkowaniu :) Szkoda ze
    nie ma standardow dla tych testow stabilizacji, jakis symulator reki.