  • 61. Data: 2013-01-23 18:07:56
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: <4...@1...180756.invalid> (Tom N)

    J.F w
    <news:51001708$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Aczkolwiek ... punkt dla Ciebie - przeciez w ustawie wyraznie zapisane
    > "z wyjątkiem autobusu i motocykla", to nie musi innych czytac.

    Widać, że nie czytałeś, i tylko przez przypadek znak z traktorem zaznaczyłeś
    -- tak, w ustawie stoi:

    "Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy:
    1) kategorii B, C1, C, D1 i D uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym,
    pojazdem wolnobieżnym oraz zespołem złożonym z tego pojazdu i przyczepy
    lekkiej;"

    > Ale ... do prowadzenia quada uprawnia, wiec pytanie jest jak
    > najbardziej zasadne :-)

    Nie ma takiej kategorii pojazdu QUAD ;P

    > PS.
    > Czytam ustawe ... ciagnikiem rolniczym juz nie mozna powozic na kat B.
    > Przeoczyli czy celowo ?
    > No i obecnych przyczep przestalem rozumiec :-)

    No to pomyliłem, się, czytałeś ale nie zrozumiałeś :P

    --
    'Tom N'

  • 62. Data: 2013-01-23 18:14:16
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > No ale jak - ojciec bez uprawnien instruktora, a samochod bez wyposazenia
    > dodatkowego ?
    > To jak on ma zapobiec nieszczesciu w sytuacji zagrozenia ?

    ma niedopuścić do takiej sytuacji (a jak się boi to najpierw kilka lekcji u
    profesjonalnego instruktora w samochodzie do nauki jazdy) jak ma sprawną
    kierownicę i ręczny to sobie poradzi, jakoś w innych krajach to funkcjonuje
    całkiem dobrze

    Pzdr
    Piotrek

  • 63. Data: 2013-01-23 18:30:40
    Od: <7...@2...183040.invalid> (Tom N)

    X-Man w

> [...]

    > kierownicę i ręczny to sobie poradzi, jakoś w innych krajach to funkcjonuje

    Ale w PL to będzie pojazd używany do nauki jazdy, kierowany przez osobę
    poniżej x lat (+500% do OC).
    Oczywiście, gdy się już ustawowo obejdzie problem kierowania przez osobę bez
    uprawnień...

    --
    'Tom N'

  • 64. Data: 2013-01-23 18:31:58
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda?o 3
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 23 Jan 2013 18:03:39 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale jak - ojciec bez uprawnien instruktora, a samochod bez
    > wyposazenia dodatkowego ?
    > To jak on ma zapobiec nieszczesciu w sytuacji zagrozenia ?

    Nie jestem fanem tego rozwiązania, ale np. w AU się da.
    Natomiast słabo widzę rozliczalność takiego sposobu w polskich
    warunkach.

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 65. Data: 2013-01-23 18:35:01
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Czytam ustawe ... ciagnikiem rolniczym juz nie mozna powozic na kat B.
    > Przeoczyli czy celowo ?

    Czytaj "mocniej" :)
    0151
    3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy:
    1) kategorii B, C1, C, D1 i D uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym,
    pojazdem wolnobieżnym oraz zespołem złożonym z tego pojazdu i przyczepy
    lekkiej;
    2) kategorii B+E, C1+E, C+E, D1+E i D+E uprawnia do kierowania zespołem
    pojazdów złożonym z ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami) lub
    pojazdu wolnobieżnego z przyczepą (przyczepami);

    > No i obecnych przyczep przestalem rozumiec :-)

    Co konkretnie stało się niezrozumiałe?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 66. Data: 2013-01-23 18:44:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl>

    > Takie rzeczy to chyba bardziej na egzaminie praktycznym. Ale wyniki testu
    > na prawo jazdy akurat odzwierciedlają poziom nauczania w szkołach (albo
    > raczej poziom wchłaniania wiedzy), że już o poziomie matur nie wspomnę.
    >
    > Z jednej strony rzeczywiście pytania z cyklu: "ile trzeba przebywać w
    > Polsce by ubiegać się o praco jazdy" nie wydają się stosowne, ale z
    > drugiej strony jest sporo opinii, że prawo jazdy to się wręcz należy
    > każdemu...

    A co by się wielkiego stało gdyby zlikwidować obowiązek posiadania
    kwalifikacji do prowadzenia samochodów osobowych ?

  • 67. Data: 2013-01-23 18:47:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości grup

    > Uczeń-leń (bo ma "dysleksję"),

    I 70% takich w klasie?

    >rodzic-idiota

    Rodzic nie nauczył?
    Ale nie chyba on kasę za nauczanie bierze, prawda?

    (bo pozwala sobie to wmówić i
    > czasem wręcz domaga się zaświadczenia) ?

    > Niestety tak właśnie jest

    Zdaniem leniwych nauczycieli.
    Których właśnie dlatego powinno się pogonić na 4 wiatry i zostawić tylko
    tych, co to jednak są w stanie nauczyć te 70% dzieciaków przerabianego
    materiału.

  • 68. Data: 2013-01-23 18:48:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości grup

    > Bzdurą jest wiedza do czego uprawniają poszczególne kategorie PJ ?

    Dokładnie.
    Po co ta wiedza komuś, kto zdaje tylko na jedną z nich?
    Niech wie co mu daje kategoria na którą zdaje, to wystarczy.

  • 69. Data: 2013-01-23 18:49:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Hm, ale skad mam wiedziec ze nie wolno mi powozic nyska z dwiema lawkami,
    > jesli nie bede czytal innych przepisow ?

    Bo z przepisu na Twoją kategorię wynika, iż Ci nie wolno.

  • 70. Data: 2013-01-23 18:51:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości grup

    > Wymagany zakres wiedzy kursanta się nie zmienił,

    Jasne.
    I dlatego należy podejrzewać, że zmieniły się pytania, ale jaki % z nich ma
    sens, tego nie wiemy.
    Jeśli tych bezsensownych jest kilka % problemu nie ma.
    Ale jeśli 50% - to ja już problem widzę.

    Zupełnie abstrahując od tego, że masz rację, iż dobrze by było, żeby odsiew
    głąbów był większy, byle przy tym nie odsiewali normalnych głupimi
    pytaniami.