eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe amortyzatory gorsze niż starsze...Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    Date: Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200
    Message-ID: <3bvre0bi3tu9$.1pfbwoick73f5.dlg@40tude.net>
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1464714885 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 89.77.179.152:3800
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582750
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 31 May 2016 17:02:33 +0200, Marek napisał(a):

    > Musiałem w tranzicie wymienić amortyzatory tył. Na stacji
    > diagnostycznej przed wymianą pokazywało 29% oba.

    A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
    Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?

    > Znajomy mechanik
    > wymienił na nowe. Po wymianie jadę na stację tak z ciekawości
    > sprawdzić i wynik: tył prawy 12%, lewy - 29%. Jak to możliwe??

    Na kilka sposobów :)

    Po pierwsze czy aby na pewno są to takie same amortyzatory? W sensie że te
    same modele - może coś źle wydali z magazynu.
    A są dostępne różne charakterystyki tłumienia w amortyzatorach do tego
    samochodu modelu. Np. Sachs 230963 i 230964.

    Po drugie oczywiście może się zdarzyć że produkt nowy ma wadę.
    Same amortyzatory można sprawdzić i porównać na hamowni amortyzatorów -
    mają takie rzeczy w serwisach amortyzatorów. Można też ręcznie porównać jak
    się amortyzatory zachowują chociaż przy siłach i prędkościach które można
    wygenerować rękami.

    Po trzecie może być coś źle złożone.

    Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
    Czy diagnosta to sprawdził?
    Przed badaniem zawieszenia mierzony jest nacisk statyczny - jeżeli na
    jednej osi bardziej obciążone jest lewe koło, a na drugiej prawe to znaczy
    że któreś zawieszenie jest dłuższe/krótsze i powoduje to nierówny nacisk po
    przekątnej.
    Przyczyny to np. pęknięta sprężyna, jakieś wyrwane mocowanie przedniego
    macphersona, krzywy resor z tyłu itp.

    Jakieś koło może też leżeć na odboju itd.

    Ogólnie to jednak coś powinno być widać, ale zacząć należy od przyjrzenia
    się tym amortyzatorom i zawieszeniu.


    > Mechanik przysięga, że to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
    > podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, możliwe że
    > sprzedano mu uszkodzone?

    A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne Transity
    w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: