-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@n...neostrada.pl>
Date: Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200
Message-ID: <3bvre0bi3tu9$.1pfbwoick73f5.dlg@40tude.net>
Lines: 48
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1464714885 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 89.77.179.152:3800
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582750
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 31 May 2016 17:02:33 +0200, Marek napisał(a):
> Musiałem w tranzicie wymienić amortyzatory tył. Na stacji
> diagnostycznej przed wymianą pokazywało 29% oba.
A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
> Znajomy mechanik
> wymienił na nowe. Po wymianie jadę na stację tak z ciekawości
> sprawdzić i wynik: tył prawy 12%, lewy - 29%. Jak to możliwe??
Na kilka sposobów :)
Po pierwsze czy aby na pewno są to takie same amortyzatory? W sensie że te
same modele - może coś źle wydali z magazynu.
A są dostępne różne charakterystyki tłumienia w amortyzatorach do tego
samochodu modelu. Np. Sachs 230963 i 230964.
Po drugie oczywiście może się zdarzyć że produkt nowy ma wadę.
Same amortyzatory można sprawdzić i porównać na hamowni amortyzatorów -
mają takie rzeczy w serwisach amortyzatorów. Można też ręcznie porównać jak
się amortyzatory zachowują chociaż przy siłach i prędkościach które można
wygenerować rękami.
Po trzecie może być coś źle złożone.
Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
Czy diagnosta to sprawdził?
Przed badaniem zawieszenia mierzony jest nacisk statyczny - jeżeli na
jednej osi bardziej obciążone jest lewe koło, a na drugiej prawe to znaczy
że któreś zawieszenie jest dłuższe/krótsze i powoduje to nierówny nacisk po
przekątnej.
Przyczyny to np. pęknięta sprężyna, jakieś wyrwane mocowanie przedniego
macphersona, krzywy resor z tyłu itp.
Jakieś koło może też leżeć na odboju itd.
Ogólnie to jednak coś powinno być widać, ale zacząć należy od przyjrzenia
się tym amortyzatorom i zawieszeniu.
> Mechanik przysięga, że to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
> podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, możliwe że
> sprzedano mu uszkodzone?
A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne Transity
w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.05.16 19:37 Tomasz Gorbaczuk
- 31.05.16 20:00 Budzik
- 31.05.16 21:28 Marek
- 31.05.16 21:43 Maciek
- 31.05.16 22:18 tck
- 31.05.16 22:46 yabba
- 01.06.16 00:08 Marek
- 01.06.16 01:00 Tomasz Pyra
- 01.06.16 01:01 Tomasz Pyra
- 01.06.16 07:19 Marek
- 01.06.16 11:58 Miroo
- 01.06.16 18:30 Tomasz Gorbaczuk
- 01.06.16 18:46 Cavallino
- 01.06.16 20:40 j...@i...pl
- 01.06.16 23:05 Wiwo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=