  • 21. Data: 2009-10-21 18:35:45
    Temat: Re: Nowa kamera Canona (1D IV)
    Od: "JRT" <r...@o...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hbn710$ntv$1@inews.gazeta.pl...

    > dla porównania - zrobiłem zdjęcie 5d2 na H2 (25600), sciemniłem ekspozycje
    > o 2ev, a potem programowo rozjaśniłem o 2ev
    > czyli w efekcie otrzymałem 102.400...

    Ehm...
    Jeśli się nie mylę, to -2EV+2EV=0EV?
    Czyli w wyniku operacji otrzymałeś znowu ISO 25.600? Tyle że kręcone softem
    z tych -2EV?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 22. Data: 2009-10-21 19:06:15
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-21 20:35:45 +0200, "JRT" <r...@o...pl> said:

    > Ehm...
    > Jeśli się nie mylę, to -2EV+2EV=0EV?
    > Czyli w wyniku operacji otrzymałeś znowu ISO 25.600? Tyle że kręcone
    > softem z tych -2EV?

    No nie stety, taka matematyka tu nie działa.
    Nie doświetlasz, a potem forsujesz, masz przyrost ISO o wartość
    niedoświetlenia.
    Tak jak na slajdzie/negatywie. Dajesz na aparacie -2, potem wywołujesz
    dłużej. Dzięki temu masz przyrost czułości.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2009-10-21 20:21:21
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):

> [...]
    > Tak jak na slajdzie/negatywie. Dajesz na aparacie -2, potem wywołujesz
    > dłużej. Dzięki temu masz przyrost czułości.

    A ja jak niedoświetlę o -1EV, to potem przy wywoływaniu RAW-a muszę dać +2EV.
    Jak niedoświetlę o -0,5EV, przy wywołaniu RAW-a muszę dać +1EV. Dlaczego? O co
    chodzi?
    Z ekspozycji ISO 1600, -1 EV przy wywołaniu daję +2EV (żeby histogram pokrywał
    cały zakres), co daje ekwiwalent ISO 6400. Czy ktoś byłby tak miły, żeby mi
    wytłumaczyć, dlaczego tak się dzieje?

    Maciej

  • 24. Data: 2009-10-21 20:59:54
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Matt wrote:

> [...]
    > pokrywał cały zakres), co daje ekwiwalent ISO 6400. Czy ktoś byłby
    > tak miły, żeby mi wytłumaczyć, dlaczego tak się dzieje?

    od kiedy histogram w pełnym zakresie = poprawna ekspozycja?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 25. Data: 2009-10-21 21:01:27
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    JRT wrote:

    > Ehm...
    > Jeśli się nie mylę, to -2EV+2EV=0EV?
    > Czyli w wyniku operacji otrzymałeś znowu ISO 25.600? Tyle że kręcone
    > softem z tych -2EV?

    -2 ev spowodowało, że czas naświetlania był taki jakbym ustawił iso 102400
    ale ponieważ było za ciemno - to musiałem obraz rozjaśnić - o 2 ev
    czyli zasymulowałem użycie czułości 102.400

    oczywiście - jest to uproszczenie
    ale tak samo działają tryby H1, H2, H3 w aparatach

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 26. Data: 2009-10-21 21:25:24
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisał(a):

    > od kiedy histogram w pełnym zakresie = poprawna ekspozycja?

    Wydawało mi się, że od zawsze. Przerwa ("nic") po prawej stronie = zbyt
    ciemno. Przerwa po lewej = zbyt jasno

    Maciej

  • 27. Data: 2009-10-21 22:22:20
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Matt wrote:

    > Wydawało mi się, że od zawsze. Przerwa ("nic") po prawej stronie =
    > zbyt ciemno. Przerwa po lewej = zbyt jasno

    a jak fotografujesz murzyna w nocy to też musi być od kresi do kreski?
    a jak fotografujesz krajobraz we mgle?
    a jak fotografujesz suknie ślubną na białym tle to też będą czernie?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 28. Data: 2009-10-22 07:42:03
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Wydawało mi się, że od zawsze. Przerwa ("nic") po prawej stronie = zbyt
    > ciemno. Przerwa po lewej = zbyt jasno

    to dobry spsob na RAWy rejestrujemy w ten sposob max ile pomiesci matryca.
    Jest spora szansa, ze takie zdjecie bedzie pierwotnie wygladac slabo i
    plasko
    ale za to pozniej na etapie wolania z RAW wyciskamy z foty co chcemy i
    uzyskujemy najlepsze efekty.

    Roger

  • 29. Data: 2009-10-22 07:55:15
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Chyba jeszcze nie było?
    >
    > Oficjalna strona z samplami:
    >
    > http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos1dm4/
    >
    > (najważniejszy i na pierwszym miejscu filmik, miniaturki zdjęć wklejone
    > jakby
    > "na dokładkę" poniżej)

    Canon od dosc dawna zapedzil sie w slepa uliczke megapikseli :( Komu to
    w ogole potrzebne. Z zazdroscia patrze na filozofie rozwoju Nikona i po
    cichu przeklinam ze zaczolem budowac system Canona. Jak Nikon wyda
    jeszcze kilka ultra jasnych stalek o szerszych ogniskowych bo tego mu juz
    tylko brakuje to bedzie liderem pod kazdym wzgledem.
    Ech zeby tak canon zmadrzal i wypuscil takiego 5D MKIII z matryca 12
    mpix, uzytecznym zakresie iso jak u konkurencji, AFem z 50D moze byc
    ez filmow i LV nawet :( W segmencie srodkowym jest po prostu slabo.

    :(

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 30. Data: 2009-10-22 08:19:53
    Od: StaM <a...@y...com>

    .
> [...]
    > mpix, uzytecznym zakresie iso jak u konkurencji, AFem z 50D moze byc
    > ez filmow i LV nawet :( W segmencie srodkowym jest po prostu slabo.

    Do tego pelna klatke , a nie cropa w cenie do 10 000 PLN;-)
    StaM