  • 241. Data: 2017-01-19 16:32:10
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Kiedyś miały, nawet PROMy widziałem, ale teraz to ja już taki pewien
    > nie jestem czy czasem tego wszystkiego nie da się przestawić.
    > Nie to, żeby dawać takie narzędzie klientowi.

    Technologia flash jest tańsza od jakichś przepalanek? Bo co innego
    można dać do takich wielokrotnych ustawień? I po co dawać?

    --
    Jarek

  • 242. Data: 2017-01-19 16:48:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Niech będzie, że wszystkie zmieniają co kwadrans, pod dyktando
    >zegara kurantowego. Jeśli któryś ma niedokładność nawet kilka
    >sekund, to wątpliwość może powstać wyłącznie wtedy, gdy ktoś
    >z całą hackerką uwinie się w jedną chwilę o równej godzinie.

    A potem AT wpadnie nie pod ten adres, bo komus sie zegar spoznial 17
    minut ?

    Jeszcze mozliwosc taka, ze zmienia co 15 minut jak jest wlaczony.
    A jak wylaczony, to nie zmienia.
    I nie zmienia na wynikajacy z czasu, tylko na kolejny z ciagu
    losowego.

    W sumie latwo sprawdzic - zanotuj dwa adresy, cofnij czas o 20 minut
    :-)

    >Może i na całym świecie. Na szczęście jeszcze Ziobro z Błaszczakiem
    >i pozostałymi świrami nie każą rejestrować z dowodem osobistym
    >adresów MAC jak kart SIM, ale zwykle o co innego chodzi.

    Ja Mante kojarze jako niemiecka marke, nie producenta, tylko marke,
    jak wiele podobnych - Medion, Tevion.
    Raczej niskiego prestizu.
    A teraz polska S.A. Nie wiem - Polacy sami wymyslili na nowo, czy
    kupili bankruta.
    A moze mi sie cos pomylilo.

    Ale sprzedaje teraz chyba nie tylko w Polsce

    >O śledzenie urządzenia, które zostału do zbójectwa użyte. Gdzie i
    >kiedy wcześniej
    >było widziane. A na Matuszewskiej mogą powiedzieć nie tylko gdzie
    >która partia została wysłana, ale jak ten cały algorytm działa.

    Owszem, tylko ze po kilku doswiadczeniach to policjanci moga nawet nie
    spytac, wiedzac, ze odpowiedza "rozeslalismy po terenie calego kraju".
    A potem przeocza istotne rzeczy, albo oskarza kogos niewinnego, bo sie
    o algorytmie nie dowiedza.

    A ten MAC byl zarejestrowany na Mante ?
    Czy na Matuszewskiej to sie dowiedza jedynie, ze trzeba pytac w
    Chinach ? :-)

    J.

  • 243. Data: 2017-01-19 16:48:50
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-01-19 o 16:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Znaczy sie jakis modul, czy bardziej samodzielne urzadzenie ?

    Zależy jak na to patrzeć. Całkiem samodzielne to nie, ale wystarczy
    zasilić i włożyć w obudowę. No i możesz z tym zrobić o wiele więcej, bo
    to praktycznie komputer.

    > Bo jesli chcesz z tego zrobic "swoje urzadzenie", to wytyczne sa chyba

    Jakie wytyczne? Czyje? I co to jest "urządzenie"? Karta sieciowa czy
    cały komputer? Raczej ten adres kojarzy mi się z interfejsem sieciowym,
    a nie z całym gotowym urządzeniem.

    > takie, ze powinienes uzyc MAC przydzielonych tobie.

    Przydzielonych? Chyba kupionych przeze mnie. Za całkiem konkretne
    pieniądze. No i nie - nie tak bardzo. Weź byle laptopa, to Ci się zwykle
    przedstawi paroma firmami. OK, to co ma na płycie to będzie adres
    producenta płyty, każdej karty dołożonej - producenta karty. No to jak
    to miałoby być? A weź teraz peceta z sieciówką na slocie (wiem, teraz
    tego się nie spotka, ale kiedyś owszem). Kto będzie określał kto
    powinien zapewnić adres MAC? Jak dla mnie to ktoś, kto deklaruje że to
    co sprzedaje mogę podłączyć do sieci ethernet powinien to zapewnić, a tu
    gucio. Pewnie, że zawsze można użyć czegoś innego albo kombinować z
    niezgodnością itd, ale tu takie jakieś właśnie praktyki są dziwne. A
    potrafią nawet gotowe obudowy sprzedawać do tego. I zasilacze. Wszystko,
    tylko nie adres MAC. Jak chcesz jedno takie to nie ma problemu, bo i tak
    za routerem będzie, ale z dwoma to już nie za bardzo. No chyba że router
    z tego zrobisz, to już może być dziwnie :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 244. Data: 2017-01-19 16:55:03
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Technologia flash jest tańsza od jakichś przepalanek? Bo co innego
    > można dać do takich wielokrotnych ustawień? I po co dawać?

    Sama technologia to nie mam pojęcia (kwestia precyzji ścieżek i
    obudowania tego odpowiednio), ale flash z reguły w scalaku już jakiś
    jest i jeżeli są jakieś obszary deklarowane jako PROM/OTP to zwykle są
    one tylko tak obsługiwane. Ja bym raczej na coś takiego stawiał.

    Pozdrawiam

    DD

  • 245. Data: 2017-01-19 17:04:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > jest i jeżeli są jakieś obszary deklarowane jako PROM/OTP to zwykle
    > są one tylko tak obsługiwane. Ja bym raczej na coś takiego stawiał.

    No ale po co flash w scalaku kontrolera ethernetu? Ja stawiam na to,
    że w takich jest przepalanka, a gdy ethernet jest tylko dodatkiem do
    procesora, to może korzystać z flasha (choć też nie musi). Procesory
    Pentium Intela kiedyś miały numer seryjny, ale Unia ich pogoniła z
    takimi pomysłami. Nie wiem jaką technologią to było zrobione.

    --
    Jarek

  • 246. Data: 2017-01-19 17:13:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...

> [...]
    >Pentium Intela kiedyś miały numer seryjny, ale Unia ich pogoniła z
    >takimi pomysłami. Nie wiem jaką technologią to było zrobione.

    Dawno temu przy kontrolerze NE2000 zawsze stala malutka kostka Eeprom
    I2c.
    Przy innych kontrolerach podobnie, ale nie zawsze.

    Teraz technika poszla naprzod - to moze byc juz zaszyta w firmware
    urzadzenia, czy eeprom procka, skoro i tak jest, a potrzeba chocby do
    PnP.

    Swoja droga - nigdy nie analizowalem driverow/dokumentacji - kontroler
    sam sobie odczytywal te kostke, czy to obowiazkiem drivera bylo
    skorzystac z interfejsu I2C, odczytac numer i zapisac do rejestrow
    kontrolera.

    J.

  • 247. Data: 2017-01-19 17:14:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A potem AT wpadnie nie pod ten adres, bo komus sie zegar spoznial
    > 17 minut ?

    To ma za swoje, jeśli taki z niego hakier, co potrafi zrobić,
    by w Androidzie podłączonym do sieci zegar się tyle spóźniał.
    Ja chyba nie umiem.

    > Jeszcze mozliwosc taka, ze zmienia co 15 minut jak jest wlaczony.
    > A jak wylaczony, to nie zmienia.

    Zbyt to by było skomplikowane.

    > I nie zmienia na wynikajacy z czasu, tylko na kolejny z ciagu
    > losowego.

    W niespiskowej teorii tak to wygląda. Podejrzewam, że w praktyce też.

    > W sumie latwo sprawdzic - zanotuj dwa adresy, cofnij czas o 20 minut
    > :-)

    Chyba nie jestem aż tak bardzo przywiązany do swojej teorii spiskowej,
    by to badać.

> [...]
    > tylko marke, jak wiele podobnych - Medion, Tevion.
    > Raczej niskiego prestizu.
    > A teraz polska S.A. Nie wiem - Polacy sami wymyslili

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Manta_(przedsi%C4%99bi
    orstwo)

    > A ten MAC byl zarejestrowany na Mante ?
    > Czy na Matuszewskiej to sie dowiedza jedynie, ze trzeba
    > pytac w Chinach ? :-)

    Sprawdzę, jak będzie coś ciekawego, to doniosę. Ale podejrzewam,
    że po prostu pula producenta kości WiFi.

    --
    Jarek

  • 248. Data: 2017-01-19 17:15:32
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Strach pomyslec co by bylo, gdyby wiecej krajow trzeba bylo obsluzyc.

    To miałbys ogromy czemodan z homologacjami i malutki komputerek do
    działania, wsadzany do tej walizki, aqby trzymał te homologacje, coby się od
    wiatru nie rozleciały.

    > Ale ... nie widze jakiejs "europejskiej" - Unia juz nie wymagala, czy CE
    > bylo w innym miejscu ?

    Przyznam, że nigdy specjalnie nie wnikałem w te zasady, dla mnie zawsze,
    jakkolwiek jestem za tym, żeby urządzenie obowiazkowo trzymało parametry,
    tak takie wymogi homologacji pachniały mi musztrą - Obywatelu, do szeregu i
    kolejno odlicz.... takie trochę mamcięwdupizm wobec tegoż obywatela, władza,
    która (w błocie) usadza.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 249. Data: 2017-01-19 17:24:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Dawno temu przy kontrolerze NE2000 zawsze stala malutka kostka
    > Eeprom I2c. Przy innych kontrolerach podobnie, ale nie zawsze.

    Może nawet mam gdzieś jeszcze NE1000. Ile tam scalaków był, to aż
    głowa boli! Człek nie dojdzie który do czego.

    > Teraz technika poszla naprzod - to moze byc juz zaszyta w firmware
    > urzadzenia, czy eeprom procka, skoro i tak jest, a potrzeba chocby
    > do PnP.

    Taka ciekawostk przyrodnicza: karty Etherlink III (3c905) mają wbudowany
    programator pamięci flash, dobrze obsługiwany zewnętrznym softem. Tych
    co mają podstawkę na kość, używałem do odczytywania i programowania
    pamięci zupełnie niezwiązanych z ethernetem.

> [...]
    > sam sobie odczytywal te kostke, czy to obowiazkiem drivera bylo
    > skorzystac z interfejsu I2C, odczytac numer i zapisac do rejestrow

    Nawet nie każda karta musi umożliwiać zmianę MAC z poziomu drivera.

    --
    Jarek

  • 250. Data: 2017-01-19 17:35:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:

    >Może nawet mam gdzieś jeszcze NE1000. Ile tam scalaków był, to aż
    >głowa boli! Człek nie dojdzie który do czego.

    Dojdzie dojdzie.
    Z czasem zaczeli integrowac, i zrobily sie dwie kostki - kontroler i
    pamiec :-)

    >Nawet nie każda karta musi umożliwiać zmianę MAC z poziomu drivera.

    Ale te, co umozliwiaja ... albo trzeba skomplikowac kontroler, albo
    scedowac zadanie na driver, a driver przeciez obowiazkowy :-)

    J.