  • 231. Data: 2017-01-19 15:23:12
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > VDSL mają dopiero od sierpnia. Nie podejrzewam, by sami z siebie
    > kogoś przekrosowali. Bo jak niby? Przecież w większości przypadków
    > router nie chwyci.

    A co za problem przekrosować na porty VDSLowe i powłączac na nich
    modulacje ADSL?
    Dla klienta przerwa może 10 minut i ma neta z powrotem, a port zajęty ;)

    > A była teza, że i w Netii można VDSL. Można, o ile się jest nowym.

    To już jakieś zawiłości proceduralne.
    Bo co innego możliwości teoretyczne, co innego procedury.
    I pewnie o to się dochodzisz z helpdeskiem, że coś można, a oni, że nie.

    Gdy jeszcze robiłem z Netii, to nie dało się dodać stałego IP dla
    klienta Home, musiała być co najmniej jednoosobowa działalność.
    Fizycznie żaden problem, bo to to samo łącze, te same zasady dostępu i
    logowania.
    Obecnie już da się dodać podusługę stałego IP dla usługi Home.
    Da się, tylko to wymaga czasu.

    > Zatem błędna może być nawet teza, że Pomarańczowa Alternatywa, to
    > krasnoludki! To spryciarze i kombinatorzy.

    Tak jak wszędzie, to po prostu firma, która kombinuje jak może, żeby
    zmaksymalizowac zysk i utrudnić życie konkurencji w świetle prawa.

    > Mnie też potem prosili o ocenę rozmów i korespondencji mailowej.
    > Plusy były za fachowość.

    Ankiety są wysyłane do losowo wybranych klientów.
    Najczęściej jest albo 1 albo 5. W zależności od tego, czy klient doszedł
    swego, czy mu się nie udało, bez oceny merytorycznej. "Jak net mi nadal
    nie działa, bo burze, powodzie, to dam 1, niech sobie ulżę."
    Tylko że taka ocena uderza tylko i wyłącznie w osobe, która prowadziła
    korespondencję i nie ma żadnego wpływu na stan twojego łącza. Sporo osób
    chętnie wzięłoby drabinę, śrubokręt i zrobiła raz, a porządnie łącze,
    które monterzy w terenie tylko łatają.
    Po głowie dostaje konsultant na infolinii za czyjąś fuszerkę.

    Jeśli oceniałeś za fachowość, pomimo, że twoja sprawa utknęła, to znów
    jesteś w gronie tych nielicznych.

    I to nie jest tak, że bronie tego jednego przedsiębiorcy.
    Po prostu każdy dział obsługi klienta obrywa za błędy innych działów,
    czy w banku, czy w ubezpieczeniach, czy w telekomunikacji. Bo jaki wpływ
    ma np. konsultant na powszechne podwyżki OC? Żadne, a po głowie dostanie
    że złodzieje, że klient idzie do kogoś innego itp.

    > Rynek to bezustanna krwawa walka. Jeśli ktoś poznał sposób osiągnięcia
    > przewagi nad konkurencją, nie chwali się publicznie swoimi metodami.

    A przetrwa ten, który jest krok przed innymi.

    > Za czasów RP Telekom moje znawstwo było większe, a teraz chodziło
    > mi wyłącznie o ten segment (whateverDSL).

    Stare czasy wspominasz, sporo od tego czasu się zmieniło.

    > Raporty ostatnio przeglądałem przeszło rok temu. Chyba moje wrażenia
    > co do właściwości trakcyjnych nie były aż tak entuzjastyczne.

    Akcje kupiłeś, czy nadmiar wolnego czasu, że raporty finansowe czytasz?

    --
    viktorius

  • 232. Data: 2017-01-19 15:25:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Skorzystałem z okazji żeby zwrócić na to uwagę, że jednak można się
    > przejechać na takim drobiazgu, wydawałoby się niemożliwym do spotkania.

    Bardzo się chwali takie zwrócenie uwagi. Ja dołożyłem swoją cegiełką
    i doprecyzowałem warunki, kiedy takie rzeczy się dzieją. Jakieś tam
    procesroty, co mają w sobie ethernet, faktycznie MAC biorą gdzieś
    z flasha, co się go buildrootem czy czymś podobnym zrobiło. Karty
    sieciowe już mają jakąś pamięć OTP.

    --
    Jarek

  • 233. Data: 2017-01-19 15:37:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

    > A co za problem przekrosować na porty VDSLowe i powłączac na nich
    > modulacje ADSL?
    > Dla klienta przerwa może 10 minut i ma neta z powrotem, a port zajęty ;)

    Ale po co to robić?

> [...]
    > dostępu i logowania.
    > Obecnie już da się dodać podusługę stałego IP dla usługi Home.

    No więc mnie ten stały IP kilka lat temu w trymiga włączyli.
    Nawet nie prosiłem o to, sami zrobili to przy którejś z
    rozpaczliwych prób naprawiania tego co niezepsute (zepsutego
    nie ruszyli do dzisiaj, mimo moich wskazówek ku temu).

    > Stare czasy wspominasz, sporo od tego czasu się zmieniło.

    To akurat znam bliżej

    > Akcje kupiłeś, czy nadmiar wolnego czasu, że raporty finansowe czytasz?

    Ani jedno, ani drugie.

    --
    Jarek

  • 234. Data: 2017-01-19 15:42:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > No własnie do konta nie, bo o tym trąbią. A routera nikt nie posądza
    > o to, że skrywa w sobie jakieś tajne dane. Ma tylko ustawienia, które
    > syn sąsiada potrafi zmieniać.

    To mamy inne podejście do tematu.
    Tam gdzie nie ma wolnego dostępu, tylko jakieś tam logowanie, to nie
    przez widzimisię, czy na złość. Jednak w jakimś celu ochrony danych te
    hasło zostało założone. Oczywiście pomijam fakt, że 123456 i qwerty są
    najpopularniejszymi hasłami, tu czynnik ludzki jest najsłabszym ogniwem.
    I nie chodzi o łatwość zmiany hasła.
    Na stronie banku hasło też łatwo zmienisz, dostaniesz smsa z kodem
    autoryzacyjnym do przepisania. To też syn sąsiada potrafi.

    oby_zaplaty

    > Więc w przypadku ustawiń ADSL nawet usługodawca nie przestrzega
    > o tajności. W przeciwieństwie do PIN-ów czy loginów na strony.

    A to mogę gdzieś zobaczyć twoje dane? Są udostępnione jawnie?

    > Ja na bycie misiem bym nawet Misiewicza chyba nie nabrał. Ale w typowym
    > przypadku tak to nie wygląda -- ABW, CBŚ ani żaden inny TLS nie czuje
    > misji edukacyjnej. Szybko się zorientują, kto miś, kto nie miś.

    Ale zorientują się nie na tyle szybko, żeby drzwi przetrwały ;)

    > Wtedy tyle kosztowało.

    Mój DSL 2Mbit był za 250 po promocjach, z lojalką na 24 miesiące.
    Bezterminowa stał za 650 za 2Mbit.

    --
    viktorius

  • 235. Data: 2017-01-19 15:55:28
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Ale po co to robić?

    Bo się da?
    Znów teoretyzujemy że się da fizycznie, a niekoniecznie można wg
    procedur/prawa.
    Zresztą w dobie LTE gdy limity danych już spore, to łacze ADSL jest
    powoli odstaje od innych technologii.
    No chyba, że szybko zrobią upgrade na karty G.fast ;)

> [...]
    > rozpaczliwych prób naprawiania tego co niezepsute (zepsutego
    > nie ruszyli do dzisiaj, mimo moich wskazówek ku temu).

    A co takiego nie są w stanie zrobić?

    --
    viktorius

  • 236. Data: 2017-01-19 16:06:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

    > To mamy inne podejście do tematu.
    > Tam gdzie nie ma wolnego dostępu, tylko jakieś tam logowanie,
    > to nie przez widzimisię, czy na złość.

    Najwyraźniej inne. Przypomniał mi się rok 1995. I pierwszy system
    operacyjny dla zwykłych ludzi, co to jakoś wyglądał. Jeśli stał
    gdzieś komputer z DOS, na którego dyskach zgromadzono przez lata
    całą górę ważnych informacji, to pies z kulawą nogą się nim nie
    interesował. Ale wokół nówki z Windows 95 zawsze jakiś hakier się
    zakręcił. Bo tam był login i hasło.

    > A to mogę gdzieś zobaczyć twoje dane? Są udostępnione jawnie?

    Nie. Wpisanie moich danych powoduje przydzielenie zawsze tego samego
    numeru IP. Jeśli ktoś jeszcze poza mną to zrobi, powstanie konflikt.

    > Mój DSL 2Mbit był za 250 po promocjach, z lojalką na 24 miesiące.
    > Bezterminowa stał za 650 za 2Mbit.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Neostrada

    15 stycznia 2001 - pilotażowe uruchomienie usługi Neostrada przez TP SA
    w opcjach 256 kb/s, 512 kb/s, 1 Mb/s i 2 Mb/s (abonament miesięczny
    odpowiednio 300, 500, 1000 i 1500 zł); usługa była dostępna wyłącznie dla
    abonentów TP w Warszawie obsługiwanych przez centralę przy ul. Pięknej.

    --
    Jarek

  • 237. Data: 2017-01-19 16:17:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >Producent ma gdzieś ten temat - jak ktoś chce wstawiać to do swoich
    >urządzeń, to niech sam pilnuje adresów MAC.

    Znaczy sie jakis modul, czy bardziej samodzielne urzadzenie ?

    Bo jesli chcesz z tego zrobic "swoje urzadzenie", to wytyczne sa chyba
    takie, ze powinienes uzyc MAC przydzielonych tobie.

    J.

  • 238. Data: 2017-01-19 16:20:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan Cezary Grądys napisał:

    >A również takie sekretarki -- sztuczna panienka podnosiła słuchawkę
    >z widełek, gadała do mikrofonu i nagrywała na magnetofon co słychać
    >było w słuchawce.

    Historia zatoczyla wiec kolo - handset lifter

    https://www.youtube.com/watch?v=bzw9GDmsof4

    J.

  • 239. Data: 2017-01-19 16:20:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

    > Bo się da?

    Z tego powodu pies liże się po jajkach. Biznes potrzebuje
    silniejszych motywacji.

    > Znów teoretyzujemy że się da fizycznie, a niekoniecznie
    > można wg procedur/prawa.

    Tu by trzeba motywacji finansowej. A z takiego przekrosowania
    kasy nie będzie. Wręcz przeciwnie -- do starego już nikogo się
    nie podłączy, pójdzie na złom, a nowy lepiej sprzedać nowemu.
    Więc po co to robić?

    > A co takiego nie są w stanie zrobić?

    Tak w skrócie, to zrobić tyle, żeby jakoś działało. Można zacząć
    choćby od ustawienia, które nie dopuści dwuminutowego czasu życia
    pakietów. Bo w obecnej sytuacji każda drobna niedrożność zapycha
    tymi fusami całą rurę.

    --
    Jarek

  • 240. Data: 2017-01-19 16:24:13
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > procesroty, co mają w sobie ethernet, faktycznie MAC biorą gdzieś
    > z flasha, co się go buildrootem czy czymś podobnym zrobiło. Karty

    Kiedyś miały, nawet PROMy widziałem, ale teraz to ja już taki pewien nie
    jestem czy czasem tego wszystkiego nie da się przestawić.
    Nie to, żeby dawać takie narzędzie klientowi.

    Pozdrawiam

    DD