  • 221. Data: 2017-01-19 14:15:00
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > W podaniu o zezwolenie na używanie anteny należało jako motywację
    > wpisać zainteresowanie technikami łączności satelitarnej, rozpatrywane
    > było to przez MO, SB czy zbliżone kręgi. Co do modemów, oficjalnie
    > podawano, że chcą informacji o używaniu, by zapewnić odpowiednio
    > wysokie parametry linii telefonicznej, być może nieistotne przy zwykłym
    > gadaniu.

    Z modemem chodziło o zupełnie cos innego, homologacja homologacją, ale
    były też modemy akustyczne, które homologacji nie wymagały!
    Powód był taki, że to transmisja zaszyfrowana, przecież ASCII dla
    UBecji to szyfr był! Zapewn e nie mieli sprzętu do podsłuchiwania.

  • 222. Data: 2017-01-19 14:18:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Ja zawsze musiałem oddawać na koniec umowy, być może w niektórych
    > kablówkach jest inaczej.

    Córka mi kiedyś przytargała taki. Pytała, czy na coś się przyda, czy
    wyrzucić. Bo do niej do domu przyszedł pan, założył nowy, a starego
    nie chciał.

    --
    Jarek

  • 223. Data: 2017-01-19 14:24:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Ustalmy zatem fakty: to nie ten przypadek. Żaden producent nie
    >poważy się na wypuszczenie na rynek sprzętu bez ustalonego MAC.
    >Numer nadawany jest karcie w fabryce, jest to operacja jednorazową
    >i nieodwracalną. Potem można go najwyżej zastąpić software'owo
    >w czasie działania systemu operacyjnego. Fizyczny numer karty się
    >przy tym nie zmienia.

    Nie bylbym taki pewny tej nieodwracalnosci, ale nie o to chodzi.
    Producent nadaje jakis MAC, i powszechnie wiadomo, ze czesto go
    duplikuje.
    Czasem stosuje separacje geograficzna - urzadzenia z tymi samymi
    numerami trafiaja do roznych krajach, czasem liczy na to ze czasowa
    wystarczy.

    Tym niemniej konflikt sie moze komus zdarzyc.
    Albo klient bedzie niezadowolony, albo wprowadzimy taki fikusny
    mechanizm.

    >A ja właśnie to bym podejrzewał. Że z pozornie losowych nunerów,
    >znając czas, można poznać numer urządzenia. Android czas
    >synchronizuje.

    Kwestia dokladnosci zegara i tej synchronizacji czasu.
    Tablet to chyba tak sobie .

    > Zreszta wiele z pytania producenta chyba nie wyjdzie - nawet jak
    > powie
    > ktore, to na tym slad sie urwie. Wyslane gdzies do europy i
    > sprzedane.

    W sekundę odnalazłem urwany ślad:

    >Manta S.A.
    >ul. Matuszewska 14 bud. C5
    >03-876 Warszawa

    No to wiesz, ze prawdopodobnie jest gdzies w Polsce. Ale
    niekoniecznie.
    To juz bardziej bym liczyl, ze ktos "zarejestrowal urzadzenie", chocby
    do celow gwarancyjnych.

    Zaraz - a ta Manta S.A. to nie sprzedaje w calej Europie ?

    J.

  • 224. Data: 2017-01-19 14:29:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Z modemem chodziło o zupełnie cos innego, homologacja homologacją,
    > ale były też modemy akustyczne, które homologacji nie wymagały!

    A również takie sekretarki -- sztuczna panienka podnosiła słuchawkę
    z widełek, gadała do mikrofonu i nagrywała na magnetofon co słychać
    było w słuchawce.

    > Powód był taki, że to transmisja zaszyfrowana, przecież ASCII dla
    > UBecji to szyfr był! Zapewn e nie mieli sprzętu do podsłuchiwania.

    Ten powód dotyczy również modemów akustycznych, zauważę. Ale akustyczne
    sprzęgi modemów i sekretarek, to nie krajowy wymysł związany z ubecją.
    Tak było na całym świecie, jednak z czasem dogmat o nietykalności sieci
    telefonicznej został obalony.

    --
    Jarek

  • 225. Data: 2017-01-19 14:31:17
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > i nieodwracalną. Potem można go najwyżej zastąpić software'owo
    > w czasie działania systemu operacyjnego. Fizyczny numer karty się

    No to rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej niestety. Mogę podać
    namiary na urządzenia, które _wszystkie_ w momencie sprzedaży mają
    identyczny numer MAC. Zapisany w pliku tekstowym. Odpalasz parę takich w
    sieci i cuda... Wbrew pozorom nie jest to takie rzadkie. Albo po każdym
    restarcie losowanie numeru. Oczywiście zawsze można użyć swojego.
    Producent ma gdzieś ten temat - jak ktoś chce wstawiać to do swoich
    urządzeń, to niech sam pilnuje adresów MAC. Oczywiście zero informacji
    na ten temat: kupiłeś, no to możesz mieć problem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 226. Data: 2017-01-19 14:39:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Kwestia dokladnosci zegara i tej synchronizacji czasu.
    > Tablet to chyba tak sobie .

    Niech będzie, że wszystkie zmieniają co kwadrans, pod dyktando
    zegara kurantowego. Jeśli któryś ma niedokładność nawet kilka
    sekund, to wątpliwość może powstać wyłącznie wtedy, gdy ktoś
    z całą hackerką uwinie się w jedną chwilę o równej godzinie.

> [...]
    > "zarejestrowal urzadzenie", chocby do celow gwarancyjnych.
    >
    > Zaraz - a ta Manta S.A. to nie sprzedaje w calej Europie ?

    Może i na całym świecie. Na szczęście jeszcze Ziobro z Błaszczakiem
    i pozostałymi świrami nie każą rejestrować z dowodem osobistym
    adresów MAC jak kart SIM, ale zwykle o co innego chodzi. O śledzenie
    urządzenia, które zostału do zbójectwa użyte. Gdzie i kiedy wcześniej
    było widziane. A na Matuszewskiej mogą powiedzieć nie tylko gdzie
    która partia została wysłana, ale jak ten cały algorytm działa.

    --
    Jarek

  • 227. Data: 2017-01-19 14:43:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

> [...]
    > to do swoich urządzeń, to niech sam pilnuje adresów MAC. Oczywiście
    > zero informacji na ten temat: kupiłeś, no to możesz mieć problem.

    No fakt, zapomniałem, że też takie coś widziałem. Ale to był OEM.
    Po konsumenckich tabletach raczej tego się nie spodziewam. Chociaż
    może dokładniej sobie tę Mantę obejrzę.

    --
    Jarek

  • 228. Data: 2017-01-19 14:51:24
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Chcę się dostać do domu. Może i jestem pro, ale co, nie wolno?

    Nie jesteś zwykłym przedstawicielem klientów Home, za dużo chcesz.
    A usługa skrojona dla większości, nie dla mniejszości.

    > Nie ma takiego zapisu.

    Wszędzie w mediach trąbią żeby nie udostępniać danych do logowania,
    wystarczy to skorelować, że to też jest jakiś login i hasło.
    Do konta dane też sąsiadce dasz?

    > Może on bardzo lubi tę swoją sąsiadkę?

    Rozmawiamy o stosunkach klient - usługodawca, nie
    sąsiadka_którą_bardzo_lubi_i_liczy_może_na_inne_spos
    oby_zaplaty kontra
    student :)

    > Nie każdy ma włączone, więc nie jest uregulowane.

    Czyli dobra wola producentów.

    > No to mi się nielegalnie włamali do routera, panie władzo! Skoro bank
    > się przed włamaniem nie umiał uchronić, to co dopiero ja, biedny miś.

    Jak misiu polatasz po komendach kilkukrotnie i nawet jak się rozejdzie
    po kościach, to się misiu nauczysz zabezpieczać, żeby mieć święty spokój ;)

    > Nie płacą tysiąca złotych na miesiąc.

    No bez przesady, neo obecnie nie jest aż tak drogie.

    --
    viktorius

  • 229. Data: 2017-01-19 14:58:30
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > No fakt, zapomniałem, że też takie coś widziałem. Ale to był OEM.
    > Po konsumenckich tabletach raczej tego się nie spodziewam. Chociaż
    > może dokładniej sobie tę Mantę obejrzę.

    Skorzystałem z okazji żeby zwrócić na to uwagę, że jednak można się
    przejechać na takim drobiazgu, wydawałoby się niemożliwym do spotkania.

    Pozdrawiam

    DD

  • 230. Data: 2017-01-19 15:21:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

    > Nie jesteś zwykłym przedstawicielem klientów Home, za dużo chcesz.
    > A usługa skrojona dla większości, nie dla mniejszości.

    Jednak usługa skrojona dla większości spełnia również moje wymagania.
    Na to nie narzekam, to mnie cieszy, bo tanio jest.

    > Wszędzie w mediach trąbią żeby nie udostępniać danych do logowania,
    > wystarczy to skorelować, że to też jest jakiś login i hasło.
    > Do konta dane też sąsiadce dasz?

    No własnie do konta nie, bo o tym trąbią. A routera nikt nie posądza
    o to, że skrywa w sobie jakieś tajne dane. Ma tylko ustawienia, które
    syn sąsiada potrafi zmieniać.

    > Rozmawiamy o stosunkach klient - usługodawca, nie
    > sąsiadka_którą_bardzo_lubi_i_liczy_może_na_inne_spos
    oby_zaplaty
    > kontra student :)

    Więc w przypadku ustawiń ADSL nawet usługodawca nie przestrzega
    o tajności. W przeciwieństwie do PIN-ów czy loginów na strony.

    > Jak misiu polatasz po komendach kilkukrotnie i nawet jak się rozejdzie
    > po kościach, to się misiu nauczysz zabezpieczać, żeby mieć święty spokój ;)

    Ja na bycie misiem bym nawet Misiewicza chyba nie nabrał. Ale w typowym
    przypadku tak to nie wygląda -- ABW, CBŚ ani żaden inny TLS nie czuje
    misji edukacyjnej. Szybko się zorientują, kto miś, kto nie miś.

    Wtedy tyle kosztowało.

    --
    Jarek