  • 31. Data: 2014-12-15 16:51:20
    Temat: Re: Nokie Here na Androida w Google Play
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 15/12/14 12:46, Trybun wrote:
    > ani UMP, ani OSM nie mają numeracji na wsiach. W mojej wsi i okolicznych
    > na UMP są numery bo ja je zgłosiłem w poprawkach, ale jest to unikatowe
    > zjawisko na tej mapie, natomiast numeracja w Here obejmuje wsie w całym
    > kraju.

    No toż mówię: Here zaciągnęło hurtem dane upublicznione w lipcu. OSM i
    UMP idą w tym samym kierunku*, ale nie pracują nad tym w ramach etatów,
    i czyszczą duble, więc dzieje się wolniej. Ale się dzieje.
    Może przykłady wsi-na-zadupiu z numeracją? Kościuszków, a obok
    Tadeuszów, gmina Pionki
    http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=17&lat=51.44132
    &lon=21.41628
    Samoś w środku niczego mi się wylosował, gmina Świecie powiat Grudziądz
    http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=17&lat=53.46376
    &lon=19.143
    może ściana wschodnia? Kompletne gmina Czeremcha, gmina Nowinka za
    Augustowem, a może coś z zachodu, proszę, gmina Wolsztyn czy
    Międzyrzecz... A jak masz konkretne potrzeby to zgłoś sam-wiesz-gdzie,
    na jutro będzie ;-)

    * a dokładniej: korzystając z systemów gminnych, a wręcz odpytując gminy
    jedna po drugiej. Niewiele to poprawia, a dużo spowalnia, no ale tak.
    Lepsza jakość, niż ilość.
    --
    Alf/red/

  • 32. Data: 2014-12-15 17:02:02
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 15/12/14 12:44, Trybun wrote:
    > Taki dobrze działający konwerter map to coś nie do zaprogramoawnia przez
    > amatorów?

    Ale to poszczególne nawigacje powinny korzystać z dobrze znanego formatu
    (niech będzie OSM), a nie każda sobie wymyśla binarnego cudaka, i nie
    publikuje opisu. Pewnie myślą "mamy zajefajną nawigację, jeśli nie
    opublikujemy formatu czytanej mapy, to OSM / Here / Google same przyjdą
    w łachę i dadzą nam worek dukatów byleby tylko móc nam lizać stopy, a
    userzy będą się tratować w kolejkach". A ja uważam, że to istnienie map
    UMP napędzało sprzedaż Garminowi jeszcze wtedy, gdy nie było GPMapy ani
    CNE, a nie zdobyły popularności Lowrance czy Magellan, na które map nie
    było. A same odbiorniki były równie dobre technicznie.

    --
    Alf/red/

  • 33. Data: 2014-12-15 20:30:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Alf/red/"

> [...]

    CNE, a nie zdobyły popularności Lowrance czy Magellan, na które map nie
    było. A same odbiorniki były równie dobre technicznie.
    ---
    To w końcu kto ma dla kogo robić ? Jak robiliście mapy dla Garmina to jego
    oprogramowanie nie było pisane pod dobrze znany format tylko własny. Dzisiaj
    już bywa inaczej, że właśnie są programy korzystające z takich czy innych
    formatów, ale to chyba głównie jak producenta nie stać na własne mapy i w
    zamian za nie sprzedaje dostęp do map w różnych formatach.

  • 34. Data: 2014-12-15 20:38:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Dec 2014 12:44:09 +0100, Trybun napisał(a):

    > A ja o takiej gdy Yanosik już ją wyznaczył, jadę nią, ale nagle
    > postanawiam pojechać na skróty..

    To dokladnie ta sama sytuacja.
    Tylko o tyle rozna, ze jak sam jedziesz na skroty to zazwyczaj droge
    znasz. I moze nawet nie zwracasz uwagi na nawigacje.
    Jak zjezdzasz z trasy w nieznanym miejscu, to zaczynasz doceniac
    szybkosc :-)

    > Skorygowanie nowej trasy nie zabiera
    > Yanosikowi więcej czasu niż innej nawigacji, pracującej w trybie
    > offline. No może trochę dłużej ale naprawdę różnicę trzeba by zmierzyć
    > dokładnym chronometrem...

    Samochodem sie mierzy. Jak zdazy przed kolejnym skrzyzowaniem to
    dobrze :-)

    Ale czy szybko trase liczy ?

    J.

  • 35. Data: 2014-12-15 23:39:38
    Od: ot i macie pustaki swoj wasalizm i dupolizm <p...@i...the.ass.invalid>

    Alf/red/ wrote:> (niech będzie OSM), a nie każda sobie wymyśla binarnego cudaka, i
    nie
    > publikuje opisu. Pewnie myślą "mamy zajefajną nawigację,

    Tkwisz w czasach PRL, kiedy to do telepierdoły czy radiodoła
    dostarczano nawet schemat ideowy!
    Teraz znajdujesz sie w czasach HIEN kapitalistycznych, które
    ci choćbyś zdechł nie udostepnią tego, na czym z ciebie łach
    ostatni zedra!

    --
    _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
    _/ _/ _/ _/ _/ http://pl.vc/49fw9 _/ _/ _/ _/ _/

  • 36. Data: 2014-12-20 12:50:54
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-15 o 20:38, J.F. pisze:

> [...]
    > znasz. I moze nawet nie zwracasz uwagi na nawigacje.
    > Jak zjezdzasz z trasy w nieznanym miejscu, to zaczynasz doceniac

    Na ogół w Polsce używam już tylko Yanosika lub Ryśka. Jednak jak stracę
    orientacje gdzieś w lasach to ratunkiem pozostaje tylko i wyłącznie
    OsmAnd z UMP na pokładzie.
    Ta zmiana polega na tym że widzę do celu dwie drogi na rozjeździe,
    osmand wytyczył mi taką jakąś niepewną, porośniętą trawą, z gałęziami
    nisko opuszczonymi, a więc ja wolę wybrać taką szutrową, z widocznością
    że jest częściej użytkowana przez kierowców.
    I jak to nie zwracam uwagi szybkość - zwracam - komunikat korygujący ma
    być zaraz po zjechaniu ze skrzyżowania i tak właśnie jest.

    > Samochodem sie mierzy. Jak zdazy przed kolejnym skrzyzowaniem to
    > dobrze :-)

    No, jak na razie nie mam żadnych powodów do krytyki Yanosika. Chioć
    przyznaje że tego programu nie traktuję jako czegoś służącego do
    nawigowania, to tylko miły, choć wcale niekonieczny dodatek.

    > Ale czy szybko trase liczy ?
    >

    > J.
    Do tego stopnia że jak na razie po resetach systemu w moich urządzeniach
    doinstalowanie OsmAnda robię w pierwszej kolejności. Po prostu jest
    najlepszy.

  • 37. Data: 2014-12-20 12:51:06
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-15 o 12:49, masti pisze:

    > jak widzisz konwerter to nie problem do napisania. Ale trochę trudno
    > jest go napisać nieznając wynikowego formatu. Dla garmina był reverse
    > engineering.

    No, nie gadaj że aż tak dużo formatów posiada mapa OSM na dzień
    dzisiejszy, żeby nie można zrobić konwertera pod wszystkie.

  • 38. Data: 2014-12-20 12:53:07
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-15 o 17:02, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > nie było GPMapy ani CNE, a nie zdobyły popularności Lowrance czy
    > Magellan, na które map nie było. A same odbiorniki były równie dobre

    No pewnie że powinny, jednak mają widać jakiś cel aby wymyślać swoje
    własne formaty. I chyba masz racje z tym UMP..

  • 39. Data: 2014-12-20 12:54:10
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-15 o 16:51, Alf/red/ pisze:

> [...]
    >
    > * a dokładniej: korzystając z systemów gminnych, a wręcz odpytując
    > gminy jedna po drugiej. Niewiele to poprawia, a dużo spowalnia, no ale

    No cóż, skoro tak piszesz to pewnie tak jest.
    A choćby wsie w okolicy miasta Słupca. woj. Wielkopolskie, wszystkie na
    których wypróbowywałem HERE maja numeracje.

  • 40. Data: 2014-12-20 15:26:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > No, nie gadaj że aż tak dużo formatów posiada mapa OSM na dzień
    > dzisiejszy, żeby nie można zrobić konwertera pod wszystkie.

    mapa OSM czy UMP jest jedna. Jak wiadomo jak wygląda format wynikowy to
    da się zrobić konwerter. Pytanie czy komuś się będzie chciało i czy jest
    wystarczająco duża grupa użytkownikow by to miało sens

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?