  • 1. Data: 2014-12-10 06:42:02
    Temat: TMC -- Traffic Message Channel
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy nawigacje samochodowe (Garminy itp.) są wyposażone
    w urządzenia TMC? (Traffic Message Channel)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-12-10 09:42:36
    Temat: Re: TMC -- Traffic Message Channel
    Od: masti <g...@t...hell>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Czy nawigacje samochodowe (Garminy itp.) są wyposażone
    > w urządzenia TMC? (Traffic Message Channel)

    jedne są inne nie.
    U nas i tak nie działa

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-12-10 16:21:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w
    >Czy nawigacje samochodowe (Garminy itp.) są wyposażone
    >w urządzenia TMC? (Traffic Message Channel)

    Niektore sa. Moze byc potrzebny kabelek anteny.

    W Polsce o tyle ciekawie, ze te TMC sa w dwoch wersjach - publicznej i
    platnej.
    Placi wydawca programu ... ale jak nie zaplaci, to nie odszyfruje :-)
    Wiec tylko niektore programy, tylko na niektorych urzadzeniach.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

    Jakosc danych to osobna sprawa - ale sie nie wypowiem, nie odbieram.

    J.

  • 4. Data: 2014-12-11 20:50:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Czy nawigacje samochodowe (Garminy itp.) są wyposażone
    > w urządzenia TMC? (Traffic Message Channel)

    Na przykład Becker (mam) czy Garmin.
    Jak jest to raczej producent się tym chwali.
    U nas tak sobie to działa.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2014-12-11 22:09:01
    Od: Michał Rolka <u...@r...info>

    W dniu 2014-12-10 06:42, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:> Czy nawigacje
    samochodowe (Garminy itp.) są wyposażone
    > w urządzenia TMC? (Traffic Message Channel)

    W fabrycznej nawigacji Toyoty w wersji z 2012 nie działało, po
    aktualizacji ruszyło.

    Michał

  • 6. Data: 2014-12-12 02:09:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5489f58d$0$22921$6...@n...neostrada.pl

    > Na przykład Becker (mam) czy Garmin.
    > Jak jest to raczej producent się tym chwali.
    > U nas tak sobie to działa.

    Dzięki za info. :)

    -=-

    Ostatni raz spotkaliśmy się przy okazji dysków?

    Właśnie odkurzyłem Seagate z badblockami ,,naprawionego''
    jakimś softem from Seagate. :) Wrzuciłem nań to, z czym
    kiedyś kupiłem netbook (Win7Starter) i instaluję od zera
    W7S, aby sprawdzić, czy popełznie na Kiciusiu (Netbooku)
    eDeklaracja...

    Na tym, co miałem, nie szło apgrejdowanie do pełna. ;)
    (i raczej nie miałem ochoty na szukanie błędu)
    Obaczę, ;) czy przejdzie AIR na czystym W7S...

    Miałem 3 partycje z W7S -- na 2 nie szło w ogóle apdejtowanie,
    na ostatniej (używanej na co dzień) był jakiś nieznany błąd
    AIR... (Adobe) I tak to jest -- 3 partycje systemowe to za
    mało...

    Instalacja W7S wlecze się niemiłosiernie powoli...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2014-12-12 05:18:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" m6df8s$74k$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > kiedyś kupiłem netbook (Win7Starter) i instaluję od zera
    > W7S, aby sprawdzić, czy popełznie na Kiciusiu (Netbooku)

    Chyba usiędało... Gigabajty apgrejdów...
    Biedny kiciuś...

    Czasami boję się zaglądania do sklepów netowych, bo
    zanim coś zwietrzę, widzę, że już coś kupiłem...

    Ale gdy chcę przesłać VAToPITę do US -- O!!!...
    Wówczas eDeklaracje stają dęba...

    Kupić coś łatwo... Ale wysłać coś urzędnikowi -- trudno...
    Jak spod ziemi wyskakują jakieś ,,bezpłatne'' programy, dobrodziejstwa...
    Nienal same instalują się... Ale niestety -- PITolenie tak, VATolina -- nie ...
    Za VATolinę trzeba by stówę plnów zapłacić...

    No nic, jakoś to będzie... ;)

    -=-

    Zapewne eDeklaracje przestaną pełzać, gdy dowalę jakieś inne,
    użyteczne oprogramowanie... BTW -- przypomniałem sobie, że już
    wcześniej takowe wtyczki instalowałem, i że chyba pełzały także
    na notebooku... Nawet taką starą wtykę wywaliłem, ale i to nie
    dało pożądanego rezultatu... AIR nie chce zaskoczyć na notebooku...

    W Chromej i ułomnej jest OK, ale tutaj eDeklaracje nie chcą pełzać.
    Zaś pod Operą nie mogę dojść z AIR do porozumienia... Zapewne i tak
    trzeba by pozostać przy IE, a z tego powywalałem tak dużo, że sam
    diabeł nie pozbiera resztek do kupy...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-12-12 09:26:20
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 12/12/14 02:09, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Instalacja W7S wlecze się niemiłosiernie powoli...

    No to może stosuj LTE
    (bp,nmsp)

    --
    Alf/red/

  • 9. Data: 2014-12-13 02:10:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alf/red/" m6e8rd$pim$...@n...news.atman.pl

    > No to może stosuj LTE
    > (bp,nmsp)

    Biorąc pod uwagę setki megabajtów (w sumie
    gigabajty) apgrejdów -- LTE by przydało się.
    Ja mam 5 Mb/s; niby nocą ma być znacznie
    szybciej, ale jakoś tych 5 Mb/s nie przekraczało.

    Na netbooku apgrejdy (naprawdę gigabajty)
    i na notebooku też setki megabajtów...

    -=-

    Kiedyś AIR na notebooku chodził, ale go wywaliłem we fregmentach z uwagi
    na ociężałość ,,cuda''. Notebook kupiłem w połowie sierpnia 2008 roku,
    zainstalowałem na nim WXP, parę dni później zainstalowałem inną wersję
    WXP i od tamtej pory nie instalowałem ponownie WXP na notebooku.

    Od 2010 roku pojawił się problem z flaszem Adobego. Któreś apgrejdy
    kładły system na łopatki, któreś -- nie. Wielu wersji nie można
    zainstalować wtedy, gdy jest już zainstalowana świeższa -- nie
    można zdałngrejdować wprost...

    Z Adobego dobrze chodzi FotoSzopa.
    Filmy także mogę oglądać -- wszelki, także z silwerlajtem...
    (ile razy chcę oglądać, tyle razy czytam, że muszę zapgrejdować silwerlajta...)
    Na tablecie oglądam wszystkie filmy bezproblemowo. (oglądam, ściągam)

    -=-

    Banki nie korzystają z AIR itp. wynalazków.
    Certyfikaty w Polbanku greckiego pochodzenia...
    ING miał kiedyś (ponad piętnaście lat temu?)
    wsadówkę, ale bezproblemową.

    W paru słowach -- eDeklaracje to dziwoląg słabo osadzony w drugiej dekadzie XXI
    wieku.
    IMO można było skorzystać z gotowych rozwiązań bankowych.
    W banku także mamy Pesele, NIPy, imiona, nazwiska, pieniądze -- czasami duże...
    Mamy ,,podpisy'' pod zleceniami, mamy odpowiedzialność...

    Ale interfejsy bankowe pracują dobrze na: tabletach, telefonach,
    różnych PeCetach... Są aplikacje dedykowane (pod Androida do
    konkretnego banku) i są interfejsy obsługiwane przez uniwersalne
    przeglądarki internetowe...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-12-14 02:12:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Czy nawigacje samochodowe (Garminy itp.) są wyposażone
    > w urządzenia TMC? (Traffic Message Channel)

    Niektóre zapewne tak. Większość tańszych raczej nie.

    Ale jest jeszcze drugie rozwiązanie, czyli program do nawigacji na małym
    tablecie posiadającym modem 3G lub smartfonie. Wtedy aplikacja odbiera
    informacje o natężeniu ruchu, blokadach itp. poprzez 3G. Oczywiście nie
    wszystkie aplikacje to potrafią, ale np. popularna aplikacja znanego
    polskiego producenta potrafi. Działa to różnie - czasem potrafi bardzo
    sensownie poprowadzić i ominąć korek, czasem nie całkiem. Mam nadzieję,
    że cały czas nad tym pracują.