  • 71. Data: 2015-01-08 18:49:45
    Temat: Re: Nokie Here na Androida w Google Play
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-08 o 17:54, masti pisze:

    > to pytanie do producentów. Widać im sie nie opłaca.

    1/ mnogość niekompatybilnych dystrybucji.
    2/ nie opłaca się.
    3/kapitalistyczny spisek.

  • 72. Data: 2015-01-08 20:01:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-12-11 o 22:40, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > W Google Play pojawila sie darmowa nawigacja Here

    fajnie ale

    Wersja Androida
    4.1 i nowsze

    Niestety Aktualizując Galaxy S2 doszedłem tylko do 4.0.2. i to z
    problemami. Świat Androida jest wspaniały ;-) ale strasznie nie
    kompatybilny.

  • 73. Data: 2015-01-09 07:20:44
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.01.2015 Trybun <i...@j...ru> napisał/a:

    > Chodziło o Brothera.

    Ja pewnie coś źle zrobiłem :-) W każdym razie instalując
    sterowniki do mojego Brothera DCP-140W pod Linuksem
    nie miałem żadnego problemu, wszystko śmiga, nawet skanowanie
    z przycisku na urządzeniu. Zainstalowana po WiFi.

    > Pod takimi odsyłaczami jak ten, to albo nic nie ma, albo stery binarne,

    Pod takimi?
    http://support.brother.com/g/s/id/linux/en/download_
    prn.html#DCP-J140W

    Ja tam prosty człek jestem, ale wydaje mi się, że binarki
    raczej _prościej_ zainstalować, bo odpada kompilacja :-)

    Brother dostarcza normalne paczki rpm/deb, niespecjalnie to się
    różni w instalacji od windowsowego msiexec /-i /qb driver.msi

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 74. Data: 2015-01-09 07:21:34
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.01.2015 Trybun <i...@j...ru> napisał/a:

    > Chodziło o Brothera.

    Ja pewnie coś źle zrobiłem :-) W każdym razie instalując
    sterowniki do mojego Brothera DCP-J140W pod Linuksem

  • 75. Data: 2015-01-09 07:22:52
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    raczej _prościej_ zainstalować, bo odpada kompilacja :-)

    Brother dostarcza normalne paczki rpm/deb, niespecjalnie to się
    różni w instalacji od windowsowego msiexec /qb -i driver.msi

  • 76. Data: 2015-01-09 11:49:48
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-08, o godz. 17:10:23
    Trybun <i...@j...ru> napisał(a):

    > A dlaczego użytkownicy Linucha mają być pokrzywdzeni w stosunku do
    > tych od Win$ czy Ogryzka? Płacą za drukarkę tyle samo a żeby ją
    > zmusić do użytku to muszą improwizować aby zadziałała...

    Palnąłeś jak łysy grzywka w kant stołu. Akurat w przypadku Linuxa
    większość drukarek nie wymaga instalacji czegokolwiek bo ma ich obsługę
    załatwioną w systemie.

    Tak z doświadczenia to największe problemy ze sterownikami generuje
    akurat OSX na którym dołączone sterowniki nijak działać nie chcą.

    Pomijają już to że nawet w przypadku sterowników dla Win lepiej zwykle
    ściągnąć najnowszą ich wersję od producenta a nie instalować starocie
    dostarczone wraz ze sprzętem.

    Zdrówko

  • 77. Data: 2015-01-09 11:54:06
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-09, o godz. 11:49:48
    "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał(a):

    > Pomijają już to że nawet w przypadku sterowników dla Win lepiej zwykle
    > ściągnąć najnowszą ich wersję od producenta a nie instalować starocie
    > dostarczone wraz ze sprzętem.

    Nie mówiąc już o drukarkach które są np. ciut starsze i producent
    sterowników do win 7 czy 8 nie dostarczył. O ile w ogóle jest
    jakikolwiek do systemu 64-bitowego. Wtedy kombinujesz pod górę próbując
    emulacji np. jakiegoś HP ale wyzbywając się często funkcjonalności
    dodanych.

    Zdrówko

  • 78. Data: 2015-01-09 12:16:57
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-08, o godz. 17:12:33
    Trybun <i...@j...ru> napisał(a):

    > Pod takimi odsyłaczami jak ten, to albo nic nie ma, albo stery
    > binarne, a jaki procent użytkowników potrafi takie wgrać? Ja nawet
    > przy głupiej karcie wi-fi firmy Sapido, się poddałem po 2
    > tygodniach.. Sprzedawca dumnie oznajmiał - "są do niej sterowniki pod
    > Linuksa"... I żeby nie było - w Linuksie czuję się dość pewnie, a
    > poza tym całe forum OpenSuse usiłowało mi pomóc.

    No patrz Pan. Na zacytowanej stronie jest napisane: "This printer
    REQUIRES a downloadable driver plug-in. Use hp-setup to install the
    printer, and to download and install the plug-in".

    No to Panie biorę to Ubuntu co z niego teraz piszę. No to uruchamiam se
    z tego Gnome co go używam "Centrum Oprogramowania Ubunu" - to miejsce
    gdzie się coś software-owo instaluje. Wrzucam w wyszukiwarce HP.
    Pierwsz co wyslkauje to "HPLIP Toolbox - Centrum kontroli drukowania i
    faxów HP". Jako dodatkowe opcje wskazuję mi instalację skanlite albo
    xsane do skanowania. Po zainstalowaniu uruchamiam. Dalej za rączkę
    prowadzi - 3 kliknięcia później mam wyszukane i dodane 4 drukarki HP
    które są w tej samej podsieci co mój komputer. Kilkakrotnie szybciej
    niż czekasz na instalację tego co masz na płycie dla Windows.

    Ilość dystrybucji to mit - w tej chwili poza pasjonatami używa się
    zasadniczo RH, Suse i Ununtu/Debiana i pod każdy z tych systemów są
    dostępne sterowniki. Część w systemie, część z firmowym instalatorem.

    Acha - jakbyc nie chciał HP Toolbox to hp-setup można odpalić z
    wiersza poleceń.

    Linux na desktop od paru lat już nie wymaga magicznych zabiegów by coś
    w miarę powszechnego w nim zainstalować. Niestety grzechem jest często
    nieczytanie specyfikacji i instrukcji do jakiegoś sprzętu.

    Ja np. pomstuje często na producentów różnych urządzeń sieciowych czy
    rejestratorów wideo gdzie panuje moda by interfejs użytkownika był
    tylko IE only. I to np. tylko w wersji najwyżej tylko 8.0 bo w nowszej
    nie działają wbudowane kontrolki ActiveX. A na pudełku dumnie jest np.
    "Windows Compatible". I nic to że wyżej niż w XP tego nie odpalę.

    Zdrówko

  • 79. Data: 2015-01-09 12:53:24
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał:

    > Nie mówiąc już o drukarkach które są np. ciut starsze i producent
    > sterowników do win 7 czy 8 nie dostarczył. O ile w ogóle jest
    > jakikolwiek do systemu 64-bitowego. Wtedy kombinujesz pod górę

    Raczej odwrotnie - do systemów 64-bitowych zazwyczaj są, natomiast w
    przypadku np. Windows 7 32-bit producent radzi kombinować pod górkę, czyli
    zainstalować sterowniki od Visty 32-bit, uruchamiając instalator w trybie
    zgodności. Jak np. w przypadku starej HP CLJ 2840.

    JoteR