  • 11. Data: 2010-11-25 23:07:57
    Temat: Re: Nokia N8 kontra HTC Desire HD, co wybrać?
    Od: atm <...@v...pl>

    > Tak czy owak od czasu gdy "nauczyłem się" tego telefonu, to jest on dla
    > mnie zbyt wolny. Czasem zdarza się, że cisnę "odbierz" a on dopiero po
    > chwili to realizuje. Gdy wciskam drugi raz nie widząc reakcji, to jakieś
    > komunikaty wyskakują o niedozwolonej operacji bo 2 zdarzenia
    > zarejestrował etc. Zwykle jestem bardzo spokojny, ale mimo to zdarzyło
    > mi się k... rzucać doświadczając takich zachowań urządzenia. A to
    > niedobry znak ... i stąd m.in. decyzja o zmianie.

    W mojej 5800 nie ma najmniejszego problemu z odbieraniem/rozlaczaniem, z
    tym ze czasem przytnie przy otwieraniu folderu z aplikacjami. Widze ze
    symbian tak ma.... Swoja droga to ciekawe, ze taki potentat nie potrafil
    przez wiele lat rozwiazac, wydawaloby sie, podstawowych problemow bo
    przeciez nie jestesmy jedynymi, ktorzy narzekaja na przycinanie
    symbiana. Poki co zostane przy 5800 i co jakis czas bede obserwowal jak
    ma sie N8 na rynku, bo jak dla mnie jest ciekawsza propozycja niz sprzet
    z Androidem. Poza tym 5800 jest fajnym kompromisem miedzy wielkoscia a
    funkcjonalnoscia. Niestety wszystko co bedzie wieksze ciezko bedzie
    nosic w kieszeni spodni.
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-11-25 23:11:36
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-25 23:58, frank drebin pisze:

    > Podpytam brata bo tydzień temu sobie taki fon kupił w Playu i przy
    > okazji może coś skrobnę w temacie.

    Będę wdzięczny.

    > Na razie wiem, że ma ciche dzwonki i aparat coś długo zwalnia migawkę
    > (?), bo sporo fotek ma rozmazanych.

    Może nie wskazał obiektu, na którym ostrość ma złapać?

    > Brakuje wyjścia hdmi a aparat kręcący video w hd powinien takie mieć.

    W/g opisu producenta, to złącze jest.

    > Miałem tego htc w ręce i leży dość dobrze, klapki ściągają się ciężko. O
    > systemie nie napiszę bo to pierwszy android jakiego miałem w łapce i
    > przez te kilkanaście minut dłubania dosłownie kręciłem się w kółko.

    Ja również :-) Załapałem ideę i względem Nokii 5800 uznałem wiele z tych
    udogodnień za bardzo oryginalne i ciekawe.

    Gdy będziesz testował, to zwróć uwagę czy kalendarz, kontakty i notatki
    synchronizują się z Outlookiem i czy załączniki do emaili PDF, DOC, JPG,
    PNG dają się otwierać.

  • 13. Data: 2010-11-26 00:18:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 22:44:23 +0100, Marek napisał(a):

    > Jeśli ma to znaczenie dla dyskusji, to ja już od dawna nie stosuję PC
    > Suite. Zamiast tego Ovi Suite. Traktuję ten program jako "driver" do
    > synchronizacji oraz aktualizowania firmware telefonu oraz aplikacji w
    > nim. Sam program wydaje się być kompletnie bezużyteczny i nie zawracam
    > sobie nim głowy. Dalsze komentarze poniżej.

    PC Suite robi to samo (a nawet więcej) szybciej, sprawniej i zajmuje 1/3
    miejsca na dysku. Pamięci operacyjnej tez mało.
    Mając aktywację ze sporą ilością SMS czasem używam PC Suite do większych
    dyskusji SMS

    > założyłem, że to tylko ogromny driver, to mam to gdzieś. Uruchamiam,
    > aktualizuję co trzeba, zamykam. Koniec. No może jeszcze archiwizuję
    > telefon na wypadek usterki. Błędów synchronizacji nie odnotowałem.

    patrz powyżej - to samo tylko szybciej i mniej miejsca zajmuje

    > A teraz do rzeczy... Napisałeś, że żadne z urządzeń nie spełnia moich
    > oczekiwań. Czy to oznacza, że N8 z Ovi Suite nie współdziałają lub źle
    > współpracują lub dochodzi do jakiejś katastrofy podczas
    > synchronizowania? Czy w praktyce N8 nie potrafi otwierać załączników
    > maili (przede wszystkim PNG, JPG, PDF i ew. DOC)? Możesz trochę to
    > rozwinąć? Bo to dla mnie bardzo istotne uwagi.

    Synchronizacja gubi co bardziej wyrafinowane rzeczy z outlooka. Nie ma tu
    rozwiązania idalnego, bo nawet ActiveSync i Windows Mobile gubią niektóre
    pola z danych kontaktu w Outlooku (nie pamiętam które, ale bardzo rzadko
    używane, sam tego nie zauważyłem, znalazł to kolega który miał pecha akurat
    coś tam wpisać)

    Akurat w N8 załączników nie sprawdzałem, ale zakładam, że skoro E71 sobie z
    tym radzi, to N8 też powinna. Tyle, że akurat w Nokii nie podoba mi sie
    organizacja poczty - np. podpięcie z Exchange przy uzyciu Mail for
    Exchange.
    Android ma to lepiej zrobione.

    > Od Ovi to chyba wszystko jest lepsze. :-) Jakich niespodzianek mogę się
    > spodziewać po HTC Sync?

    tego samego - że nie wszystko bedzie tak dokładnie przeniesione jak można
    by tego oczekiwać. Inna rzecz, że program się rozwija dosyć szybko.
    Problemem jest sam Android - np. książka adresowa ma sporo mniej pól dla
    każdego kontaktu, siłą rzeczy bardziej rozbudowane dane polegną przy
    synchronizacji.

    > W opisie HTC Desire nie znalazłem funkcji, z której często korzystam:
    > notatek. Czy ten telefon nie potrafi nimi zarządzać i synchronizować ich
    > z Outlookiem?

    there's an app for that - na pewno znajdziesz jakąś aplikację która to
    zrobi. Nie wiem tylko czy zsynchronizuje się z outlookiem. Nawet nie mam
    teraz jak sprawdzić

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 14. Data: 2010-11-26 10:46:50
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-26 01:18, Waldek Godel pisze:

    > PC Suite robi to samo (a nawet więcej) szybciej, sprawniej i zajmuje 1/3
    > miejsca na dysku. Pamięci operacyjnej tez mało.

    Tyle tylko, że z N8 nie zadziała - jak napisałeś - więc nie ma po co go
    brać pod uwagę :-) Chodziło mi o to iż w wątku napisałeś, że żaden z
    powyższych aparatów nie zrealizuje założeń, czyli albo z Outlookiem nie
    będzie się synchronizował albo załączników do email nie otworzy albo
    nawigacja nie działa. Przynajmniej takie czynniki wydają mi się
    dyskwalifikującymi. Dlatego też poprosiłem o wyjaśnienie, który z tych
    elementów szwankuje i w jaki sposób.

    Może jeszcze uzupełnię: kontakty zawierają do 3 telefonów, imię,
    nazwisko, adres firmowy i prywatny, email, WWW i opis czasem. Czy te
    pola znajdują się w Androidzie? Czy N8 synchronizuje te pola?

    > Mając aktywację ze sporą ilością SMS czasem używam PC Suite do większych
    > dyskusji SMS

    Rozumiem, to u mnie akurat nie jest wykorzystywane. Możemy więc pominąć.

    > patrz powyżej - to samo tylko szybciej i mniej miejsca zajmuje

    To też marginalny problem gdyż start aplikacji Ovi na moim PCcie to ok 2
    sekund.

> [...]
    > używane, sam tego nie zauważyłem, znalazł to kolega który miał pecha akurat

    Zakładam - może mylnie - że jeśli pod 5800 niczego nie gubi
    synchronizacja z pól, które używam, to może pod N8 też nie powinna. Jak
    sądzisz? Trochę obawiam się przesiadki na Androida z powodu jaki
    opisałeś (mniej pól w kontaktach).

  • 15. Data: 2010-11-26 11:07:13
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-26 00:07, atm pisze:

    > W mojej 5800 nie ma najmniejszego problemu z odbieraniem/rozlaczaniem,

    A ja mam ten problem w obu 5800. Gdzieś wyczytałem, że może to mieć
    związek ze zbyt dużą pamięcią (mam w każdym po 8GB).

    > tym ze czasem przytnie przy otwieraniu folderu z aplikacjami.

    A'propos. Sporadycznie zdarza się, że nawigacja zawiesi się do tego
    stopnia, że zamknąć jej nie można. Trzeba telefon wyłączyć a czasem
    nawet baterię wyjąć. Co ciekawe: gdy małe dziecko weźmie w swoje rączki
    ten aparat, nawet jeśli nic konkretnego nie robi - chodzi po interfejsie
    urządzenia, przewija ikonki czy zdjęcia ale inaczej niż świadomy
    użytkownik to robi. Czasem uruchomi kontakty, kalkulator itp., to za
    każdym razem po tych 5 minutach testu życiowego aparat trzeba resetować
    w najlepszym razie. I to bez wyjątku...

> [...]
    > symbiana. Poki co zostane przy 5800 i co jakis czas bede obserwowal jak
    > ma sie N8 na rynku, bo jak dla mnie jest ciekawsza propozycja niz sprzet

    N8 jest bardzo szybki. Android w HCT Desire również. Nie można mieć
    zastrzeżeń. Zaciekawiło mnie to co napisałeś. W czym widzisz przewagę
    Symbiana nad Androidem? Ten drugi jest dla mnie zupełną nowością i jak
    do jeża podchodzę do niego.

    > Poza tym 5800 jest fajnym kompromisem miedzy wielkoscia a
    > funkcjonalnoscia. Niestety wszystko co bedzie wieksze ciezko bedzie
    > nosic w kieszeni spodni.

    Nie noszę telefonów w spodniach. Póki co zależy mi na płodności :-)))

  • 16. Data: 2010-11-26 11:12:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 11:46:50 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > nawigacja nie działa. Przynajmniej takie czynniki wydają mi się
    > dyskwalifikującymi. Dlatego też poprosiłem o wyjaśnienie, który z tych

    Nie czytasz uważnie - to wszystko działa.
    Niemniej przez prawidłową synchronizację rozumiem, że każdy element danych
    kontaktu w Outlooku zostanie przeniesiony - a tak nie jest.
    Nawigacja działa, ale tylko ta która jest dostepna. Więc albo darmowa OVI
    Maps albo płatny Sygic. Jest jeszcze kilka innych, ale w zasadzie tylko te
    dwie się liczą. Tyle, że Sygic jest płatny, a OVI maps ma poważne problemy
    w wyznaczaniu tras*

> [...]
    > synchronizacja z pól, które używam, to może pod N8 też nie powinna. Jak
    > sądzisz? Trochę obawiam się przesiadki na Androida z powodu jaki

    Gubi. Po prostu nie używasz tych pól które gubi. Co w sumie może nie
    stanowić róznicy.

    * - sprawdziłem kilka tras w rejonie który znam, duże miasto.

    Pokazało dwie (dane z czapy, tylko do zobrazowania):
    - szybka, godzina 2 minuty, 35 kilometrów
    - krótka, godzina 10 minut, 29 kilometrów

    Kazałem mu wyznaczyć trasy przez dodatkowe punkty które ominął, wyszło 26
    kilometrów i 58 minut. Próbę robiłem około północy, więc nie było mowy o
    korkach. Jak widać, samo przęjęcie Navteqa nie wystarczy, trzeba jeszcze
    nauczyć się tych map używac i wyznaczać drogi.

    Chętni mogą poćwiczyć możliwości Ovi maps tutaj: http://maps.ovi.com/
    Dla porównania polecam http://routes.tomtom.com najlepiej w jakimś dużym
    zachodnim mieście, tam gdzie jest informacja o ruchu drogowym, np Berlin,
    Amsterdam albo Londyn.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 17. Data: 2010-11-26 11:16:37
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > zastrzeżeń. Zaciekawiło mnie to co napisałeś. W czym widzisz przewagę
    > Symbiana nad Androidem? Ten drugi jest dla mnie zupełną nowością i jak

    Niedawno poruszylem ten temat rowniez na grupie palmos'owej;
    przeklejam tresc:

    Wlasnie przegladalem recenzje Nokii N8 na youtube:
    http://www.youtube.com/watch?v=jDoa8BSiSPI&feature=c
    hannel
    (jest w trzech czesciach)
    Wczesniej troche czytalem w innych opisach, gdzie wypadala dosc roznie.
    Wyzej podlinkowany test pokazuje ja wg w znacznie lepszym swietle.
    Wydaje mi sie, ze jest ona dosc dobrym nastepca TXa, nie ma takiego
    parcia na FB, chmury itd. Bardzo nie lubie tej integracji z siecia.
    Po tym jak Nokia wykupila symbiana wydaje sie, ze bedzie nadal rozwijala
    ta platforme.
    Jak dla mnie oprocz standardowych cech na plus ocenilbym:
    -darmowa nawigacje
    -wbudowany transmiter FM
    -host USB
    -ekran jest chyba amoled
    -gorilla glass (miejmy nadzieje, ze lepiej wykonany niz IP4)
    -HDMI (choc to juz mocno drugorzedny ficzer)
    -wbudowany slot microSD, plus 16GB na pokladzie
    -bardzo dobry aparat (i to nie tylko jak na warunki komorkowe, mysle, ze
    niejeden kompakt nie bedzie w stanie zaoferowac takie jakosci)
    Ograniczeniem jest oczywiscie brak zooma, chocby minimalnego ale to
    jednak nadal telefon. W koncu nie byloby potrzeby tlumaczyc sie z
    jakosci zdjec ;]
    http://thehandheldblog.com/2010/10/04/shootout-nokia
    -n8-v-canon-550d-dslr/
    -Fajnie tez, ze w tym modelu nie ma typowej klapki baterii. Dzieki temu
    konstrukcja obuowy moze byc solidniejsza, nie jest cienka metalowa
    wydmuszka, z ktorej po pewnym czasie moze zaczac zlazic farba.
    Wplynelo to rowniez na dostepnosc karty sim, na rower takiego telefonu
    raczej bym nie bral a przekladka karty w takim przypadku nie bedzie
    wyrabiala zatrzaskow i nie trzeba bedzie za kazdym razem rozbebeszac
    telefonu.

    Duzym minusem jest oczywiscie cena, ale z tej polki startuje znaczna
    czesc smartfonow.
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-11-26 11:33:44
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > użytkownik to robi. Czasem uruchomi kontakty, kalkulator itp., to za
    > każdym razem po tych 5 minutach testu życiowego aparat trzeba resetować

    Rowniez mam karte 8GB w mojej 5800. Ilosc zewnetrznych aplikacji
    niewielka, moze z 10, jesli jest opcja staram sie je instalowac w
    pamieci telefonu.
    Wczoraj wylaczalem dodatkowe sposoby lapania fixa przez GPS, po
    wylaczeniu bodajze wifi/siec i odpaleniu ovi maps, program po
    rozpoczeciu lokalizacji zawieszal telefon. Obraz po prostu plynnie
    zanikal. Jako ze dzien wczesniej instalowalem jakas bete javy 2.0 i
    kilka innych programow pomyslalem, ze cos zostalo w systemie. Nie
    chcialem jednak bawic sie w przywracanie wszystkigo od zera.
    Przeladowalem wiec firmware z poziomu Ovi Suite i o dziwo pomoglo.
    Problem zniknal calkowicie.
    Zasugerowalbym Ci przeladowac FW, dodatkowo tez hard reset aby
    wystartowac od zera, pozniej przed wystartowanie telefonu wyjac karte
    pamieci aby automatycznie nie przywrocil danych z backupu na karcie.
    Zsynchronizowac z Ovi jedynie kontakty i inne podstawowe informacje.
    Bedziesz mial mozliwosc ocenic czy po tej operacji problemy o ktorych
    wspomniales nadal istnieja. Zawsze przed tym zabiegiem mozesz zrobic
    calkowity backup i wrocic do poprzedniego stanu jesli problem nie
    zostalby rozwiazany.

    Inna opcja jest zaladowanie custom firmware. Mialbys rom z C6 z
    dodatkowymi ficzerami i optymalizacja. Temat mnie bardzo zainteresowal,
    niestety mam brandowana 5800 z systemem v50, na gwarancji. Jesli zrobie
    update do wersi 51 nie bede w stanie wrocic do v50 i byc moze nie
    uwzglednia gwarancji podczas ewentualnego zgloszenia usterki w serwisie.
    Sam zobacz jak ladnie to wyglada:
    http://www.youtube.com/watch?v=fR_lz_HD4_Q

    PS
    W mojej 5800 poza w/w chwilowym problemem z nawigacja i czasem dluzszym
    ladowaniem folderu aplikacji w zasadzie nie wystepuja inne dolegliwosci.
    Moge powiedziec, ze jest stabilna i w tej kwestii poki co moge jej
    zaufac. Stawiam wiec w Twoim przypadku na programy trzecie lub potrzebe
    przeladowania FW.

  • 19. Data: 2010-11-26 19:19:09
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-26 12:16, atm pisze:
    > Wlasnie przegladalem recenzje Nokii N8 na youtube:
    > http://www.youtube.com/watch?v=jDoa8BSiSPI&feature=c
    hannel
    > (jest w trzech czesciach)

    Oglądałem właśnie. Dzięki za linka. Nie pomyślałem o Youtubie :-)
    Może to nieistotne dla sprawy lecz chciałbym swoje spostrzeżenia
    przekazać. Bawiłem się przez parę godzin niższym modelem HCD - Wildfire.
    Jeśli chodzi o interface, to początkowo, jako użytkownik różnych Nokii
    przez ostatnie lata, nie byłem w stanie posługiwać się HCT. Jednakże po
    paru godzinach zabawy tym telefonem zliczyłem swoje "wow" i uznałem, że
    Nokia dość konserwatywna jest w tej materii. Liczyłem na to, że N8 mocno
    pójdzie do przodu ale chyba jednak tak się nie stało. Owszem, mamy 3
    główne ekrany (w HTC chyba jest ich 6) i możliwość instalowania
    widgetów. Jednakże troszkę topornie choć przejrzyście się to robi. Lubię
    gadgety, nie będę ukrywał. Po oswojeniu się z całkiem innym interface
    muszę przyznać dużego plusa dla HCT. Robi on wrażenie sprawnością nawigacji.

    > Wczesniej troche czytalem w innych opisach, gdzie wypadala dosc roznie.

    Ja też mam mieszane zdanie... Są rzeczy przyciągające (w przytoczonej
    przez Ciebie prezentacji) jak i np. zimny "techniczny" interface. Nie
    jest to ładne choć solidne. Takie mam odczucia.

    > Wyzej podlinkowany test pokazuje ja wg w znacznie lepszym swietle.
    > Wydaje mi sie, ze jest ona dosc dobrym nastepca TXa, nie ma takiego
    > parcia na FB, chmury itd. Bardzo nie lubie tej integracji z siecia.

    he he ... tak, ja również. Może nie z siecią jako taką lecz z portalami
    społecznościowymi. Oglądałem reklamę przed chwilą w TV, w której
    zachwalano integrację jakiegoś telefonu z FB. Mówiono jakie
    "nowoczesne". We mnie to awersję wywołało wręcz.

    > Jak dla mnie oprocz standardowych cech na plus ocenilbym:
    > -darmowa nawigacje

    No i HCT do blado wypada. Nie ma póki co darmowej nawigacji. Co prawda
    jest tam nawigacja Googlowa beta, która w/g demonstracji jaką oglądałem
    przenosi w zupełnie inny wymiar tą czynność. Sterowanie głosem, warstwy
    prezentacyjne (integracja np. z Wiki), widok ulicy itd. No ale jest to
    beta i pewnie długo pozostanie. Nie wspomnę o transferach.

    > -bardzo dobry aparat (i to nie tylko jak na warunki komorkowe, mysle, ze
    > niejeden kompakt nie bedzie w stanie zaoferowac takie jakosci)

    Bez przesady - tylko dużą ilość pikseli ma, którą zmarnuje
    mikroobiektyw. Nie wierzę w jakość zdjęć robionych telefonem komórkowym.
    Traktuję aparat fotograficzny w komórce jako użyteczny gadget gdy chcę
    skonsultować z żoną zakup ozdoby choinkowej albo gdy stłuczka się nam
    przytrafi. Do robienia dobrych zdjęć używa się dobrych aparatów z
    dobrymi wymiennymi obiektywami a nie telefonów.

    > Ograniczeniem jest oczywiscie brak zooma, chocby minimalnego ale to
    > jednak nadal telefon. W koncu nie byloby potrzeby tlumaczyc sie z
    > jakosci zdjec ;]

    Nie pisz takich rzeczy bo zaraz jakiś konstruktor to wykorzysta i
    zniszczy rynek aparatów fotograficznych :-D Tak jak stało się z muzyką.
    Dopadł ją marketing, wprowadził spłycenie dynamiki do jakości taśmy
    magnetofonowej i w chwili obecnej prawie wszystkie płyty tak się
    sprzedaje. Nie ma sensu kupować dobrego sprzętu audio.

    > Duzym minusem jest oczywiscie cena, ale z tej polki startuje znaczna
    > czesc smartfonow.

    Cena? Przeniosłem się do Play. Rachunki spadły mi o 75% a telefony w
    abonamencie (nie niskim) są prawie darmowe :-D Nie wiem z czego oni żyją.