    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia N8 kontra HTC Desire HD, co wybrać?
    Date: Fri, 26 Nov 2010 12:33:44 +0100

    > A'propos. Sporadycznie zdarza się, że nawigacja zawiesi się do tego
    > stopnia, że zamknąć jej nie można. Trzeba telefon wyłączyć a czasem
    > nawet baterię wyjąć. Co ciekawe: gdy małe dziecko weźmie w swoje rączki
    > ten aparat, nawet jeśli nic konkretnego nie robi - chodzi po interfejsie
    > urządzenia, przewija ikonki czy zdjęcia ale inaczej niż świadomy
    > użytkownik to robi. Czasem uruchomi kontakty, kalkulator itp., to za
    > każdym razem po tych 5 minutach testu życiowego aparat trzeba resetować
    > w najlepszym razie. I to bez wyjątku...

    Rowniez mam karte 8GB w mojej 5800. Ilosc zewnetrznych aplikacji
    niewielka, moze z 10, jesli jest opcja staram sie je instalowac w
    pamieci telefonu.
    Wczoraj wylaczalem dodatkowe sposoby lapania fixa przez GPS, po
    wylaczeniu bodajze wifi/siec i odpaleniu ovi maps, program po
    rozpoczeciu lokalizacji zawieszal telefon. Obraz po prostu plynnie
    zanikal. Jako ze dzien wczesniej instalowalem jakas bete javy 2.0 i
    kilka innych programow pomyslalem, ze cos zostalo w systemie. Nie
    chcialem jednak bawic sie w przywracanie wszystkigo od zera.
    Przeladowalem wiec firmware z poziomu Ovi Suite i o dziwo pomoglo.
    Problem zniknal calkowicie.
    Zasugerowalbym Ci przeladowac FW, dodatkowo tez hard reset aby
    wystartowac od zera, pozniej przed wystartowanie telefonu wyjac karte
    pamieci aby automatycznie nie przywrocil danych z backupu na karcie.
    Zsynchronizowac z Ovi jedynie kontakty i inne podstawowe informacje.
    Bedziesz mial mozliwosc ocenic czy po tej operacji problemy o ktorych
    wspomniales nadal istnieja. Zawsze przed tym zabiegiem mozesz zrobic
    calkowity backup i wrocic do poprzedniego stanu jesli problem nie
    zostalby rozwiazany.

    Inna opcja jest zaladowanie custom firmware. Mialbys rom z C6 z
    dodatkowymi ficzerami i optymalizacja. Temat mnie bardzo zainteresowal,
    niestety mam brandowana 5800 z systemem v50, na gwarancji. Jesli zrobie
    update do wersi 51 nie bede w stanie wrocic do v50 i byc moze nie
    uwzglednia gwarancji podczas ewentualnego zgloszenia usterki w serwisie.
    Sam zobacz jak ladnie to wyglada:
    http://www.youtube.com/watch?v=fR_lz_HD4_Q

    PS
    W mojej 5800 poza w/w chwilowym problemem z nawigacja i czasem dluzszym
    ladowaniem folderu aplikacji w zasadzie nie wystepuja inne dolegliwosci.
    Moge powiedziec, ze jest stabilna i w tej kwestii poki co moge jej
    zaufac. Stawiam wiec w Twoim przypadku na programy trzecie lub potrzebe
    przeladowania FW.