  • 1. Data: 2010-11-25 12:12:07
    Temat: Nokia N8 kontra HTC Desire HD, co wybrać?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Zainteresowałem się wstępnie 2ma smartfonami: Nokią N8 i HTC Desire HD.
    Obecnie korzystam z większości funkcji biurowych takich urządzeń
    (synchronizacja z Outlookiem, emaile) a także z nawigacji. Kupując
    telefon chciałbym uniknąć wtopy jakie w już w przeszłości się zdarzały
    głównie w Nokii. Przykładowo w prezentacji na stronie WWW napisano, że
    Nokia odbiera załączniki w emailach lecz nie dodano, że tylko do 30kB.
    Albo w jakimś SE gdy wyciszałem telefon na noc, to budzik też się
    wyciszał :-D

    W związku z takimi doświadczeniami oraz paroma innymi, chciałbym zapytać
    się Was, który z tych telefonów moglibyście odradzić i dlaczego?
    Interesują mnie przede wszystkim wady.

  • 2. Data: 2010-11-25 12:31:02
    Temat: Re: Nokia N8 kontra HTC Desire HD, co wybrać?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 13:12:07 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > telefon chciałbym uniknąć wtopy jakie w już w przeszłości się zdarzały
    > głównie w Nokii. Przykładowo w prezentacji na stronie WWW napisano, że

    Żaden z powyższych. Ostatecznie Desire (synchronizacja z Outlookiem jest,
    ale kulawa)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

  • 3. Data: 2010-11-25 14:04:35
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-25 13:31, Waldek Godel pisze:

    > Żaden z powyższych. Ostatecznie Desire (synchronizacja z Outlookiem jest,
    > ale kulawa)

    Może ciut rozwinę temat. Korzystam z Nokii 5800, z której raczej
    zadowolony jestem w sensie funkcjonalnym lecz nie z jej prędkości
    działania i bagnetu, który sam wypada i już 2x był wymieniany na
    gwarancji. Dlatego chciałem zmienić telefon. Jaki więc polecasz i co
    będzie w nim lepsze niż w w/w dwóch?

  • 4. Data: 2010-11-25 14:14:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 15:04:35 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > działania i bagnetu, który sam wypada i już 2x był wymieniany na
    > gwarancji. Dlatego chciałem zmienić telefon. Jaki więc polecasz i co

    Po raz kolejny - żaden z powyższych. Bo żaden nie spełnia podanych założeń.

    5800 jeszcze używa PC Suite, które działa całkiem sprawnie. W N8 ta
    możliwość została arbitralnie i po chamsku zablokowana (dosyć podobna
    systemowo N97 wciąż bez problemu używa PC Suite), zeby zmusić ludzi do
    przejścia na kobylaste OVI Suite. Nie dość, że wielokrotnie większe (PC
    Suite 35 MB, OVI Suite - 100 MB) to jeszcze okrojone (choćby niedawny
    przypadek tutaj braku eksportu SMSów)

    Podobnie jest z Desire - co prawda jest HTC Sync, ale nie działa on aż tak
    dobrze i bezproblemowo jak ActiveSync dla Windows Mobile czy PC Suite.
    Choć jest i tak lepszy niż OVI suite.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

  • 5. Data: 2010-11-25 15:09:15
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > działania i bagnetu, który sam wypada i już 2x był wymieniany na
    > gwarancji. Dlatego chciałem zmienić telefon. Jaki więc polecasz i co

    Jesli masz na mysli luzny rysik to mialem ten sam problem. Wydaje sie,
    ze blokujacy plastikowy element jest zbyt delikatny i wylamuje sie bez
    wyraznej przyczyny. W kazdym razie problem rozwiazalem kladac minimalna
    ilosc kleju dwuskladnikowego w miejsce zatrzasku. Zreszta tak naprawde
    to nie jest problem, ostatnio kupilem pelna serwisowa obudowe za 25zl.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-11-25 16:39:53
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > zapytać się Was, który z tych telefonów moglibyście odradzić i
    > dlaczego? Interesują mnie przede wszystkim wady.

    O HTC Desire HD możesz poczytać na tym forum, bez logowania.
    http://forum.android.com.pl/f221/

  • 7. Data: 2010-11-25 21:44:23
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-25 15:14, Waldek Godel pisze:

    > Po raz kolejny - żaden z powyższych. Bo żaden nie spełnia podanych założeń.

    Aż tak dosadnie tego nie odebrałem za pierwszym razem. Ale teraz to mnie
    zastrzeliłeś. Bardzo zaciekawiłeś mnie tym.

    > 5800 jeszcze używa PC Suite, które działa całkiem sprawnie.

    Jeśli ma to znaczenie dla dyskusji, to ja już od dawna nie stosuję PC
    Suite. Zamiast tego Ovi Suite. Traktuję ten program jako "driver" do
    synchronizacji oraz aktualizowania firmware telefonu oraz aplikacji w
    nim. Sam program wydaje się być kompletnie bezużyteczny i nie zawracam
    sobie nim głowy. Dalsze komentarze poniżej.

> [...]
    > przejścia na kobylaste OVI Suite. Nie dość, że wielokrotnie większe (PC
    > Suite 35 MB, OVI Suite - 100 MB) to jeszcze okrojone (choćby niedawny

    Mogę jeszcze dodać, ze wyświetlanie przez OVI w formie billboardu
    ostatniej zaiportowanej wiadomości jaką odebrałem, tak żeby całe biuro
    widziało prywatną korespondencję jest porażką. Jednakże od czasu gdy
    założyłem, że to tylko ogromny driver, to mam to gdzieś. Uruchamiam,
    aktualizuję co trzeba, zamykam. Koniec. No może jeszcze archiwizuję
    telefon na wypadek usterki. Błędów synchronizacji nie odnotowałem.

    A teraz do rzeczy... Napisałeś, że żadne z urządzeń nie spełnia moich
    oczekiwań. Czy to oznacza, że N8 z Ovi Suite nie współdziałają lub źle
    współpracują lub dochodzi do jakiejś katastrofy podczas
    synchronizowania? Czy w praktyce N8 nie potrafi otwierać załączników
    maili (przede wszystkim PNG, JPG, PDF i ew. DOC)? Możesz trochę to
    rozwinąć? Bo to dla mnie bardzo istotne uwagi.

    > Podobnie jest z Desire - co prawda jest HTC Sync, ale nie działa on aż tak
    > dobrze i bezproblemowo jak ActiveSync dla Windows Mobile czy PC Suite.
    > Choć jest i tak lepszy niż OVI suite.

    Od Ovi to chyba wszystko jest lepsze. :-) Jakich niespodzianek mogę się
    spodziewać po HTC Sync?

    P.S.
    W opisie HTC Desire nie znalazłem funkcji, z której często korzystam:
    notatek. Czy ten telefon nie potrafi nimi zarządzać i synchronizować ich
    z Outlookiem?

  • 8. Data: 2010-11-25 21:54:40
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-25 16:09, atm pisze:

> [...]
    > ilosc kleju dwuskladnikowego w miejsce zatrzasku. Zreszta tak naprawde
    > to nie jest problem, ostatnio kupilem pelna serwisowa obudowe za 25zl.

    hahahaha
    Wyobraź sobie, że ja również klejem częściowo problem rozwiązałem. :-D
    Zauważyłem, że wyłamuje się element, o jakim wspomniałeś. Jednakże nie
    tylko o to mi chodzi - głośno wyraziłem żal co do takiego stanu rzeczy.
    W końcu nie kupuję telefonu po to aby go samodzielnie klejem smarować.
    Nokia powinna jego tubkę dołączać jako wyposażenie standardowe :->

    Tak czy owak od czasu gdy "nauczyłem się" tego telefonu, to jest on dla
    mnie zbyt wolny. Czasem zdarza się, że cisnę "odbierz" a on dopiero po
    chwili to realizuje. Gdy wciskam drugi raz nie widząc reakcji, to jakieś
    komunikaty wyskakują o niedozwolonej operacji bo 2 zdarzenia
    zarejestrował etc. Zwykle jestem bardzo spokojny, ale mimo to zdarzyło
    mi się k... rzucać doświadczając takich zachowań urządzenia. A to
    niedobry znak ... i stąd m.in. decyzja o zmianie.

  • 9. Data: 2010-11-25 22:30:54
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-25 17:39, frank drebin pisze:

    > O HTC Desire HD możesz poczytać na tym forum, bez logowania.
    > http://forum.android.com.pl/f221/

    Dziękuję za linka. Właśnie poczytałem Ntą wypowiedź. Wygląda na to, że
    Desire HD nie ma wad albo sami entuzjaści telefonu mają tam wstęp :-)

  • 10. Data: 2010-11-25 22:58:42
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Marek wrote:

    > Dziękuję za linka. Właśnie poczytałem Ntą wypowiedź. Wygląda na to, że
    > Desire HD nie ma wad albo sami entuzjaści telefonu mają tam wstęp :-)

    Podpytam brata bo tydzień temu sobie taki fon kupił w Playu i przy okazji
    może coś skrobnę w temacie.
    Na razie wiem, że ma ciche dzwonki i aparat coś długo zwalnia migawkę (?),
    bo sporo fotek ma rozmazanych.
    Brakuje wyjścia hdmi a aparat kręcący video w hd powinien takie mieć.
    Wifi nie sprawdzał bo zapomniał hasła do domowego wifi lol ale na 1mb/s
    łączu playa chodzi ładnie i wygląda ładnie.
    Do wielkości się szybko przyzwyczaił (po przejściu z nokii 6300) i mówi, że
    w kieszeni mu nie przeszkadza. Chyba bajeruje, bo ja rok temu przesiadłem
    się na ipka 3G (a troszkę mniejszy jest od HTC) i troszę mi przeszkadzało.

    Miałem tego htc w ręce i leży dość dobrze, klapki ściągają się ciężko. O
    systemie nie napiszę bo to pierwszy android jakiego miałem w łapce i przez
    te kilkanaście minut dłubania dosłownie kręciłem się w kółko.

    pozdrawiam