  • 81. Data: 2011-07-27 15:18:31
    Temat: Re: Nocne promocje w Euro AGD
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-27 14:32:51 +0000, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

    > Osobiście wątpię, czy dojdzie do bankructwa USA - wywołałoby to tak
    > wielkie ekonomiczne trzęsienie ziemi, ze światowe elity finansowe (z
    > których znaczna część to obecnie Chińczycy będący największymi
    > wierzycielami USA) zrobią bardzo wiele, aby do tego nie dopuścić) ale
    > dyskutując o takiej ewentualności używajmy rzetelnych faktów zamiast
    > robić ludziom wodę z mózgu.

    Faktów nie będzie.
    Za naszego życia (wiem, że jesteśmy rówieśnikami), to wielkie
    ekonomiczne trzęsienie ziemi nastąpi. Jak dwa a dwa cztery.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2011-07-27 15:30:25
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/07/2011 16:18, JA wrote:

    > Faktów nie będzie.
    > Za naszego życia (wiem, że jesteśmy rówieśnikami), to wielkie
    > ekonomiczne trzęsienie ziemi nastąpi. Jak dwa a dwa cztery.

    Było już niejedno od czasu krachu na Wall Street i Stany jakoś wilizały
    się z każdego bez większych problemów. Póki co, trzy lata po wielkim
    kryzysie bezrobocie w stanach nie ma nawet 8%, podczas gdy w Polsce
    którą niby cały bałagan ominął wciąż kręci się koło 12%. O produkcji
    przemysłowej, naukowej i kilku innych gałęziach nie wspominając nawet,
    bo to w Polsce albo nie istnieje, albo jest gdzieś w ogonie europy.

    Z czym do ludzi..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 83. Data: 2011-07-27 15:31:33
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/07/2011 16:30, kamil wrote:
    > Było już niejedno od czasu krachu na Wall Street i Stany jakoś wilizały
    > się z każdego bez większych problemów. Póki co, trzy lata po wielkim
    > kryzysie bezrobocie w stanach nie ma nawet 8%, podczas gdy w Polsce

    Przepraszam, 9%.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 84. Data: 2011-07-27 15:42:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-27 15:30:25 +0000, kamil <k...@s...com> said:

> [...]
    > przemysłowej, naukowej i kilku innych gałęziach nie wspominając nawet,
    > bo to w Polsce albo nie istnieje, albo jest gdzieś w ogonie europy.

    Zakładam, że jesteś młodszy niż ja. I moje zdanie w Twoim przypadku
    jest jeszcze bardziej prawdopodobne. Zobaczysz. Piźnie z takim hukiem i
    płaczem, że przykro będzie słuchać.
    Chyba, że politycy pójdą po rozum do głowy i przestaną żyć na kredyt.

  • 85. Data: 2011-07-27 15:45:32
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 27/07/2011 16:42, JA wrote:

> [...]
    > płaczem, że przykro będzie słuchać.
    > Chyba, że politycy pójdą po rozum do głowy i przestaną żyć na kredyt.

    Piźnie pewnie nie raz, bo już nie raz pizgało. Chodzi jedynie o to, że
    na zachodzie w pięć lat po piźnięciu śladu nie ma, a u nas za kolejnych
    20 też będą biadolić, że komuna, Jałta i zabór pruski.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 86. Data: 2011-07-27 15:56:27
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-27 17:00, kamil pisze:

    > I w których finanse Belgii czy Francji są wciąż w teoretycznie gorszej
    > kondycji, niż US.

    Ale niecałe 2x więcej, to nie kilkanaście razy więcej jak pisałeś. Poza
    tym z 6 wymienionych przez Ciebie krajów aż 4 mają mniejszy niż USA
    stosunek długu do PKB.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 87. Data: 2011-07-27 16:08:28
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Tyle, że obrazowo mówiąc to stany jedzą tanią grochówkę, a europę dupa
    > od pierdzenia boli.

    W końcu nastąpi odruch wymiotny.
    Tak jak jestem przekonany, że nastąpi całkowita amerykanizacja świata
    pod względem kulturalnym, światopoglądowym (co w ogóle mi się nie
    podoba), tak twierdzę, że i badziewie ekonomiczne w stanach będzie się
    potęgować. To jest prosty rachunek. Jeśli zaczynasz manipulować wolnym
    rynkiem musisz ponieść konsekwencje wynikłe z wolnego rynku. Europa
    się przez to dusi ale Europa ma w tym wielowiekowe doświadczenie.

    I kibicuję żebyś ty miał rację.

    marek

  • 88. Data: 2011-07-27 16:18:36
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-27 17:18, JA pisze:

    > [...]
    >
    > Faktów nie będzie.
    > Za naszego życia (wiem, że jesteśmy rówieśnikami), to wielkie
    > ekonomiczne trzęsienie ziemi nastąpi. Jak dwa a dwa cztery.

    Pożyjemy-zobaczymy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 89. Data: 2011-07-27 16:27:32
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-27 17:42, JA pisze:

> [...]
    > płaczem, że przykro będzie słuchać.
    > Chyba, że politycy pójdą po rozum do głowy i przestaną żyć na kredyt.

    Chciałbym, żeby tak było - ale przy istniejących systemach politycznych
    to mało realne - nie będą w stanie tego populistycznie nastawionym
    wyborcom wytłumaczyć. Ja raczej obstawiam, że będzie to się ciągnęło
    dalej - można mataczyć, zmieniać sposób obliczania deficytu publicznego,
    naciągać prawo, uruchamiać kolejne transze doraźnej pomocy a kraje tzw.
    cywilizacji zachodniej będą wpadały w coraz większy marazm, aż w końcu
    okaże się, że w zasadzie jesteśmy już peryferiami gospodarczymi świata a
    nasze gospodarki są całkowicie własnością Chińczyków.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 90. Data: 2011-07-27 16:35:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-27 17:30, kamil pisze:
> [...]
    > przemysłowej, naukowej i kilku innych gałęziach nie wspominając nawet,
    > bo to w Polsce albo nie istnieje, albo jest gdzieś w ogonie europy.

    Mnie tam źle nie jest. Aczkolwiek zawsze może się tak stać. Na
    szczęście, połowa życia in plus.
    Grunt, jak to mówią bezpośredni ludzie, nie sr... wyżej niż się ma...

    --
    pozdrawia Adam
    /bo w nas jest powszechny, wrodzony talent do tworzenia rzeczy brzydkich/