  • 11. Data: 2010-02-08 13:05:51
    Temat: Re: No i się stało kupiłem saaba 9-3 :)
    Od: "pIOTER" <g...@w...peel>

    Croma tak a propos powstawala razem z 9-3 kombi w Trollhattan, wiec niby
    jest to b. podobne auto... no wlasnie, tylko zeby nie ta jakosc.
    W przypadku kompaktow i wyzej potencjalny uzytkownik wieksza uwage zaczyna
    zwracac na jakosc, gdyz jest to auto do codziennego uzytku i powinno byc
    bezproblemowe. Jakosc z kolei (choc nie do konca) buduje prestiz danej
    marki.
    Kiedys przy okazji premiery nowego Bravo troche sie posprzeczalem z jakims
    gostkiem. Powiedzialem ze wyglad to nie wszystko, jezeli Fiat chce byc
    pewien sukcesu musi produkowac to auto w Polsce

    pIOTER

  • 12. Data: 2010-02-08 13:31:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pIOTER" <g...@w...peel> napisał w wiadomości

    > to jest jednoczesnie sugestia dlaczego fiat nie potrafi sprzedac aut w
    > segmantach wyzszych niz kompakt.

    Eeee tam, brednie.
    Problemem we Fiacie jest nie tyle jakość wykonania, co jakość użytych
    materiałów (jak na to co zostało użyte w Punto to do wykonania nie można
    mieć większych zastrzeżeń na tle konkurencji cenowej).
    Tyle że to jest problem praktycznie nie do przejścia, bo wykonanie z
    droższych materiałów spowoduje wzrost ceny.
    A kto normalny kupi Fiata zamiast Alfy Romeo, Audi czy Saaba jeśli będą w
    tej samej cenie.
    Fiat już próbował w ten sposób konkurować robiąc kopię Golfa (czytaj Stilo).
    I co?
    I klapa na całej linii - chętnych nie było.

    Osobiście nie lubię przepłacać za to żeby ktoś mi drewienko na deskę
    założył, wolę zapłacić mniej kosztem twardszego plastiku.

  • 13. Data: 2010-02-08 13:50:45
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Fiat już próbował w ten sposób konkurować robiąc kopię Golfa (czytaj
    > Stilo).

    jak nie mam nic do Fiata jako marki i modelu Stilo, to serio Stilo miało
    konkurować z Golfem?
    bo jak się tam wsiada za kierownicę to odnosi się wrażenie królestwa
    gumo-plastiku,
    wcale się nie dziwię że była klapa,
    brat

  • 14. Data: 2010-02-08 13:52:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > jak nie mam nic do Fiata jako marki i modelu Stilo, to serio Stilo miało
    > konkurować z Golfem?

    Tak.
    Był tak samo paskudny jak Golf, również siekierą przez Niemca projektowany.

    > bo jak się tam wsiada za kierownicę to odnosi się wrażenie królestwa
    > gumo-plastiku,

    A w Golfie to normalnie skóra i drewno w standardzie jest ......
    Stilo to było chyba pierwsze auto Fiata w którym ten plastik był miękki i
    jego spasowanie na poziomie.

  • 15. Data: 2010-02-08 13:55:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010 13:31:15 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >droższych materiałów spowoduje wzrost ceny.
    >A kto normalny kupi Fiata zamiast Alfy Romeo, Audi czy Saaba jeśli będą w

    A Alfa ma lepsze materialy ?

    >Fiat już próbował w ten sposób konkurować robiąc kopię Golfa (czytaj Stilo).
    >I co? I klapa na całej linii - chętnych nie było.

    Dawno dawno temu VW to byl taki fiat - auto dla ludu, czyli klasy
    pracujacej.
    Dobry pomysl [golf] plus jakosc, tzn starannosc .. i juz po 10 latach
    staje sie uznana marka, przynajmniej w sredniej klasie.

    >Osobiście nie lubię przepłacać za to żeby ktoś mi drewienko na deskę
    >założył, wolę zapłacić mniej kosztem twardszego plastiku.

    Takie male detale potrafia znacznie podniesc wrazenie estetyczne,
    jednym to nie przeszkadza, innych zacheca do kupna.

    A w polo deska fatalna byla :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-02-08 14:01:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > A Alfa ma lepsze materialy ?

    Niż Punto?
    Na 100%.

> [...]
    > Dobry pomysl [golf] plus jakosc, tzn starannosc .. i juz po 10 latach
    > staje sie uznana marka, przynajmniej w sredniej klasie.

    Gdyby Stilo trzepali przez 10 lat, to by zbankrutowali (byli już blisko) -
    dopłacali do każdego egzemplarza niemało.

    > Takie male detale potrafia znacznie podniesc wrazenie estetyczne,

    A zwłaszcza cenę.

    > jednym to nie przeszkadza

    Mnie przeszkadza, ale wyższa cena zdecydowanie bardziej.
    Jak np. ostatnio obejrzałem Vengę to od razu brakowało mi miękkiego plastiku
    z Ceeda.
    A cena zbliżona.
    Od razu to zdyskwalifikowało ten model.

  • 17. Data: 2010-02-08 14:14:01
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Był tak samo paskudny jak Golf, również siekierą przez Niemca
    > projektowany.

    to już kwestia gustu,

    > A w Golfie to normalnie skóra i drewno w standardzie jest ......

    co ma na celu takie stwierdzenie?

    > Stilo to było chyba pierwsze auto Fiata w którym ten plastik był miękki i
    > jego spasowanie na poziomie.

    dla mnie kolor tych materiałów, 'wrażenia dotykowe' i design powodował
    zdecydowanie złe wrażenie,
    brat

  • 18. Data: 2010-02-08 14:24:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > to już kwestia gustu,

    Nie, to kwesta faktów.
    Gust może decydować tylko o tym czy efekt jest paskudny, czy nie, reszta się
    nie zmienia.

    > co ma na celu takie stwierdzenie?

    Negat wobec poprzedniego stwierdzenia.

    > dla mnie kolor tych materiałów, 'wrażenia dotykowe' i design powodował
    > zdecydowanie złe wrażenie,

    Widać nie siedziałeś we wcześniejszych Fiatach. ;-)
    Ale co designu się zgadzam.
    Pasował chyba tylko germanofilom, ale dla nich sama myśl o kupnie Fiata była
    absurdalna.
    Tak więc - to był samochód dla którego grupa docelowa na świecie nie
    istniała.

  • 19. Data: 2010-02-08 14:56:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 13:55:54 +0100, J.F. napisał(a):

    > A Alfa ma lepsze materialy ?

    Zdecydowanie lepsze. W 159 aluminium, miękkie plastiki i skóra. W 156 też
    nienajgorzej.

    > Dobry pomysl [golf] plus jakosc, tzn starannosc .. i juz po 10 latach
    > staje sie uznana marka, przynajmniej w sredniej klasie.

    I cerata na siedzeniach ;) Fiat pewnie po 10 latach tłuczenia Stilo by się
    doczekał takiej opinii... I powoli ją sobie zdobywa następcą, czyli Bravo.

    > Takie male detale potrafia znacznie podniesc wrazenie estetyczne,
    > jednym to nie przeszkadza, innych zacheca do kupna.

    Drewno w większości przypadków wygląda IMO ohydnie. Na palcach jednej ręki
    mogę wymienić auta, gdzie spasowanie drewnianych wstawek z resztą
    wykończenia było zrobione z głową i jakąś estetyką. Bo inaczej te
    błyszczące brązowe elementy w morzu szarego plastiku wyglądają jakby ktoś
    zrobił... no, wiadomo.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 20. Data: 2010-02-08 15:03:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości news:

    > Zdecydowanie lepsze. W 159 aluminium, miękkie plastiki i skóra.

    O opcjach nie ma co gadać - w standardzie skóry nie ma.
    Welur był std w 146 - czy później się to chociaż powtórzyło?