  • 1. Data: 2010-02-08 09:08:13
    Temat: Sprawne opony - zmieniać?
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    Znam 2 wersji dot. tego, kiedy powinno się zmienić opony na nowe:

    - czekamy aż bieżnik będzie zbyt mały (nie ważne jak długo, póki bieżnik jest
    zadowalającej grubości to jeździmy)

    - czekamy aż bieżnik będzie zbyt mały ale max 5 lat - po tym czasie nawet jak
    opona wizualnie wygląda zajebiście i np. przejechała 5000km to i tak zmieniamy
    bo guma parcieje i takie tam

    No i mam zagwozdkę. Fabia 1,4 16v z 2005 roku, 90 000km na liczniku, letnie i
    zimowe od nowości z salonu w doskonałym stanie (wizualnym plus zero problemów
    podczas jazdy). Wymieniać?

  • 2. Data: 2010-02-08 09:21:03
    Temat: Re: Sprawne opony - zmieniać?
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > letnie i
    > zimowe od nowości z salonu w doskonałym stanie (wizualnym plus zero
    > problemów
    > podczas jazdy). Wymieniać?

    Nie wiem jakie opony Skoda daje do swoich aut, ale wątpię żeby to było
    jakieś tandetne ścierwo, co parcieje po 5 latach. IMO używać dalej.

  • 3. Data: 2010-02-08 09:28:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    wrote:

    > No i mam zagwozdkę. Fabia 1,4 16v z 2005 roku, 90 000km na liczniku,
    > letnie i zimowe od nowości z salonu w doskonałym stanie (wizualnym plus
    > zero problemów podczas jazdy). Wymieniać?

    Zimowe zmieniać, letnie można używać (o ile nie mają widocznych defektów,
    nie uchodzi powietrze itp.).

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-02-08 09:37:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010 08:08:13 +0000 (UTC), wrote:
    >No i mam zagwozdkę. Fabia 1,4 16v z 2005 roku, 90 000km na liczniku, letnie i
    >zimowe od nowości z salonu w doskonałym stanie (wizualnym plus zero problemów
    >podczas jazdy). Wymieniać?

    Jezdzic, poki sie nie zepsuja.

    Choc adac tez pisze ze stara zimowka potrafi byc gorsza niz nowa.

    J.

  • 5. Data: 2010-02-08 10:02:30
    Od: mw <m...@g...com>

    On Feb 8, 9:21 am, Michał <m...@w...o2.pl> wrote:
    [...]
    > Nie wiem jakie opony Skoda daje do swoich aut, ale wątpię żeby to było
    > jakieś tandetne ścierwo, co parcieje po 5 latach. IMO używać dalej.
    Dają Matadory.

  • 6. Data: 2010-02-08 10:07:02
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...adac tez pisze ze stara zimowka potrafi byc gorsza niz
    > nowa.

    A to coś dziwnego że stara rzecz potrafi być gorsza niż
    nowa? ;-))) Dotychczas myślałem że to w zasadzie norma, ale
    widać się myliłem ;-)))

  • 7. Data: 2010-02-08 10:25:38
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-02-08 10:02, mw pisze:
    > On Feb 8, 9:21 am, Michał<m...@w...o2.pl> wrote:
    > [...]
    > Dają Matadory.
    nieprawda
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26956

    Marx

  • 8. Data: 2010-02-08 10:28:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010 10:07:02 +0100, Robert_J wrote:
    >A to coś dziwnego że stara rzecz potrafi być gorsza niż
    >nowa? ;-))) Dotychczas myślałem że to w zasadzie norma, ale
    >widać się myliłem ;-)))

    Ale nie mowimy zuzyciu bieznika, rzekomym parcieniu gumy itd, tylko o
    tym ze nieuzywana od 3 lat opona okazuje sie bardziej sliska niz z
    tegorocznej produkcji. Ponoc w zimowkach zjawisko czestsze.

    Bo z drugiej strony .. niektorzy jezdza na starszych i nie narzekaja.

    J.

  • 9. Data: 2010-02-08 11:17:55
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > nieprawda

    prawda,
    tańsze wersje fabki miały matadory MP15 chyba,

    krótko: to gówno warto wywalić z byle powodu
    P.

  • 10. Data: 2010-02-08 11:24:06
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    W dniu 2010-02-08 10:28, J.F. pisze:

> [...]
    > tegorocznej produkcji. Ponoc w zimowkach zjawisko czestsze.
    >
    > Bo z drugiej strony .. niektorzy jezdza na starszych i nie narzekaja.

    Coś w tym jednak jest, bo jeżdżę często dwoma samochodami - w jednym są
    zimówki Dębica Frigo 2 po dwóch sezonach, w drugim tegoroczne. Różnice
    jest znaczna, na korzyść tych nowych oczywiście.