  • 21. Data: 2010-01-07 11:07:39
    Temat: Re: Nikt nie zginął !!
    Od: WW <w...@v...pl>

    The_EaGle pisze:

    > No i jaki z tego wniosek.
    > W ciężkich warunkach jeździmy ostrożnie w dobrych brawurowo.

    Może też inny.
    Że nie jesteśmy durniami i sami potrafimy dopasować prędkość
    do warunków.
    Tej właśnie teźie tak zdecydowanie zaprzecza policja.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

  • 22. Data: 2010-01-07 11:45:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    WW pisze:

    > Nie, tylko czas hamowania :-)

    Wobec tego, ciekawe jak to sie dzieje ze dzieci kierujace el.
    samochodzikami bez airbagow i bez hamulcow nie giną masowo w wesolych
    miasteczkach? I jeszcze ciagle sie zderzaja :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 23. Data: 2010-01-07 11:47:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    WW pisze:

    > Właśnie o to chodzi. :-)
    > Sami ocenili warunki i dostosowali szybkość.

    No i to jest wlasnie ból. Dopoki nie widzą za oknem zalegającego śniegu
    z lodem tryb wyobraźni mają całkowicie wyłączony. Na suchej prostej
    drodze samochód łamie przecież prawa fizyki :)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 24. Data: 2010-01-07 13:17:02
    Od: WW <w...@v...pl>

    DoQ pisze:

    > No i to jest wlasnie ból. Dopoki nie widzą za oknem zalegającego śniegu
    > z lodem tryb wyobraźni mają całkowicie wyłączony.

    Tak właśnie twierdza policjanci, a moim zdaniem to nieprawda.

  • 25. Data: 2010-01-07 13:54:43
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 7 Sty, 11:07, WW <w...@v...pl> wrote:

    > Może też inny.
    > Że nie jesteśmy durniami i sami potrafimy dopasować prędkość
    > do warunków.
    > Tej właśnie teźie tak zdecydowanie zaprzecza policja.

    Sugerujesz ze nie ma wypadkow spowodowanych brawura i nadmierna
    predkoscia?

  • 26. Data: 2010-01-07 16:29:24
    Od: WW <w...@v...pl>

    badzio pisze:

    > Sugerujesz ze nie ma wypadkow spowodowanych brawura i nadmierna
    > predkoscia?

    Są, z całą pewnością. Pytanie tylko ile? Idiotów i ludzi
    bezmyślnych nie brakuje nigdy.
    Jednak nie chce uwierzyć, że w Polsce jest ich więcej niż u
    sąsiadów.

    Mam też kilka innych pytań.
    Ile z nich spowodowane było nagłym hamowaniem na widok
    fotoradaru?
    Ilu z "pijanych", których złapaniem tak się chlubi policja,
    w normalnym kraju spełniało by normę trzeźwości?
    Ile wypadków spowodowanych jest złym stanem dróg?
    Itd, itp.

    Taki dzień pozwala się zastanowić, ile powszechnie
    głoszonych przez policje haseł jest prawdziwych a ile nie.

  • 27. Data: 2010-01-07 16:38:42
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 7 Sty, 11:06, WW <w...@v...pl> wrote:

    > Właśnie o to chodzi. :-)
    > Sami ocenili warunki i dostosowali szybkość.

    Ocena była następująca: "hmmm...., albo jadę prosto, albo ląduję w
    rowie jak ten cymbał, którego wypychają z pobocza, hmmm... wolę
    prosto, tylko czemu do cholery muszę tak wolno, pieprzony śnieg,
    pieprzeni drogowcy, kurrrrrrr...... aaaa!" ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 28. Data: 2010-01-07 19:46:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Jan 2010 16:29:24 +0100, WW wrote:
    >Są, z całą pewnością. Pytanie tylko ile? Idiotów i ludzi
    >bezmyślnych nie brakuje nigdy.
    >Jednak nie chce uwierzyć, że w Polsce jest ich więcej niż u
    >sąsiadów.

    Wypadkow mamy jednak sporo wiecej niz w sasiednich krajach.
    Pytanie czemu ... autostrady ?

    >Ilu z "pijanych", których złapaniem tak się chlubi policja,
    >w normalnym kraju spełniało by normę trzeźwości?

    Raczej niewielu - czasem podaja bardziej szczegolowe dane, i wsrod
    "pijanych" na wykroczenie to ~15% sie lapie. 85% ma jednak ponad pol
    promila.

    >Ile wypadków spowodowanych jest złym stanem dróg?

    A co znaczy zly stan drogi ?

    Jesli widac zly stan, to nalezy dostowac predkosc do stanu :-)

    >Taki dzień pozwala się zastanowić, ile powszechnie
    >głoszonych przez policje haseł jest prawdziwych a ile nie.

    Ee tam. "Policja do akcji Noworoczne Powroty zmobilizowala wszystkie
    sily i dzieki temu w kraju nikt nie zginal. Gdybysmy dostali wiecej
    pieniedzy, to nikt by nie ginal przez caly rok" :-)

    J.

  • 29. Data: 2010-01-07 20:18:41
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    WW pisze:

    > Może też inny.
    > Że nie jesteśmy durniami i sami potrafimy dopasować prędkość do warunków.
    > Tej właśnie teźie tak zdecydowanie zaprzecza policja.

    A ja mysle ze ten precedens powinien być wnikliwie zbadany. Oznacza moim
    zdaniem tyle że dostosowujemy prędkość do warunków co przesadzamy z
    niską prędkością w momencie kiedy warunki nas przerastają. Tak wiec
    droga powinna być tak projektowana aby była bezpieczna ale dawała
    złudzenie na tyle trudnej aby nie jechać ze zbyt dużą prędkością.
    Jeżeli to by się udało problem wypadków został by w sporej częsci
    zminimalizowany.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 30. Data: 2010-01-07 20:27:10
    Temat: Re: Nikt nie zginšł !!
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    J.F. pisze:

    > Wypadkow mamy jednak sporo wiecej niz w sasiednich krajach.
    > Pytanie czemu ... autostrady ?

    Oczywiście że autostrady. Wypadki są spowodowane w dużej częsci przez
    kierowców jadących tranzytem. Zmeczenie, wyprzedzanie, i umiejetnosci na
    takiej drodze są kluczowe. W przypadku autostrady z tych 3 tylko
    zmeczenie jest istotne. Każdy duren potrafi jechac 130km/h szeroką
    dwupasmową jezdnią...

> [...]
    > promila.

    > A co znaczy zly stan drogi ?
    >
    > Jesli widac zly stan, to nalezy dostowac predkosc do stanu :-)

    Wlaśnie. Często nie widać. Zły stan drogi to nie jest tylko permanentnie
    dziurawa droga na odcinku 40km ale np uskok jezdni, błedna konstrukcja
    powodująca że woda nie odpływa z jezdni, nierówna nawierzchnia na
    zakrętach, to także moim zdaniem błednie usytoawane skrzyżowania i
    przejscia dla pieszych. To wszystko składa się na zły stan dróg.

    > Ee tam. "Policja do akcji Noworoczne Powroty zmobilizowala wszystkie
    > sily i dzieki temu w kraju nikt nie zginal. Gdybysmy dostali wiecej
    > pieniedzy, to nikt by nie ginal przez caly rok" :-)

    LOL :) Faktycznie, widać to po ilości foto rejestratorów wprost
    proporcjonalnie przekładają sie na ilość wypadków. :)))

    Pozdrawiam
    Rafał