  • 31. Data: 2010-01-07 20:37:46
    Temat: Re: Nikt nie zginął !!
    Od: DoQ <p...@g...com>

    WW pisze:

    > Tak właśnie twierdza policjanci, a moim zdaniem to nieprawda.

    Bo ? Jakis argument? :)
    Takie spowolnienia zawsze występowały podczas ataków zimy.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 32. Data: 2010-01-07 20:39:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    The_EaGle pisze:

    > niską prędkością w momencie kiedy warunki nas przerastają. Tak wiec
    > droga powinna być tak projektowana aby była bezpieczna ale dawała
    > złudzenie na tyle trudnej aby nie jechać ze zbyt dużą prędkością.
    > Jeżeli to by się udało problem wypadków został by w sporej częsci
    > zminimalizowany.

    Obawiam się że nie da się każdej drogi przystosowac do bezkolizyjnej
    podrozy z predkosciami rzedu 140-180km/h.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 33. Data: 2010-01-07 20:52:57
    Temat: Re: Nikt nie zginšł !!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Jan 2010 20:27:10 +0100, The_EaGle wrote:

    >Oczywiście że autostrady.

    mamy tez ich wiecej niz w krajach bez wielkiej sieci autostrad.
    Niemcy maja wypadki mimo autostrad.

    >Wypadki są spowodowane w dużej częsci przez
    >kierowców jadących tranzytem.

    Hm, tranzyt krajowy ? Zagraniczni sprawcy to tylko 1% wypadkow.

    >Wlaśnie. Często nie widać. Zły stan drogi to nie jest tylko permanentnie
    >dziurawa droga na odcinku 40km ale np uskok jezdni,

    A ile razy sie na cos takiego nadziales ?

    >błedna konstrukcja
    >powodująca że woda nie odpływa z jezdni, nierówna nawierzchnia na
    >zakrętach,

    W jednym miejscu ? Czy od 50 km ? :-)

    >to także moim zdaniem błednie usytoawane skrzyżowania i
    >przejscia dla pieszych. To wszystko składa się na zły stan dróg.

    Ale tam stoi 70 :-)

    >LOL :) Faktycznie, widać to po ilości foto rejestratorów wprost
    >proporcjonalnie przekładają sie na ilość wypadków. :)))

    Statystycznie da sie wykazac wplyw - FR przybywa, wypadkow ubywa,
    korelacja jest :-)

    J.

  • 34. Data: 2010-01-07 20:59:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza się.
    > "Problem" jednak w tym, że nie tylko na Zakopiance, ale w całej Polsce
    > nikt. !!!
    > A więc też tam, gdzie korków nie było ludzie sami, z własnej
    > nieprzymuszonej woli dostosowali prędkość do warunków.
    > I może tak właśnie większość robi na co dzień ?
    > Czy warto to wziąć pod uwagę ?
    > No, ale fotoradary to maszyny do robienia pieniędzy i chyba nikt ich z
    > własnej woli nie zlikwiduje.

    Wysuwasz złe wnioski.
    Śnieg, lód i błoto pośniegowe uniemożliwia kierowcom jazdę "z ciężką nogą".
    Radykalne ograniczenie prędkości przekłąda się bezpośrednio na
    bezpieczeństwo. Wolna jazda, niegroźne stłuczki.
    Okres, kiedy nie ma śniegu, lodu i błota pośniegowego jest okresem złudnego
    bezpieczeństwa. Zwiększają się prędkości, a wraz z nimi zwięszają się skutki
    wypadków.

  • 35. Data: 2010-01-07 23:58:33
    Temat: Re: Nikt nie zgin?ł !!
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    J.F. pisze:

    > mamy tez ich wiecej niz w krajach bez wielkiej sieci autostrad.
    > Niemcy maja wypadki mimo autostrad.

    Wypadki będą ponieważ autostrady nie są panaceum a jedynie ograniczają
    liczbę wypadków.
    Moim zdaniem wypadki samochodowe będą do czasu aż:
    - wyeliminowany zostanie czynnik ludzki (awarie sprzętu to promile) - na
    razie nie realne ale co raz więcej będzie asystentów kierowcy aktywnie
    uczestniczących w jeździe

    - wszystkie drogi będą super bezpieczne - nie realne za duży koszt

    - poziom bezpieczeństwa samochodów wzrośnie tak żeby nie można było w
    nich zginąć pomimo dużej prędkości - bardzo kosztowne i nie wygodne

    - ruch pieszych odizolowany od ruchu pojazdów - realne a to połowa
    zabitych w Polsce. Tym bardziej ze piesi gina wg statystyk w duzej
    czesci po za terenem zabudowanym. Tak wiec nie tylko infrastruktura ale
    kampania uswiadamiajaca dla ludzi nie zwiazanych z motoryzacja. Kierowca
    nie wejdzie pod inny samochod tak latwo jak pieszy nie świadomy.

    > Hm, tranzyt krajowy ? Zagraniczni sprawcy to tylko 1% wypadkow.

    Tranzyt w sensie dalekich przejazdów z miasta do miasta a nie tylko w
    sensie zagraniczny transport.

    > A ile razy sie na cos takiego nadziales ?

    Takich sytuacji jest bardzo duzo. Dziury na zakretach ktore przy
    predkosci dopuszczalnej to pikus ale jak ktos przesadzi to wylatuje z
    jezdni.

    > W jednym miejscu ? Czy od 50 km ? :-)

    Bardzo czesto na zakretach z prawidlowym wyprofilowaniem jezdni nie ma
    kanalizacji i woda z np topniejacego sniegu tworzy 1-2cm kaluze. Przy
    predkosci 130km/h to utrata panowania nad pojazdem.

    > Ale tam stoi 70 :-)

    Takie myślenie do niczego nie prowadzi. tak jest teraz a my chcemy
    lepiej. Od razu wiec odrzucam taka argumentacje.

    > Statystycznie da sie wykazac wplyw - FR przybywa, wypadkow ubywa,
    > korelacja jest :-)

    Niemal zerowa - ilosc zabitych spada baaaardzo powoli i to po raz
    pierwszy w 2008r bo od 2005 i 2006 do 2007 byl wzrost.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 36. Data: 2010-01-08 00:07:24
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    DoQ pisze:

    > Obawiam się że nie da się każdej drogi przystosowac do bezkolizyjnej
    > podrozy z predkosciami rzedu 140-180km/h.

    Nie wiem czy zauwazyles pewna tendencje na DK ktore przechodza przez
    teren zabudowany. Mysle glownie o drogach jednojezdniowych. Doprowadza
    sie do drastycznego zweznia takiej jezdni w miejscach gdzie przechodzi
    przez teren zabudowany. Dodatkowo tworzy sie mase wysepek ktore trzeba
    omijac.

    Piersze ma za zadanie dac zludzenie kierowcy ze droga jest waska a
    drugie ze droga jest kreta i wymagajaca uwagi. Prowadzi to wlasnie do
    tego ze niemal kazdy tam zwalnia. Nie zwalnia do 50 czy 60 ale z tych
    przelotowych 120-130 czesto zdejmuje sie noge z gazu i przez taka
    miejscowosc kierowcy jada zdecydowanie wolniej okolo 80km/h.

    Wlasnie o takim zludzeniu mowie. Tam gdzie jest niebezpiecznie - dac
    kierowcy zludzenie tego niebezpieczenstwa, zdecydowana wiekszosc zwolni
    i o to chodzi.

    Odwrotnoscia tej sytuacji sa dlugie proste gdzie ponoc ginie najwiecej
    kierowcow. Dluga, szeroka, wydaje sie bezpieczna i predkosci worpowe tam
    sie rozwija. Wystarczy blad i BUM...

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 37. Data: 2010-01-08 00:31:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 08 Jan 2010 00:07:24 +0100, The_EaGle wrote:
> [...]
    >teren zabudowany. Mysle glownie o drogach jednojezdniowych. Doprowadza
    >sie do drastycznego zweznia takiej jezdni w miejscach gdzie przechodzi

    A nie przypadkiem trafia w zabudowe i nie ma jak jej poszerzyc ?

    >Dodatkowo tworzy sie mase wysepek ktore trzeba omijac.

    chyba raczej "azyle dla pieszych".
    Tudziez wydzielone pasy do skrecania, rozbiegowe itp.

    >Odwrotnoscia tej sytuacji sa dlugie proste gdzie ponoc ginie najwiecej
    >kierowcow. Dluga, szeroka, wydaje sie bezpieczna i predkosci worpowe tam
    >sie rozwija. Wystarczy blad i BUM...

    Tylko ze nie ma powodow do bledu :-)

    J.

  • 38. Data: 2010-01-08 16:54:57
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

    On Jan 7, 9:59 am, WW <w...@v...pl> wrote:

    > Statystyka może kłamać.

    co ty nie powiesz? dane statystyczne moga byc tylko niewlasciwie
    interpretowane.

    > Przykład - "pijani kierowcy".
    > Statystyka twierdzi, że masa ich na polskich drogach.
    > Aż się prosi, aby podzielić na grupę dopuszczalnych w
    > normalnych krajach UE i powyżej.
    > Może wnioski były by inne wtedy ?

    nie wiem dlaczego sie tak prosi, a wnioski nie bylyby inne. Polska
    jest normalnym krajem UE.
    a z losowych danych dostepnych sieci:

    pierwsze trzy kwartaly 2008, slask cieszynski:

    268 kierowcówpowyżej 0,5 promila
    33 kierowców do 0,5 promila

    156 pijanych rowerzystów pow 0.5 promila
    10 rowerzystow do 0.5 promila

    prawda jest taka ze osoba ktora ma ponizej 0.5 promila ma duzo
    mniejsze szanse na to ze bedzie zatrzymana, a nawet jesli wpadnie na
    losowa kontrole ma szanse zataic to ze pila alk.

    mac

  • 39. Data: 2010-01-08 20:38:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    WW pisze:

    > Właśnie o to chodzi. :-)
    > Sami ocenili warunki i dostosowali szybkość.
    > Przypomnę, że usprawiedliwieniem dla zaostrzania kar i gąszczy
    > fotoradarów jest twierdzenie policji, że tego właśnie nie potrafimy.

    No tak, ale dlaczego potrafimy tylko jak pada śnieg?
    Jak śnieg stopnieją to małpi rozum wróci.

    Klucz raczej jest jest w kiepskiej orientacji kierowców na temat
    możliwości ich i ich samochodów.
    O ile na czarnej drodze większość znacznie swoje możliwości przecenia,
    to śniegu przeginają w drugą stronę, i bojąc się poślizgu, jadą nawet
    wolniej niż można.

  • 40. Data: 2010-01-09 17:30:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 08 Jan 2010 20:38:33 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > O ile na czarnej drodze większość znacznie swoje możliwości przecenia,
    > to śniegu przeginają w drugą stronę, i bojąc się poślizgu, jadą nawet

    W zasadzie prawda, tylko tak się zastanawiam, czy nie lepiej, żeby
    niedoceniali, miast przeceniać? Oczywiście, najlepiej by było, żeby byli
    dobrymi kierowcami, jednak to mało realne.
    Dobrze by było też, żeby, skoro juz boja się jechać szybciej, nie wlekli
    się środkowym pasem A4 60km/h przez okręg Katowicki...

    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98