  • 21. Data: 2009-08-23 15:30:34
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > No dobrze, to jesli chodzi o "kotlet", a inne dziedziny np. sport.
    > Podczas transmisji sportowych (przynajmniej niektorych) bieli sie od
    > canonowskich L-ek.
    > Czy w reportazu sportowym canon trzymna sie mocno czy tez zaczyna
    > dominowac nikon ?

    Tak jak napisał Paweł - z tego co widać to tak pi*drzwi+/-oko jest pół na pół.
    Canon o tyle zawodzi, że tak naprawdę dawno niczego nowego nie wypuścił. 1D
    mkIII to odgrzewanie kotleta, a młody nie jest (zapowiedziany w lutym 2007, więc
    załóżmy że ma dwa lata). Jest to dość dziwne, bo Canon wypuszczał swoje puszki
    częściej niż co dwa lata - ale poczekamy do Photokiny to zobaczymy.
    Inna sprawa, że D3 się po prostu Nikonowi udało - niezła puszka, dobra matryca,
    zasadniczo brak jakiś wtop (jakiś problem z jednym firmware był, ale to szybko
    usunięto) - a wielka afera z AF-C w 1D mkIII i teraz z tym smarem kapiącym na
    lustro na pewno Canonowi nie pomogła.

    A że ludzie tak się rzucili na Nikona? Sądzę, że przesada, bo zaraz tendencja w
    sprzęcie może się odwrócić - ale znowu: poczekajmy kilka lat i zobaczmy :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 22. Data: 2009-08-23 15:33:02
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Obsługę imprezy zrobisz dowolną współczesną lustrzanką.

    Zależy jakiej imprezy, ale zawsze się o to czepiam ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 23. Data: 2009-08-23 15:33:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:

> [...]
    > to dość dziwne, bo Canon wypuszczał swoje puszki częściej niż co dwa
    > lata - ale poczekamy do Photokiny to zobaczymy. Inna sprawa, że D3 się po

    zaryzykowałbym stwierdzenie, że Nikonowi zawsze sie sprzęt udaje.

  • 24. Data: 2009-08-23 15:35:33
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > wiesz ile kosztuje długa jasna rura cena body to pryszcz? jak ktoś ma
    > szkalrnie od canona to nie przeskoczy od tak do nikona, bo tego co ma
    > nie sprzeda, praktycznie musiałby od zera wsadzić tyle co dom w
    > zestaw nowego sprzętu

    Na szczęście rurki typu 400/2.8, 500/4 i 600/4 (już pominę 1200/5.6) najczęściej
    są na wyposażeniu firm, a nie osób prywatnych.
    A z tego co słyszałem to Nikon zrobił niedawno niektórym dobrą promocję ze
    sprzedażą nowego sprzętu (N) i z wzięciem starego w rozliczeniu (C) w ten
    sposób, żeby ten stary nie został już użyty :>

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 25. Data: 2009-08-23 15:38:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Co olimpiada jest liczenie szkiełek :) A proporcje są raczej wynikową
    > dostępnej optyki, bo jedynie canon i nikon mają odpowiednie armaty.
    > Gdyby pentax wypuścił 7 rurek dalekosiężnych pewnie i on by się znalazł
    > w rankingu :)

    Pentax miał już parę dłuższych obiektywów. Wymienię niektóre z nich:
    FA 300/2.8, A 400/2.8 ED[IF] (nie AF), FA 400/5,6 ED[IF], FA 600/4
    ED[IF], K 1000/8, K 1000/11 Reflex, A* 1200/8 ED [IF], K 2000/13,5
    Reflex, M 2000/13,5 Reflex.
    I jakoś nie pomogło.:P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 26. Data: 2009-08-23 15:53:24
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > dostępnej optyki, bo jedynie canon i nikon mają odpowiednie armaty.
    > Gdyby pentax wypuścił 7 rurek dalekosiężnych pewnie i on by się znalazł

    Zawsze można sięgnąć po Sigmę :) Takie 15 kg z ogniskowymi 200 - 500.

    wer

  • 27. Data: 2009-08-23 15:56:36
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > zaryzykowałbym stwierdzenie, że Nikonowi zawsze sie sprzęt udaje.

    Jako sprzęt sam w sobie - tak.
    Ale ja np. nie rozumiem pewnych jego ruchów. Np. praktyczne opuszczenie lini
    D2H(s) - przez parę lat Nikon został z jedynym szybkim aparatem (8fps) który
    miał raptem 4MPix i duże szumy :-/
    W czasach kiedy wchodziły następne, szybkie jedynki z nowymi matrycami.

    Albo np. "wieczny" D100 - pamiętasz ile lat był na rynku, zanim wyszedł D200?

    Może takie dozowanie nie jest złe, może klienci mniej czują sie robieni w
    bambuko, ale tam gdzie Canon wypuścił już 5 puszek (10, 20, 30, 40, 50D) Nikon
    wypluł trzy (D100/200/300 [i 300s :>]).
    Ale może to i lepiej? Niektóre "usprawnienia" pomiędzy poszczególnymi puszkami
    Canona są wszak mocno kosmetyczne.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 28. Data: 2009-08-23 15:59:13
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
> [...]
    > FA 300/2.8, A 400/2.8 ED[IF] (nie AF), FA 400/5,6 ED[IF], FA 600/4
    > ED[IF], K 1000/8, K 1000/11 Reflex, A* 1200/8 ED [IF], K 2000/13,5

    No refleksy to od razu możesz wykreślić z listy, szczególnie o takim
    świetle. To co zostaje pewnie jest bez AF lub z AF na śrubokręt? Minolta
    też miała taki arsenał, ale co z tego jak to na dobrą sprawę stare szkła?
    Dzisiaj są szybsze, lepsze optycznie, no i konstrukcyjnie.

    d.

  • 29. Data: 2009-08-23 15:59:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > zaryzykowałbym stwierdzenie, że Nikonowi zawsze sie sprzęt udaje.

    Ciekawe jakiego systemu używa Marek :)

    d.

  • 30. Data: 2009-08-23 16:09:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Hue Saturation pisze:
    > W ciagu kilku ostatnich miesiecy mialem okazje obserwowac fotografow
    > przy obsludze kilku imprez, nazwijmy je masowych.
    > Moja uwage zwrocil fakt ze przewaga ilosciowa uzywajacych aparatow marki
    > nikon nad "canonierami" byla jak 5:1.
    > Z czego to wynika, ze fotografujacy zawodowo wybieraja nikona (a moze to
    > co ja zaobserwowalem to tylko przypadek). Wsrod tych nikonow byly D200,
    > D300.
    > Czy za powiedzmy kwote 5-10 tys. zl kupic mozna znacznie lepszy zestaw
    > do "obslugi" takich imprez pochodzacy od nikona niz od canona ?

    Canon przespał trochę jeden temat, zarządzanie światłem błyskowym. Nikon
    jest w tym o pół kroku dalej. Za to Nikon ciągle śpi jeśli chodzi o
    jasne stałki. Canon znacznie lepiej wypada przy szkłach portretowych.

    Inna sprawa, że jedni i drudzy muszą się ostro wziąć do roboty, firmy na
    S. mogą im zabrać segment amatorski/amatorski zaawansowany, a z samych
    profesjonalnych body i szkieł za 8 tys. to ciężko wyżyć. Sony wepchnęło
    się skutecznie na rynek i wbrew temu co głoszą niektórzy ma spory
    potencjał (własne doświadczenia, R&D Minolty i Zeissa), a Samsung po
    kolaboracji z Pentaksem rozpocznie podobny atak, a może jeszcze
    silniejszy. Za 3 - 4 lata, sprzęt na S będzie równie popularny na
    imprezeach. Mimo wypowiedzi kilku osób, A900 jest całkiem udanym aparatem.

    wer