  • Data: 2010-07-08 07:42:25
    Temat: Nikon D90 czy Sony A500/550
    Od: "slawmir" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Od lat jestem posiadaczem Nikon D50 i przyszła pora na nowsze body z dobrą -
    użyteczną matrycą na ISO1600 (i LiveView też wskazane).
    Fotografuję amatorsko używając obiektywów: Sigma 18-200/3.5-6.3(obiektyw
    "wakacyjny-spacerowy"); Soligor 100/3.5(do makro 1:2; z soczewką 1:1);
    Nikkor 50/1.8.
    Myślałem o D90 - ale cena nowego ciągle wysoka - a na rynku wtórnym brak
    ciekawych ofert.
    Dlatego biorę pod uwagę zmianę systemu na Sony - ciekawa jest obecnie oferta
    w Fotojokre A500+Sigma 18-200/3.5-6.3 za 2222PLN. Ponieważ chciałbym mieć
    tutaj podobne szkła jak w sytemie Nikon - myślę, że Minolta 50/1.7 i coś
    taniego do makro na rynku wtórnym też kupię (nie wiem czy dla mocowania
    Sony/Minolta były Vivitary(Soligory, Cosiny) 100/3.5 1:2 (z soczewką 1:1).
    Co sądzicie o A500 i jej matrycy/funkcjonalności w porównaniu z D90 - mnie
    osobiście kusi nowa matryca (EXMOR) porównywalna podobno z D90, stabilizacja
    matrycy, szybie LiveView'iu, odchylany wyświetlacz i użyteczny HDR. Trochę
    mnie zniechęca stopka do lampy zewnętrznej do której nie mogę podłączyć
    wyzwalacza radiowego - chyba muszę tutaj użyć jakiegoś adaptera.
    Obserwując działania Sony od kilku lat - doceniam ich postęp w kategorii
    lustrzanek i świetny marketing i dosyć ciekawe ceny na amatorskie modele.

    Proszę o Wasze uwagi.

    Pzdr, Sławek