  • 11. Data: 2013-06-30 20:48:38
    Temat: Re: Niezły wał z OC w Allianz Direct
    Od: Jan Komosa <j...@b...pl>

    W dniu 30.06.2013 19:28, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 30.06.2013 18:58, Andrzej Lawa pisze:

    > Uzupełnienie: nawet nie pochodną, ale kwintesencją. Taka kapitalistyczna
    > korporacja na skalę kraju.

    Znowu jakieś lewackie bzdury głosisz.

    Ktoś taki jak ekonomista Rybiński napisał:

    http://www.wprost.pl/ar/355544/Rybinski-blizej-nam-d
    o-republiki-bananowej-niz-do-kraju-rozwinietego/

    Albo artykuł tutaj:
    http://naszeblogi.pl/30510-republika-bananowa-donald
    a-t

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 12. Data: 2013-06-30 20:53:50
    Od: Jan Komosa <j...@b...pl>

    > Obowiązkowe OC to mniej-więcej takie samo ograniczenie kapitalizmu jak
    > wymóg, by pojazd był sprawny technicznie i posiadał np. hamulce.

    > Tak się przypadkiem składa, że republiki bananowe były prostą pochodną
    > kapitalizmu - maksymalizacja zysków kosztem innych.

    Bzdura - to zupełnie coś innego.

    Jeśli mnie nie stać na pokrycie szkód, które uczynię, to jeżdżę tak
    ostrożnie, aby nie było w zdarzeniu mojej winy abym nie został np. przez
    sąd puszczony w skarpetkach, gdy zostanie stwierdzona w zdarzeniu moja wina.

    I abym nie musiał płacić, będę miał sprawne hamulce i kilka innych
    elementów wyposażenia również - bez ubezpieczenia.

    W efekcie bezpieczeństwo na drodze wzrasta - psuje je SOCJALISTYCZNY
    OBOWIĄZEK UBEZPIECZENIA!

    > Tak się przypadkiem składa, że republiki bananowe były prostą pochodną
    > kapitalizmu - maksymalizacja zysków kosztem innych.

    Znowu lewacka bzdura - nie jest to żadną kwintesencją ale konsekwencją
    dyktatury czyli przymusu za Wikipedią: "...rządzonego w niedemokratyczny
    sposób, zazwyczaj przez dyktatora lub reżim wojskowy."

    A może jeszcze jakiś cytacik z ulubionych autorów - może zaraz powalisz
    czymś z Marksa/Lenina? Czy sam doszedłeś do takich wniosków?

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 13. Data: 2013-06-30 21:29:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:53:50 +0200, Jan Komosa napisał(a):

> [...]
    > sąd puszczony w skarpetkach, gdy zostanie stwierdzona w zdarzeniu moja wina.

    Myslisz sie. Jako czlowiek rozsadny pojdziesz sie ubezpieczyc.
    Dobrowolnie. I podwojnie, bo jak w ciebie wjedzie jakis nierozsadny,
    to lepiej byc ubezpieczonym.

    > I abym nie musiał płacić, będę miał sprawne hamulce i kilka innych
    > elementów wyposażenia również - bez ubezpieczenia.

    Przeciez od tego twoje zdrowie, zycie i wydatek na nowy samochod
    zalezy.
    I co - nie wystarcza ? To myslisz ze widmo jakiegos oddszkodowania
    wystarczy ?

    > Znowu lewacka bzdura - nie jest to żadną kwintesencją ale konsekwencją
    > dyktatury czyli przymusu za Wikipedią: "...rządzonego w niedemokratyczny
    > sposób, zazwyczaj przez dyktatora lub reżim wojskowy."

    Kwintesencja, konsekwencja, prawie to samo.
    Ale to wlasnie kwintesencja/konsekwencja kapitalizmu - taki sposob
    zapewnia najwiekszy zysk.

    I wcale nie trzeba do tego dyktatora ... slabe ekonomicznie
    spoleczenstwo nie da rady, a mocne ... tylko eliminujac wolny rynek na
    rzecz polityki antymonopolowej.

    J.

  • 14. Data: 2013-06-30 22:00:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 30 Jun 2013 14:31:21 +0200 osobnik zwany Jan Komosa
    napisał:

    > Jaki kapitalizm?

    normalny. Masz kilkadziesiąt TU. jak Ci się nie podoba cena w jednym to
    idziesz do drugiego a nie jęczysz

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2013-06-30 22:04:42
    Od: Jan Komosa <j...@b...pl>

    W dniu 30.06.2013 21:29, J.F. pisze:

    > Myslisz sie. Jako czlowiek rozsadny pojdziesz sie ubezpieczyc.
    > Dobrowolnie. I podwojnie, bo jak w ciebie wjedzie jakis nierozsadny,
    > to lepiej byc ubezpieczonym.

    Nieprawda, zrobię to na co będę miał ochotę - w prawdziwym kapitaliźmie
    człowiek jest wolny - i tylko ON ponosi kosekwencje swoich decyzji i
    działań i sam o tym decyduje.

    > Przeciez od tego twoje zdrowie, zycie i wydatek na nowy samochod
    > zalezy.
    > I co - nie wystarcza ? To myslisz ze widmo jakiegos oddszkodowania
    > wystarczy ?

    Właśnie teraz na skutek obowiązkowych ubezpieczeń wzrosło zagrożenie
    utraty przeze mnie jak też przez każdego uczestnika ruchu drogowego
    życia lub zdrowia. Wzrosła liczba śmiertelnych wypadków wśród pieszych,
    gdy wprowadzono obowiązek jazdy w pasach, wzrosła ilość wypadków po
    wprowadzeniu obowiązku włączania świateł... itd. - statystyki dostępne
    są np. na stronach policji.

    Dlaczego wzrosła - a no z prostej przyczyny, kierowcy czują się
    bezpieczniejsi. Chciałbym to widzieć, jak byłoby z wypadkami, gdyby
    kierowca siedział z przodu osłoniety tylko cienką szklaną szybką, bez
    pasów, bez poduszek...

    > Kwintesencja, konsekwencja, prawie to samo.
    > Ale to wlasnie kwintesencja/konsekwencja kapitalizmu - taki sposob
    > zapewnia najwiekszy zysk.

    No niech będzie, że to samo. Ale zacznijmy od początku - gdzie w
    republice bananowej jest kapitalizm? Bo znowu w/g Wikipedi kapitalizm
    to: cyt.:

    "Kapitalizm - system ekonomiczny oparty na prywatnej własności, wolnej
    przedsiębiorczości, wolnym obrocie towarami i usługami oraz na wolnej
    konkurencji pomiędzy podmiotami."

    Gdzie jest spełniony chociaż jeden z punktów tej definicji w republice
    bananowej?

    Czyli znowu napisałeś lewacki brednie - mówiąc szczerze trochę
    współczuje ograniczenia horyzontów. Co Ty czytasz - pewnie tylko
    Wyborczą? W szkołach widzę, że nie uczą już myślenia, ogólnie tragedia
    jak widzę.

    P.S.
    A ludzie za czasów Bismarcka, który zaczął wprowadzać obowiązkowe
    ubezpiecznia np. emerytalne zaczęli uciekać za wielką wodę - zgłupieli
    chyba, bo uciekali do kapitalizmu :) Wyjeżdżali ze zbankrutowanej już
    wtedy Europy do prawdziwego XIX-wiecznego właśnie kapitalizmu...

    P.S.
    Włącz myślenie.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 16. Data: 2013-06-30 22:20:29
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jan Komosa" <j...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:kqpurr$655$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > ostrożnie, aby nie było w zdarzeniu mojej winy abym nie został np. przez
    > sąd puszczony w skarpetkach, gdy zostanie stwierdzona w zdarzeniu moja

    Uwielbiam ten najgłupszy argument, który zawsze się pojawia w dyskusjach o
    obowiązkowym OC.
    Nadal jednak nie rozumiem, dlaczego jego autorzy pomijają jeden istotny
    szczegół.
    Każdy człowiek, najbardziej rozsądny i ostrożny, może popełnić błąd, który w
    konsekwencji doprowadzi do wypadku.
    W jaki sposób poszkodowani mają wyegzekwować rekompensaty w przypadku, kiedy
    ten "ostrożny" nie ma wystarczającego majątku (lub go ukrywa)?

    > I abym nie musiał płacić, będę miał sprawne hamulce i kilka innych
    > elementów wyposażenia również - bez ubezpieczenia.

    Problem w tym, że większość wypadków nie wynika z powodu awarii samochodu.
    Najczęściej to jest po prostu błąd człowieka lub zbieg różnych okoliczności.

    > W efekcie bezpieczeństwo na drodze wzrasta - psuje je SOCJALISTYCZNY
    > OBOWIĄZEK UBEZPIECZENIA!

    Bzdura. Na bezpieczeństwo wpływa głównie prawo karne, a w szczególności
    nieuchronność jego egzekwowania.
    Obowiązek ubezpieczenia ma pomagać ofiarom w egzekwowaniu rekompensat za ich
    straty.
    Gdyby tego obowiązku nie było, w obecnej rzeczywistości mało kto byłby w
    stanie uzyskać jakiekolwiek odszkodowanie lub trwało by to latami.

  • 17. Data: 2013-06-30 22:32:30
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jan Komosa" <j...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:kqq30o$gm4$1@news.task.gda.pl...

    > Nieprawda, zrobię to na co będę miał ochotę - w prawdziwym kapitaliźmie
    > człowiek jest wolny - i tylko ON ponosi kosekwencje swoich decyzji i
    > działań i sam o tym decyduje.

    Jeżeli wjedziesz w kogoś i nie będziesz w stanie pokryć jego strat lub
    wypłacić mu odszkodowania, to kto tak naprawdę poniesie konsekwencje Twoich
    działań?

> [...]
    > wprowadzono obowiązek jazdy w pasach, wzrosła ilość wypadków po
    > wprowadzeniu obowiązku włączania świateł... itd. - statystyki dostępne są

    To ja poproszę o wskazanie tych statystyk, które wykazują, że obowiązkowe
    ubezpieczenie lub jazda w pasach spowodowała wzrost śmiertelnych wypadków.

> [...]
    > bezpieczniejsi. Chciałbym to widzieć, jak byłoby z wypadkami, gdyby
    > kierowca siedział z przodu osłoniety tylko cienką szklaną szybką, bez

    Mniej więcej tak samo jak dziś. Brawura, błędy ludzkie, wypadki śmiertelne
    to nie jest wynalazek dzisiejszych czasów.

    > Włącz myślenie.

    Dobra rada. Spróbujesz z niej skorzystać?

  • 18. Data: 2013-06-30 22:56:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 22:04:42 +0200, Jan Komosa napisał(a):

    > Nieprawda, zrobię to na co będę miał ochotę - w prawdziwym kapitaliźmie
    > człowiek jest wolny -

    Czyli nie jestes rozsadny, i nie bedziesz jezdzil ostroznie :-P

    > i tylko ON ponosi kosekwencje swoich decyzji i
    > działań i sam o tym decyduje.

    Masz bogatych rodzicow ?
    Bo jak kogos przejedziesz swoim samochodem, to nie konsekwencje
    najpierw poniesie przejechany. A ty potem wywrocisz kieszenie i
    powiesz "no, i co mi zrobicie, co, nic nie mam".

    Kiedys, w kapitalizmie, za dlugi zamykano. Ale odeszlismy od tych
    metod.

    > Właśnie teraz na skutek obowiązkowych ubezpieczeń wzrosło zagrożenie
    > utraty przeze mnie jak też przez każdego uczestnika ruchu drogowego
    > życia lub zdrowia.

    Ciagle jeszcze AC nie jest obowiazkowe, NNW nie jest obowiazkowe,
    wiec zagrozenie kierowca czuje. I PJ moze stracic, i odsiadke moze
    zaliczyc ... i w d* ma to wszystko i jedzie dwa razy szybciej niz
    wolno :-)

    > Wzrosła liczba śmiertelnych wypadków wśród pieszych,
    > gdy wprowadzono obowiązek jazdy w pasach,

    Gdzie ?

> [...]
    > bezpieczniejsi. Chciałbym to widzieć, jak byłoby z wypadkami, gdyby
    > kierowca siedział z przodu osłoniety tylko cienką szklaną szybką, bez

    Tak samo ... no moze niektorzy pojechaliby troche wolniej gdyby im
    powiedziec ze auto nie ma poduszek, ABS, ESP itp.

> [...]
    > konkurencji pomiędzy podmiotami."
    > Gdzie jest spełniony chociaż jeden z punktów tej definicji w republice

    To nie brednie tylko fakt - kapitalizm sam ogranicza wolny rynek ...
    (wolnej) konkurencji.
    No i stara sie przejac na wlasnosc np republike bananowa :-)

> [...]
    > chyba, bo uciekali do kapitalizmu :) Wyjeżdżali ze zbankrutowanej już
    > wtedy Europy do prawdziwego XIX-wiecznego właśnie kapitalizmu...

    Jakos wiekszosc zostala. Moze im sie spodobaly te emerytury.
    A moze spodobal ten mlody kapitalizm.

    J.

  • 19. Data: 2013-06-30 23:18:17
    Od: Jan Komosa <j...@b...pl>

    W dniu 30.06.2013 22:20, Iksiński pisze:

    (...)

    > Bzdura. Na bezpieczeństwo wpływa głównie prawo karne, a w szczególności
    > nieuchronność jego egzekwowania.

    Hehehe, kolejny umysłowy lewak nam się objawił...

    No to powiedz dlaczego wzrastają ceny mandaty?
    Wystarczyłoby zgodnie z tą brednią karać np. po 10zł każdego za wykroczenie.

    Argument o nieuchronności kary pojawia się gdy jest mowa o karze
    śmierci, wtedy właśnie lewactwo głośno używa tego argumentu o
    nieuchronności kary.

    Natomiast to samo lewactwo bez wahania podwyższa okrutnie wysokość
    mandatów. I jeszcze znajduje tzw. "pożytecznych idiotów", którzy to
    powtarzają.

    To jakieś rozdwojenie jaźni chyba...

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 20. Data: 2013-06-30 23:36:31
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jan Komosa" <j...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:kqq7an$r3j$1@news.task.gda.pl...

    > Hehehe, kolejny umysłowy lewak nam się objawił...

    Nie mierz innych swoją miarą.

    > No to powiedz dlaczego wzrastają ceny mandaty?

    Tu akurat sprawa się komplikuje, bo wpływy z mandatów wpływają do ogólnej
    kasy państwa i niestety ich wysokość nie zależy od dochodów/majątku sprawcy.
    Z jednej strony mandat powininen być odpowiednio wysoki, żeby zniechęcać
    potencjalnych sprawców, z drugiej strony obecny mechanizm stanowi zbyt dużą
    pokusę dla rządzących.

    > Wystarczyłoby zgodnie z tą brednią karać np. po 10zł każdego za
    > wykroczenie.

    Widzę, że Tobie trzeba elementarne rzeczy tłumaczyć... Kara musi być
    dotkliwa, jednak nawet najbardziej ekstremalna nie przyniesie skutku, jeżeli
    nie będzie egzekwowana.

> [...]
    > Natomiast to samo lewactwo bez wahania podwyższa okrutnie wysokość
    > mandatów. I jeszcze znajduje tzw. "pożytecznych idiotów", którzy to

    Nie wiem co chciałeś tym bełkotem przekazać. Mam wrażenie, że do worka pt.
    "lewactwo" wrzucasz każdego, z kim się nie zgadzasz.

    > To jakieś rozdwojenie jaźni chyba...

    Nie musisz się chwalić jaką jednostkę chorobową masz zdiagnozowaną...