  • 271. Data: 2018-07-26 11:06:01
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 lipca 2018 16:06:20 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jest elektroniczne awizo. Wystarczy zglosic na poczcie ze sie chce byc tak
    powiadamianym.

    Albo ja mam pecha albo ty teoretyzujesz
    Ze dwa lata temu aktywowałem na poczcie to "elektroniczne avizo" Znaczy aviza smsem
    miały przychodzić
    Nie przyszło ani jedno. Papierowych w tym okresie w skrzynce z kilkadziesiąt było
    Tak wiec albo to nie działa w ogóle albo mi(i żonie również) nie działa
    No i ciągle nie odpowiedziałeś na pytanie czy jak się przemelduję do Ciebie do Łodzi
    to decyzje podatkowe z z Urzedu Miasta zacznie automatycznie do Łodzi przesyłać czy
    może jednak na ten adres na który dotychczas wysyłał.
    Dorabiasz w budżetówce to podpytaj jak to działa.

  • 272. Data: 2018-07-26 15:48:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tego co mi wiadomo i jest to wiedza powszechna w przypadku us w wypadku zmiany
    miejsca zamieszkania nalezy wypelnic jakis kwit i im go dac. Urzad skarbowy nie
    wymaga podawania w drukach miejsca zameldowania a miejsce zamieszkania. Druk mozna
    dac w dowolnym us, niekoniecznie w nowym albo starym. Zostanie przeslany do
    wlasciwego.

  • 273. Data: 2018-07-26 17:04:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lipca 2018 15:48:38 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    dac w dowolnym us, niekoniecznie w nowym albo starym. Zostanie przeslany do

    I jak w US w Łodzi podam że miaszkam w Łodzi to mój Urząd Miasta zacznie decyzje
    podatkowe przysyłać do Łodzi?

  • 274. Data: 2018-07-26 18:57:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sam znajdziesz w necie odpowiedz na nurtujace Cie pytanie to bedziesz mial
    pewnosc ze nikt Cie w chuja nie robi. Polecam ta droge a nie opieranie sie na
    informacjach czasami wyssanymi z palca. Jest w necie odpowiedz na Twoje pytanie,
    trafilem na przepis i komentarz do niego. Przy okazji bo dwoch wymieklo moze Ty dasz
    dwa przyklady, jeden prawdziwy a drugi zmyslony ze adres do korespondencji przypisany
    do peselu bedzie lepszy w przypadku przesylek poleconych od urzedow, sadow itp.

  • 275. Data: 2018-07-26 19:18:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lipca 2018 18:57:20 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    informacjach czasami wyssanymi z palca. Jest w necie odpowiedz na Twoje pytanie,
    trafilem na przepis i komentarz do niego.

    Tia
    > Przy okazji bo dwoch wymieklo moze Ty dasz dwa przyklady, jeden prawdziwy a drugi
    zmyslony ze adres do korespondencji przypisany do peselu bedzie lepszy w przypadku
    przesylek poleconych od urzedow, sadow itp.

    Jeden dam
    Korespondencję urzedową najwygodniej byłoby mi odbierać w pracy bo tam przebywam w
    porach gdy doręczyciele roznoszą przesyłki
    Drugi jest taki ze na adres "przypisany do peselu" czyli adres zameldowania tylko
    sądy wysyłają dzisiaj
    Urzędy miast i gmin przynajmniej u mnie wysyłają na adres jaki im podałem.
    I teraz gdybym chciał ten adres zmienić to musialbym kazdy urząd z osobna powiadomić
    zapewne
    A wolałbym jedną baze w której wpisuję adres dla mnie wygodny i wszelkie urzedy tam
    ślą listy.
    Niech to nawet będzie ta baza pesel co ja tak promujesz tylko żeby było mniej
    formalności przyz zmianie adresu do korespondencji a chociażby możliwość zmiany
    adresu przez epuap. Wiązanie adresu do korespondencji z adresem zameldowania to
    bezsens.

  • 276. Data: 2018-07-26 19:48:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie neguje ze Tobie bylo by wygodniej. Dobry system to taki ze wszystkim jest
    wygodniej. Jak jednoosobowa firma albo firma rodzinna to ok. Ale co zrobic z fabryka
    zatrudniajaca 1000 osob? Gdzie i komu listonosz mialby zostawiac listy polecone? Na
    portiernii raczej nie bo kwitowanie przesylek i ich pozniejsza dystrybucja nie naleza
    do obowiazkow portierow. Poza tym musieli by miec od kazdego co spodziewa sie
    przesylki stosowne upowaznienia. Sekretariat z podobnych wzgledow odpada. Portier
    moze wpuscic listonosza do sekretariatu i do kibla jak mu sie bedzie szczac chcialo.
    Ciekawe czy Budzik w swojej bezgranicznej uczciwosci napisze ze patrzysz tylko przez
    pryzmat swojego nosa. Poradze ci rozwiazanie. Wykupujesz usluge powiadomienia o
    przesylce przez sms. Wyrazasz zgode na dostarczanie przesylek poleconych na adres
    zameldowania bez potwierdzania odbioru. W tym momencie przesylka powinna stac sie z
    poleconej zwykla. Przesylki zwykle urzad pocztowy za oplata przesle pod wskazany
    adres. Nie wiem czy zadziala ale mozesz sprobowac. Potwierdzenie smsem daje mozliwosc
    reakcji gdyby przesylka zginela.

  • 277. Data: 2018-07-26 20:55:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > pod wskazany adres. Nie wiem czy zadziala ale mozesz sprobowac.
    > Potwierdzenie smsem daje mozliwosc reakcji gdyby przesylka zginela.

    Oczywiście Zenku ze masz racje! (W koncu zrozumiałes! Te rozwiazania
    powinny być takie ze dla kazdego są wygodne!!!
    Czyli ten co chce do pracy, dostaje do pracy. Ten co chce korespondencje
    na adres zameldowania, dostaje na adres zameldowania a ten co chce do
    kochanki, dostaje do kochanki.
    Powiem wiecej - ten co chce tylko na maila - dostaje na maila.
    A ten co chce tylko smsem dostac link do dokumentu w necie - dostaje link
    do dokumentu w necie!
    Itp itd.
    do tego oczywiście ja rozumiem, ze ciebie przy zmainie miejsca
    zamieszkania bawi odwiedzenie 5 urzedów i w kazdym zmiana miejsca
    zamieszkania, ale wez pod uwage to ze inni są normalni.
    I bardzo chetnie zmieniliby to np. przez epuap robiąc 10 ptaszków przy 10
    instytucjach, ze od dzis kazda z nich ma stosowac taki a nie inny sposób
    kontaktu.
    Proste? Oczywiście.
    Ale trzeba spojrzec na problem szerzej niz czubek własnego nosa :))))

    P.S. Pisałes coś wczesniej o 100 przesyłkach - radosnie oswiadczam ze w
    ciagu ostatnich kilku lat odebrałem sam kilkaset w innymi miejscu niz
    miejsce zamieszkania i uwierz mi ze naprawde nie jestem jakims
    "wyjątkowym wyjątkiem"!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 278. Data: 2018-07-26 22:39:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty nie zrozumiales ze list polecone do pracy to zly pomysl bo nie satysfakcjonuje
    wszystkich. Daj te przyklady o ktore grzecznie poprosilem.

  • 279. Data: 2018-07-26 23:01:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lipca 2018 22:39:48 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ty nie zrozumiales ze list polecone do pracy to zly pomysl bo nie satysfakcjonuje
    wszystkich. Daj te przyklady o ktore grzecznie poprosilem.

    Nie rozumiesz że jak ktos pracuje przy tasmie w fabryce granatów czy przy drukarce w
    mennicy państwowej czy chociazby na zmiany w Biedroce to raczej nie poda adresu
    zakładu pracy do doręczeń. Tak samo kurier czy kierowca tira. Ale dla kogoś
    pracującego w biurze, punkcie obsługi klienta czy chociazby w osiedlowym sklepiku
    adres pracy moze byc najwygodniejszym adresem do doręczeń.Bez kombinowania z
    elektronicznym(niedziałającym przynajmniej u mnie)avizo czy przekierowaniami. Adres
    zamldowania w tej sytuacji do niczego nie był by potrzebny
    A zresztą tacy jak Ty co by chcieli pod adres zameldowania dostawać też by problemu
    nie mieli bo po prostu by ten adres w stosownej bazie zaznaczyli.
    Albo żebys nie narzekał że utrudnienia sa da takich jak Ty to doyslniem adresem
    doręczeń jest adres zameldowania a jak chcesz inny to w dowolnym urzędzie czy przez
    epuap go zmieniasz
    Inna sprawa że nie widze na dzisiaj sensu "meldunku"
    Przymierzali sie do likwidacjitego od kilka lat, nawet terminy były wyznaczone jednak
    wyszo jak zwykle.

  • 280. Data: 2018-07-27 00:25:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zauwazyles ze o mozliwosci podania adresu pisalem wczesniej. Uratuj honor grupy i
    daj te dwa przyklady. W obecnej sytuacji moga byc z czapy, byle byly dwa. Na kolegow
    nie licz bo im sie mozgi przegrzaly i nie dadza zadnego. Bo w zasadzie nie ma zadnego
    argumentu zeby byl adres do doreczen zamiast adresu zameldowania. Jedynym powodem
    zeby byl adres do korespondencji jest mozliwosc oszustwa polegajaca na wynajmowaniu
    komus na lewo mieszkania komunalnego albo spoldzielczego jesli sie w nim nie mieszka.