    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Nieśmiertelne "co kupić" - Astra czy Touran?
    Date: Tue, 20 Apr 2010 22:37:57 +0200

    Mam do wyboru dwa auta:

    1) Astra III diesel 1,3 90KM, przebieg 117tys, 2006 rok, samochód
    sprzedawany przez duż firmę leasingową, jako pokontraktowy, tak więc
    wiadomo, że był serwisowany cały czas w ASO, bez oszczędzania, nic w nim nie
    jest ściemniane, jego historię łatwo sprawdzić w sposób wiarygodny.

    2) VW Touran diesel 1,9 105KM, przebieg 126tys, 2004 rok, samochód
    sprowadzony z Francji i przez pewien czas używany przez firmę wynajmująca
    samochody, w Polsce serwisowany w ASO, wcześniejsza historia podobno
    dostępna, lakierowane drzwi, ale podobno tylko porysowane, nic więcej. Do
    firmy, która go sprzedaje mam dojście "po znajomości" i teoretycznie ma być
    tak, że mają mi sprzedać coś pewnego, ale jest to załatwiane na zasadzie
    znajomy znajomego prosił, żeby mnie obsłużyli, tak, jakby on sam przyszedł,
    więc wiadomo... pewności nie ma.

    I teraz grupowe wróżki, szklane kule i doradcy etatowi proszeni są o
    wszelkie za i przeciw, dotyczące ekonomii, awaryjności, kosztów i
    wszystkiego, co przyjdzie do głowy, w temacie: co byście wybrali.

    Oba samochody kosztuja niemal tyle samo (astra jest około 1000zł tansza). Za
    astrą przemawia młodszy rocznik i pewniejsza historia samochodu. Za
    touranem - bardziej mi się podoba i jest większy, a to dla mnie jest pewna
    zaleta.

    Czego szukam - rodzinnego auta. Głównie do jazdy miejskiej (duże miasto), z
    możliwością wyjazdów w dalszą trasę średnio raz w miesiącu. Wyrosłem już
    dawno z "nikt mnie nie wyprzedzi", samochód nie służy mi do przedłużania
    penisa, jednak cenię sobie czasem możliwość sprawnego wyprzedzania.

    A więc co kupić? ;-)

    J.