    From: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Niebezpieczne skrzyżowanie - kto winien dzwona...
    Date: Mon, 21 Jun 2010 19:27:42 +0200

    ...dzwona potencjalnego.

    W DC jest skrzyżowanie ul. Czarnomorskiej z łącznikiem z Al. Sikorskiego.

    http://tiny.pl/ht641

    Chodzi o ten łącznik pomiędzy drogą 7 (Sikorskiego) a Czarnomorską.

    Czarnomorska, dwukierunkowa 1 pas w jedną stronę a popołudniami
    korek do Bonifacego. Oczywiście masa cwaniaków omijając korek tnie po
    ciągłej linii, lub wręcz pod prąd, również na wspomnianym skrzyżowaniu.

    Przekraczanie ciągłej linii nie budzi wątpliwości. Natomiast omijanie
    samochodów stojących przed/za skrzyżowaniem nie jest karalne, co innego
    gdyby sie toczyły, wtedy jest już karalne wyprzedzanie na skrzyżowaniu i
    bezpośrednio przed.

    Samochody wyjeżdżające z łącznika maja trójkąt nakazujący ustąpić
    pierwszeństwa. Samochody stojące w korku zazwyczaj zostawiają lukę, aby
    samochody z łącznika mogły skręcić w lewo w Czarnomorską.

    Dziś któryś raz skorzystałem z luki, oczywiście wiedziałem, że pewnie
    pod prąd będzie ktoś jechał. Oczywiście jechał, puściłem tłuka, ale co w
    wypadku jakbym nie puścił/nie zauważył i byłby dzwon?

    Moja wina, bo nie ustąpiłem pierwszeństwa samochodowi znajdującemu się
    na Czarnomorskiej? I dodatkowo mandat dla tłuka za przekraczanie
    ciągłej? Nie ma mocniejszego bata na tych cwaniakujących tłuków?
    Kierowca jadący z łącznika jadący przez lukę, raczej spodziewa ise
    samochodu z prawej, a nie tłuka z lewej.

    Na tym skrzyżowaniu dosyć często się stukają samochody.

    Seco