  • 71. Data: 2015-05-31 15:00:02
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:
    > On 30/05/2015 19:18, Przemysław Ryk wrote:

    > Ale przecież to przydaje się tylko w przypadku instalowania nowego
    > sprzętu czy też sterowników - tak naprawdę to przywraca rejestr i w
    > zasadzie tyle. Wszystkie inne śmieci zostają. IMO to słabe narzędzie i
    > backup jest lepszym rozwiązaniem (i tak trzeba go mieć, więc...).

    Od czasu Visty system restore przywraca stan systemu do stanu z dnia
    punktu przywracania. Oznacza to np. zniknięcie zainstalowanych po tej
    dacie programów, sterowników itd.

    --
    Piotr Borkowski

  • 72. Data: 2015-05-31 15:00:02
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:
    > Primo to Poldek nie zajmuje się składem zarobkowo i dla Niego dołożyć do
    > 2-razy większego SSD tylko dla kaprysu hibernacji to jest problem i ja
    > go rozumiem. Poza tym ma on "tylko" 2GiB RAM (no chyba, że zostawił ten
    > 3-ci budżetowy moduł 0.5GiB RAMu, o który niedawno pytał to wtedy 2.5GiB).
    > Dla Ciebie hibernacja faktycznie ma sens, ale w domu, do przywrócenia czego?

    Przy takiej pojemności RAM twoja porada o przenoszeniu pagefile.sys tym
    bardziej jest błędna.

    --
    Piotr Borkowski

  • 73. Data: 2015-05-31 15:20:02
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:

    > No właśnie. Przywraca on rejestr, ale żadnego softu nie usuwa - to nadal
    > tam jest - wierz mi. Potrafi tylko co najwyżej odtworzyć pliki
    > systemowe. To nie działa jak linuxowy snapshot - niestety.
    > IMO ostatni punkt faktycznie może się przydać, poza tym jest bezużyteczne.

    Mylisz się. Wszystkie foldery systemowe są przywracane do stanu z daty
    utworzenia punktu przywracania. Pod Vistą i Win7 także foldery
    niesystemowe. Przywracany jest także rejestr systemowy oraz
    użytkowników. Jedyne co pozostaje bez mian to pliki z folderu
    użytkownika.

    --
    Piotr Borkowski

  • 74. Data: 2015-05-31 17:13:27
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/05/2015 14:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

    > Od czasu Visty system restore przywraca stan systemu do stanu z dnia
    > punktu przywracania. Oznacza to np. zniknięcie zainstalowanych po tej
    > dacie programów, sterowników itd.

    Zniknięcie z "dodaj, usuń programy" - na dysku fizycznie zostają. Sprawdź.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 75. Data: 2015-05-31 17:59:53
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/05/2015 01:37, Przemysław Ryk wrote:

    > Dude - ja ceny SSD nie mam w sempiternie, wiesz? Ot tak po prostu zwracam
    > uwagę na to, co mi da wydatek na dane rozwiązanie, a czego mi nie da. I jak
    > patrzę na porady SSD-maniaków pt. ,,kup SSD nawet 32 czy 64GB" to płaczę... ze
    > śmiechu.

    Czyli robisz dokładnie to co zarzucasz innym - zakładasz, że *każdemu*
    potrzeba więcej niż 64GB.

    > Wymagania jednego usera to jedno, cyrk urządzany przez SSD-maniaków - to
    > drugie.

    To się staje nudne.

    > I każdy user kupujący NASa po to, by mu robił za magazyn plików ogarnia, że
    > tam można proxy postawić. Mhm.

    IMO prędzej czy później tak. NASów nie kupują "blondynki" a jeśli nawet
    to poziom ich wiedzy na temat systemów operacyjnych jest na tyle niski,
    że OS na ich kompie bez względu na wszystko "będzie żył własnym życiem".

    > - przenoś wszystko, co się nie mieści, na klasycznego talerzowca. Tak
    > generalnie, to ja nie wiem, ile to miejsca zajmie, ale przenieś. No ale masz
    > 64GB SSD i system wstaje w 20 sekund.

    A Ty znowu o tym samym.

    > Mało. Znajomym pod typowo domowe zastosowania, z rąbanymi kołkami na głowie,
    > że będzie ciasno i drugi dysk w lapciu lub drugi dysk w domu ma być -
    > wstawiam SSD o pojemności minimum 128GB. Bierz pod uwagę jedno - domowe
    > zastosowania, to nie tylko system i poinstalowane programy. Ale troszku
    > danych jeszcze trzeba trzymać. I np. laptop wyjazdowo służący do pracy ma na
    > swoim dysku rzeczy do pracy plus parę rzeczy rozrywkowych. Ot - troszku
    > muzyki, parę filmów. Według Ciebie 64GB SSD wystarczy każdemu. Według mnie
    > jest to poroniony pomysł.

    Kiedy wreszcie dotrze do Ciebie, że nie proponuję tego *każdemu* tylko
    Poldkowi? Ogarniasz to?

    > Ale Ty sam nie wiesz, co jest narzędziem, co jest zabawką.

    Za to Ty wiesz najlepiej. ;D

    > Nie - ogólne pojęcie jest pt. ,,wstaw 32 lub 64GB SSD na system i będzie
    > świetnie". Bez pytania o to chociażby, ile rzeczy dany user trzyma, ile z
    > nich warto trzymać na SSD i jak dobrze user ogarnia choćby przenoszenie
    > danych i robienie do nich symlinków.

    Wracamy do początku dyskusji - jak nazwać takiego usera? ;D
    Poza tym bajdurzysz. Omawiany był konkretny problem (Poldek). To Ty
    "wytargałeś" skądś "SSD-maniaków" i *każdemu*.

    O systemie napisał w tym wątku. Sprzęt znany jest choćby z poniższych
    wątków.
    <554e238f$0$27526$65785112@news.neostrada.pl>
    <mif6iu$8o2$1@node1.news.atman.pl>
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 76. Data: 2015-05-31 18:07:45
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/05/2015 14:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

    > Przy takiej pojemności RAM twoja porada o przenoszeniu pagefile.sys tym
    > bardziej jest błędna.

    Bo jak będzie na wolniejszym dysku to system się zatrzyma?
    Zapinasz, że tu dodatkowo będzie szybciej niż gdyby OS i pagefile były
    na jednym dysku - równoległy dostęp do danych na dwóch osobnych dyskach.
    IMO więcej przemawia za taką właśnie lokalizacją. Nie musisz się z tym
    zgadzać.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 77. Data: 2015-05-31 18:19:39
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/05/2015 13:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

    > Wbrew mitom pagefile.sys jest używany ciągle. W idealnej sytuacji
    > (minimum 8GiB ram) są to jednak tylko zapisy odbywające się przy
    > obniżonym priorytecie. Przy 4GiB ram niestety ale zapis i odczyt stron
    > pamięci odbywa się często w wyniku tzw. hard page faults. Tak czy
    > inaczej trzymanie pagefile.sys na wolniejszym dysku jakbyś nie zaklinał
    > nie ma żadnego plusa.

    Podam jeden. Więcej miejsca na SSD. ;D

    > Te polecenia służą do zarządzania zarówno przy BIOS jak i UEFI. Zwróć
    > uwagę na przykładowe skrypty[1].
    >
    > 1. https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/har
    dware/hh825212.aspx#WinPE

    Czyli wyjaśnia to ostatni punkt składanki. Poldek może sobie
    zainstalować nowy OS na SSD i w razie "W" trzymać stary "tłusty" OS na
    4TB HDD. IMO najlepsze z dostępnych rozwiązań.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 78. Data: 2015-05-31 18:42:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/05/2015 11:41, Jacek Maciejewski wrote:

    > Daj mu spokój, to jeden z dwóch tu obecnych antymaniaków SSD :) Reagują
    > alergicznie na najmniejszą wzmiankę. A tu proszę - przekaziory informują
    > że do zimy SSD stanieją znacznie...

    No chyba tak zrobię, bo jak na razie wylewa na mnie wszystkie swoje żale
    odnośnie małych SSD i za nic nie może pojąć, że nie wszyscy potrzebują,
    chcą czy choćby nie wszystkim się "w dupach poprzewracało" i mogą sobie
    kupić taki na firmę. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 79. Data: 2015-05-31 19:01:37
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

> [...]

    No chyba tak zrobię, bo jak na razie wylewa na mnie wszystkie swoje żale
    odnośnie małych SSD i za nic nie może pojąć, że nie wszyscy potrzebują
    *duży*, chcą czy choćby nie wszystkim się "w dupach poprzewracało" i
    mogą sobie kupić taki na firmę. ;D

    Ps. Anulowałem poprzedni post bo zabrakło słowa "duży".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 83. Data: 2015-05-31 20:18:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 31 May 2015 11:24:15 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    > Kto i gdzie tak twierdzi?

    > No jak masz "burdel" w systemie i w tle siedzi kupa niepotrzebnych zadań
    > to ja się nie dziwię.

    Oczywiście. Burdel w systemie. Bo przecież taki Firefox czy Chrome to ramu
    żreć jak pijany zając to nie potrafią. Gdzieżby tam.
    http://s10.ifotos.pl/img/2015-05-3_wsrqerq.png
    I nie - nie mam otwartych 150 zakładek.

    > Mój komputer, gdy nie służy do pracy a tylko do przeglądania Internetu
    > czy innych podstawowych rzeczy, obywa się bez pagefile w ogóle.

    I na tej podstawie twierdzisz, że każdy inny będzie się zachowywał tak samo.

    [ House: Work smart, not hard. ("House M.D. 3x19 Act Your Age") ]