  • 81. Data: 2015-05-31 20:18:30
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 31 May 2015 13:07:04 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ja tam mam 3 partycje na SSD 64GB i dwa systemy. I duużo wolnego
    > miejsca... No, ale ja to słodzę truskawki.

    Cudownie. A ja mam jeden system na 250GB SSD i mam 50GB wolnego miejsca
    (plus 20GB odłożone celowo). Twój punkt będący?

    (Truskawki też słodzę).

    [ Mordy w kubeł jeśli można! (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 82. Data: 2015-05-31 20:18:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 31 May 2015 12:41:29 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Daj mu spokój, to jeden z dwóch tu obecnych antymaniaków SSD :) Reagują
    > alergicznie na najmniejszą wzmiankę. A tu proszę - przekaziory informują
    > że do zimy SSD stanieją znacznie...

    Tia. Anty jak diabli. I dlatego systemowym dyskiem jest u mnie - och wait -
    SSD. :)

    [ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend". ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 80. Data: 2015-05-31 20:18:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 31 May 2015 08:39:40 +0200, Czarek napisał(a):

    > W dniu 2015-05-31 o 02:37, Przemysław Ryk pisze:
    > Będzie cudnie.
    >>

    > Nie możesz tego zrobić z jakiś powodów czy nie wiesz o możliwości jego
    > zmniejszenia do nawet 50% rozmiaru pamięci RAM?

    No i? Będzie żarł nie 27, jak teraz, tylko 16. Inną kwestią jest, że u mnie
    będzie to robienie na zasadzie sztuka dla sztuki. No ale ja się nie gnieżdżę
    z systemem na 32 czy 64GB dysku. :)

    [ Ja tak się biję z moim wrodzonym lenistwem, że już sił nie starcza, aby ]
    [ coś zrobić. (JoeMonster.org) ]

  • 84. Data: 2015-05-31 20:39:13
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2015-05-31 o 20:18, Przemysław Ryk pisze:

    > No i? Będzie żarł nie 27, jak teraz, tylko 16. Inną kwestią jest, że u mnie
    > będzie to robienie na zasadzie sztuka dla sztuki.

    Zawsze to kilkanaście giga wolnego więcej, co jest przydatne niezależnie
    od tego jak masz duży SSD/HDD
    Nie zauważyłem aby zmniejszenie rozmiaru pliku hibernacji wpływało na
    użyteczność tej funkcji.

    "W oknie Wiersza polecenia wpisujemy komendę: powercfg -h -size XX,
    gdzie XX stanowi procentowy rozmiar pliku hibernacji w stosunku do
    pamięci RAM.
    Uwaga: wartość nie może być mniejsza niż 50% rozmiaru zainstalowanej w
    komputerze pamięci RAM"

    > No ale ja się nie gnieżdżę
    > z systemem na 32 czy 64GB dysku. :)

    Wiem bo śledzę wątek i podzielam Twoje stanowisko.

    --
    Czarek

  • 85. Data: 2015-05-31 21:05:06
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 31/05/15 19:39, Czarek wrote:

    > Wiem bo śledzę wątek i podzielam Twoje stanowisko.

    A ja znowu niekoniecznie. Mam duze dyski a mimo wszystko staram sie
    utrzymac system rozsadnie maly.

  • 86. Data: 2015-05-31 21:25:37
    Od: " 666" <...@...6>

    I uważasz, że będzie szybciej mając proxy na NAS?

    -----
    > Że już nie wspomnę o tym, że NASa to ma prawie każdy i zainstalowanie proxy na
    tymże to kilkanaście minut roboty.

  • 87. Data: 2015-06-01 01:18:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 31 May 2015 20:05:06 +0100, 2late napisał(a):

    > A ja znowu niekoniecznie. Mam duze dyski a mimo wszystko staram sie
    > utrzymac system rozsadnie maly.

    Skąd wniosek, że ja niczego nie sprzątam?

    [ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards ]
    [ that no human could meet, with your careers, with your kids. You got to ]
    [ be more like us men. ("House M.D. 5e13 Painless") ]

  • 88. Data: 2015-06-01 01:18:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 31 May 2015 20:39:13 +0200, Czarek napisał(a):

    > Zawsze to kilkanaście giga wolnego więcej, co jest przydatne niezależnie
    > od tego jak masz duży SSD/HDD

    No z tym ,,kilkanaście", to się Waść troszku rozpędził. :)

> [...]
    > pamięci RAM.
    > Uwaga: wartość nie może być mniejsza niż 50% rozmiaru zainstalowanej w

    Niech ja chwilę czasu znajdę - to przetestuję to na wirtualce. :D

    > Wiem bo śledzę wątek i podzielam Twoje stanowisko.

    :)

    [ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ]
    [ place out and live in Hell. ]
    [ (Toombs, "The Chronicles of Riddick") ]

  • 89. Data: 2015-06-01 01:58:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 31 May 2015 13:03:52 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > sek zamiast w 125. Ona i tak nie ogarnia hibernacji, pagefilów, RAM-ów i
    > innych cudactw. Nie ma nawet mailera a jedyna aplikacja jakiej używa to
    > Explorer i nawet o tym nie wie bo dla niej to jest "wejść na internet"
    > :) I powiedz mi że na tym poziomie potrzeb i umiejętności SSD 64GB jest
    > pomyłką. No, weź i obniż deko loty :) może dojrzysz tą szarą masę userów
    > kłębiącą się gdzieś w dole.
    > Wniosek z tej dyskusji widzi mi się taki - zanim udzielamy porady
    > odnośnie czegoś tam w kompie, dokładnie wypytujemy o profil używania

    Wczoraj odstawiłem koleżance lapcia. Po kolejnym, padniętym 500GB Seagate.
    Miała tam danych na jakieś niecałe 250GB. Wstawiony został na to miejsce
    250GB SSD. Spodobało się koleżance, w jakim tempie się rzeczy uruchamiają.
    Sam fakt, że zostało Jej wolnego jakieś 20GB miejsca już mniej się Jej
    podoba. A to po prostu zwykły user - poczta przez webmaila, przeglądarka,
    trochę różnych tekstowych dokumentów, trochę zdjęć, trochę filmów, część
    klamotów synchronizowana i backupowana w chmurze (Dropbox). Jak bym Jej
    zaproponował 64GB dysk, a poza tym inwestycję w NASa w domu lub jeżdżenie z
    dodatkowym dyskiem zewnętrznym, to by mnie śmiechem zabiła. Ot - dziewczyna
    zwykłym userem będąca.

    Inną kwestią jest to, że jak bym wpadł na taki pomysł, to bym się sam głową
    o kant budynku tłukł.

    [ Twa opowieść mnie znudziła, albowiem nie była o mnie... kumasz zależność? ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 90. Data: 2015-06-01 06:18:04
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2015-06-01 o 01:18, Przemysław Ryk pisze:

    > No z tym ,,kilkanaście", to się Waść troszku rozpędził. :)

    W podanym przez Ciebie przypadku 27 - 16 = 11 a to nie jest kilkanaście?
    Na pewno bym nie pogardził zwolnionym takim miejscem na dysku

    > Niech ja chwilę czasu znajdę - to przetestuję to na wirtualce. :D

    Co tu testować? 20 sekund roboty, CMD jako administrator i wklepujesz w
    nim powercfg -h -size 50

    --
    Czarek