  • 91. Data: 2015-06-01 11:29:11
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:

    > Zniknięcie z "dodaj, usuń programy" - na dysku fizycznie zostają. Sprawdź.

    Mylisz się, sprawdź.

    --
    Piotr Borkowski

  • 92. Data: 2015-06-01 14:40:02
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:

    > Bo jak będzie na wolniejszym dysku to system się zatrzyma?
    > Zapinasz, że tu dodatkowo będzie szybciej niż gdyby OS i pagefile były
    > na jednym dysku - równoległy dostęp do danych na dwóch osobnych dyskach.
    > IMO więcej przemawia za taką właśnie lokalizacją. Nie musisz się z tym
    > zgadzać.

    Ale z czym mam się zgadzać bądź nie? Każdy benchmark SSD vs. HDD w
    losowym odczycie pokazuje dlaczego mając SSD bez sensu jest trzymanie
    pagefile.sys na HDD. Fakty mówią same za siebie.

    --
    Piotr Borkowski

  • 93. Data: 2015-06-01 20:26:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-05-31 o 18:19, Michal Lukasik pisze:

    > Podam jeden. Więcej miejsca na SSD. ;D

    Ale dlaczego przyspieszać start za cenę zwalniania działania
    systemu poprzez przeniesienie pagefile na wolniejszy dysk ?
    Łatwo jest przypinać innym łatki typu "anty SSD" ale może
    wreszcie wykażecie się logiką w argumentacji ?
    Czy od razu przyznasz że ważniejsze jest upchanie systemu na
    małym tylko w celu udowodnienia że tak można.
    Bo przyspieszenia w pracy nie będzie.

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2015-06-02 10:45:16
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 01/06/2015 19:26, RadoslawF wrote:

    > Ale dlaczego przyspieszać start za cenę zwalniania działania
    > systemu poprzez przeniesienie pagefile na wolniejszy dysk ?

    Bo jeśli OS ma się odwołać do pagefile raz na tysiąc godzin to po co to
    miejsce niepotrzebnie zajmować?
    BTW. Od XP_SP3 Windows zachowuje się całkiem przyzwoicie przy braku
    pamięci i wyłączonym pagefile, tj. wyświetla stosowny komunikat i prosi
    o zamknięcie niepotrzebnych programów. W ciągu ostatniego roku zdarzyło
    mi się to tylko raz gdy na "świeżym" W7_64 chciałem na raz zainstalować
    wszystkie łaty łącznie z SP1. Rozwiązanie - zainstalowałem na raty.

> [...]
    > Czy od razu przyznasz że ważniejsze jest upchanie systemu na
    > małym tylko w celu udowodnienia że tak można.

    Jakby nie było to bym nie używał w kilku komputerach.
    No i może wreszcie dotrze do niektórych, że na Windows świat OSów się
    nie kończy. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 95. Data: 2015-06-02 11:02:45
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 01/06/2015 13:40, Piotr B. [pb2004] wrote:

    > Ale z czym mam się zgadzać bądź nie? Każdy benchmark SSD vs. HDD w
    > losowym odczycie pokazuje dlaczego mając SSD bez sensu jest trzymanie
    > pagefile.sys na HDD. Fakty mówią same za siebie.

    Ale ja nie twierdzę, że z SSD nie byłoby szybciej. Ja twierdzę, że przy
    tak rzadkim użyciu pagefile jakie jest teraz IMO miejsce na SSD lepiej
    wykorzystać w innym celu. Komputer od tego nie zwolni jak to "demonizujesz".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 96. Data: 2015-06-02 11:10:59
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/05/2015 20:25, 666 wrote:
    > I uważasz, że będzie szybciej mając proxy na NAS?

    Różnice pomijalne (w zależności "w co będziesz celował" może być
    szybciej lub wolniej), a korzyści więcej jak choćby to, że z proxy może
    korzystać nie tylko jeden komputer i nie tylko przeglądarka WWW no i
    rozmiar w zasadzie "do bólu".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 97. Data: 2015-06-02 11:13:57
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/06/2015 10:10, Michal Lukasik wrote:

    > Różnice pomijalne (w zależności "w co będziesz celował" może być
    > szybciej lub wolniej),

    Źle to sformułowałem - może nie same "różnice pomijalne" a bilans
    całości. Bo pojedyncze odwołania mogą się różnić kolosalnie, ale suma
    sumarum IMO proxy to większe korzyści.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 98. Data: 2015-06-02 12:26:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Jun 2015 01:58:30 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Inną kwestią jest to, że jak bym wpadł na taki pomysł, to bym się sam głową
    > o kant budynku tłukł.

    I bardzo słusznie. Bo zapewne dwóch dysków do tego lapka się nie wstawi.
    Ale jak ktoś ma w desktopie typowo miejsca to SSD 64 plus szafa
    trzydrzwiowa HDD 500 jest dobrym rozwiązaniem. Tak nawiasem mówiąc,
    dziś na A. wystawiono SSD 34 GB za 120 zł! Q... Ludzie jak widać tłumnie
    ruszają stawiać systemy na małych SSD :) i cena nie dość że nie maleje
    to rośnie. A kiedyś można było kupić za 60 zł.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 99. Data: 2015-06-02 16:40:01
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    > wykorzystać w innym celu. Komputer od tego nie zwolni jak to "demonizujesz".

    Musisz zaznaczyć że aby tak się stało potrzeba minimum 8GiB RAM.

    --
    Piotr Borkowski

  • 100. Data: 2015-06-02 18:18:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-06-02 o 10:45, Michal Lukasik pisze:

    > Bo jeśli OS ma się odwołać do pagefile raz na tysiąc godzin to po co to
    > miejsce niepotrzebnie zajmować?

    Wątkotwórca ma windowsa i 2 GB RAMu. Obawiam się że u niego będzie
    tysiąc razy na godzinę a nie odwrotnie.

> [...]
    > mi się to tylko raz gdy na "świeżym" W7_64 chciałem na raz zainstalować
    > wszystkie łaty łącznie z SP1. Rozwiązanie - zainstalowałem na raty.

    Czyli rzeźbisz w gównie ale przyznajesz to dopiero po
    postawieniu pod ścianą. Dlaczego uważasz że każdy ma mieć
    czas, wiedzę i chęci na robienie tego samego ?

    > Jakby nie było to bym nie używał w kilku komputerach.
    > No i może wreszcie dotrze do niektórych, że na Windows świat OSów się
    > nie kończy. ;D

    To następnym razem jak będziesz zachwalał dwa systemy na dysku
    64GB to nie zapomnij od ręki dodać wszelkie minusy do jakich
    się przyznajesz po chwili dyskusji.
    Bo jakiś naiwny zrobi to co radzisz i będzie miał pretensję.