  • 1. Data: 2010-05-05 09:56:24
    Temat: Netia-WiFI-WIFI-LAN
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Witam,
    nie do końca wiem czy to będzie właściwa grupa ale spróbuję:)
    Mam problem: mam net z Netii, modem WIFI z routerem Pirelli. Do tego
    podłączone:
    - kablem PC stacjonarny
    - 1-2 laptopy po WIFI

    Niestety mam też TV Sony bez WIFI, dekoder N też bez WIFI i planuję
    zakup jakiegoś odtwarzacza wieloformatowego (Novatron, Xtreamer itp).
    Te ostatnie sprzęty stoją w pokoju w którym nie mam gniazdka z netem:(
    wpadło mi do głowy zrobienie czegoś takiego:
    sygnał z WIFI idzie do tego pokoju, tam jest jakiś odbiornik WIFI ze
    switchem na 3-4 LAN z którego kablami rozprowadzam sobie net do tych
    urządzeń bez WIFI. Pomysł wydaje mi się realny tylko że nie mam pojęcia
    jakiego sprzętu mam szukać i jak się do tego zabrać.
    Pomożecie?
    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 2. Data: 2010-05-05 17:00:45
    Temat: Re: Netia-WiFI-WIFI-LAN
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-05-05 11:56, Qlfon pisze:
> [...]
    > urządzeń bez WIFI. Pomysł wydaje mi się realny tylko że nie mam pojęcia
    > jakiego sprzętu mam szukać i jak się do tego zabrać.

    a nie lepiej odtwarzacz z wifi ?

  • 3. Data: 2010-05-05 19:48:13
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    ApanasBudriszko pisze:

    > a nie lepiej odtwarzacz z wifi ?
    To jest opcja, ale zostaje mi jeszcze dekoder n-ki i TV które chciałbym
    podpiąć do netu. Coś wygrzebałem o Wifi extederach od Linksysa ale one
    mają tylko jeden port ethernetu więc musiałbym jeszcze dopiąć do tego
    switch a to już się robi pająk:(

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 4. Data: 2010-05-05 20:30:39
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-05-05 21:48, Qlfon pisze:

> [...]
    > podpiąć do netu. Coś wygrzebałem o Wifi extederach od Linksysa ale one
    > mają tylko jeden port ethernetu więc musiałbym jeszcze dopiąć do tego

    tak realnie wszystkiego sesnsownie i tanio nie podłączysz, bo i softu
    nie będzie do udostępniania mediów i wifi w realu bywa zbyt słabe do
    transferu fullHD

  • 5. Data: 2010-05-06 08:43:20
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Wed, 05 May 2010 11:56:24 +0200, Qlfon wrote:
    > sygnał z WIFI idzie do tego pokoju, tam jest jakiś odbiornik WIFI ze
    > switchem na 3-4 LAN z którego kablami rozprowadzam sobie net do tych
    > urządzeń bez WIFI.

    Access Point z trybem AP Client. Oddzielna kwestie stanowi to, czy podola
    transmisji w FullHD.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2010-05-06 13:22:54
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    astro pisze:

    > Access Point z trybem AP Client. Oddzielna kwestie stanowi to, czy podola
    > transmisji w FullHD.
    Generalnie to nie ma konieczności transmisji FHD. To ma tylko dostarczyć
    net do urządzenia. Materiały (filmy, muzyke) do niego dostarczę
    "analogowo" na penie lub przenośnym hdd. Chodzi mi tylko o podłączenie
    do sieci urządzeń które same z siebie nie maja WiFi...
    A taki Access point z trybem AP Client to będzie wspołpracował z
    każdym routerem WiFi?

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 7. Data: 2010-05-08 08:28:03
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    > urządzeń bez WIFI. Pomysł wydaje mi się realny tylko że nie mam pojęcia
    > jakiego sprzętu mam szukać i jak się do tego zabrać.
    Jak już ktoś odpisał Access Point z trybem pracy AP Client z wbudowanym
    switchem.
    Właściwa grupa do takich tematów to;
    pl.com.sieci.bezprzewodowe
    ale też
    pl.comp.sieci
    Istotne będzie też właściwe skonfigurowanie adresów sieciowych, DNS i
    DHCP. Powinno się to wszystko ustawić automatycznie ale mogą wyniknąć
    jakieś konflikty.
    PAmiętaj też o jakimś zabezpieczeniu WiFi przed podpinaniem się sąsiadów.

    Bartek

  • 8. Data: 2010-05-08 08:31:08
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    > urządzeń bez WIFI. Pomysł wydaje mi się realny tylko że nie mam pojęcia
    > jakiego sprzętu mam szukać i jak się do tego zabrać.
    Zainteresuj się też hasłem NAS;
    Synology, QNAP,
    ale w ogóle są takie urządzenia jak odtwarzacze sieciowe np. z
    wbudowanym WiFi, chyba D-Link lub Edimax ma coś takiego w ofercie.
    Są też w sumie takie bardzo proste karty Wifi-LAN, ktore mogły by każde
    z tych urządzeń bezpośrednio podpinać.

  • 9. Data: 2010-05-10 17:00:48
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Wielkie dzieki za te dwa posty, zabieram sie do lektury.
    O urzadzeniach z wbudowanym WiFi to wiem, bardziej mi chodzilo o TV i
    tuner Nki.

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)