  • 1. Data: 2013-04-23 02:54:41
    Temat: Nawet z tylu jest bezpieczniej
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    Jest sobie radar. Oznakowany, zolciutki, z daleka widac, w ktora strone
    patrzy swym kaprawym chciwym okiem. Wszyscy realizuja program poprawy
    bezpieczenstwa w postaci: normalna jazda 70-90km/h, radar na horyzoncie
    - 50km/h, po minieciu radaru wlaczenie dopalaczy i normalna jazda.
    I to jest zrozumiale, normalne, taki tez przyklad daja policjanci, gdy
    nie jada na sygnale, OK.
    Ale niech mi ktos objasni, czym jest podyktowane takie samo zachowanie u
    kierowcow jadacych w przeciwna (slepa) strone?
    Rozumiem, ze ktos cala Pulawska turla sie te 50, takie hobby, OK, ale
    nie, jedzie te 80, zobaczy FR, gdzie z daleka widac, ze ma ow FR w
    dupie, znaczy sie z tylu takiego goscia, a ten hamuje, mija FR i palnik.
    Jest jakies proste wytlumaczenie tego fenomenu, czy to z gatunku
    "zrozumiec kobiete"?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2013-04-23 08:26:09
    Temat: Re: Nawet z tylu jest bezpieczniej
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-23, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:

> [...]
    > dupie, znaczy sie z tylu takiego goscia, a ten hamuje, mija FR i palnik.
    > Jest jakies proste wytlumaczenie tego fenomenu, czy to z gatunku

    To, ze Ty wiesz jak dziala fotoradar to nie znaczy, ze wiedza wszyscy.
    Oni nie rozrozniaja fotoradaru ustawionego na mierzenie ich/drugiego
    kierunku, pustego, zaladowanego. Fotoradar to fotoradar, trza zwolnic
    a pozniej ogien :-)

    To jeszcze jestem w stanie przebolec, ale hamowania przy kazdym FR do 50km/h
    nawet jak ograniczenie jest 70-80 juz nie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2013-04-23 09:11:40
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-23 08:26, AZ pisze:
    (...)
> [...]
    > Oni nie rozrozniaja fotoradaru ustawionego na mierzenie ich/drugiego
    > kierunku, pustego, zaladowanego. Fotoradar to fotoradar, trza zwolnic

    Ludzie wiedzą, że może działać w każdą stronę, dodatkowo to są coraz
    częściej nie FR, a różne multifunction z pętlami, czujnikami
    piezoelektrycznymi itd. Zresztą mowa o teranie zabudowanym i tam
    to działa na większej powierzchni.

    > To jeszcze jestem w stanie przebolec, ale hamowania przy kazdym FR do 50km/h
    > nawet jak ograniczenie jest 70-80 juz nie.

    Ludzie się muszą przyzwyczaić i z czasem jak ich będzie więcej
    to przestaną zwalniać przed FR zawsze do 50km/h.

  • 4. Data: 2013-04-23 09:19:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-23, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    > częściej nie FR, a różne multifunction z pętlami, czujnikami
    > piezoelektrycznymi itd. Zresztą mowa o teranie zabudowanym i tam

    Jak fotoradar odwrocony do mnie plecami moze dzialac w moja strone?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-04-23 09:29:59
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-23 09:19, AZ pisze:

    > Jak fotoradar odwrocony do mnie plecami moze dzialac w moja strone?

    Skąd wiesz że to FR i jak dokonuje pomiaru? Sprawdzasz w lusterku, czy
    coś patrzy w 'dupsko'? Ja wiem, że niektórzy tak robią, ale to raczej
    sport mało popularny - lepiej dać sobie spokój i większy kawałek
    przejechać bezpiecznie, bez wyszukiwania co nas obserwuje :)

  • 6. Data: 2013-04-23 09:40:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-23, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    > sport mało popularny - lepiej dać sobie spokój i większy kawałek
    > przejechać bezpiecznie, bez wyszukiwania co nas obserwuje :)

    No a co ma byc? Uwiecznic jakos musi a skoro nie ma obiektywu skierowanego
    na mnie to jak ma to zrobic? Zreszta mi tam wszystko jedno gdzie patrzy
    byle nie w plecy a tych juz jest b. malo o ile w ogole sa po ostatnich
    aferach fotoradarowych.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2013-04-23 09:47:01
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-23 09:40, AZ pisze:

    > No a co ma byc? Uwiecznic jakos musi a skoro nie ma obiektywu skierowanego
    > na mnie to jak ma to zrobic?

    Może jest inny obiektyw, a Ty go nie widzisz? Zresztą są znaki.

    > Zreszta mi tam wszystko jedno gdzie patrzy
    > byle nie w plecy

    Sporo takich jest i takie będą.

    > a tych juz jest b. malo o ile w ogole sa po ostatnich
    > aferach fotoradarowych.

    Jakich aferach fotoradarowych? Póki co to bicie piany, a nie
    afery.

  • 8. Data: 2013-04-23 09:51:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-23, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Może jest inny obiektyw, a Ty go nie widzisz? Zresztą są znaki.

    Tak, zawieszony na pobliskim drzewie :-)

    > Sporo takich jest i takie będą.

    Podaj przyklad, powiedzmy w granicac 50 km od Wawy?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2013-04-23 10:04:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w
> [...]

    >palnik.
    >Jest jakies proste wytlumaczenie tego fenomenu, czy to z gatunku

    Niech zgadne ... nigdy cie nie zlapal FR od tylu ?

    Chyba ze to wyjatkowo taki co np stoi na srodku i drugiej jezdni na
    pewno nie obejmuje.

    Ale na gierkowce te na srodku byly obrotowe - z daleka mozesz nie
    widziec w ktora strone lapie.

    P.S. widzialem na DK8 nowy slupek, jeszcze w folii. ITD zaczyna
    instalowac te 300 stacjonarnych ?

    J.

  • 10. Data: 2013-04-23 10:08:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pawel O'Pajak wrote:
> [...]
    > dupie, znaczy sie z tylu takiego goscia, a ten hamuje, mija FR i
    > palnik. Jest jakies proste wytlumaczenie tego fenomenu, czy to z

    nawigacja mu wyświetliła komunikat to zwalnia...