  • 1. Data: 2013-04-21 23:15:03
    Temat: You Can Drive
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Hej, 25 kwietnia kończy mi się OC i AC. Punkt w którym do tej pory
    brałem ubezpieczenia zaproponował mi kontynuację PTU (czy jak się teraz
    nazywa) z 1200zł. No nie za bardzo mi się to uśmiecha. Wszedłem szybko
    na internet i zacząłem poszukiwania taniego OC i AC. Znalazłem "You Can
    Drive Ergo Hestii" za 850 zł - to już znaczna różnica.

    Macie jakieś doświadczenia z tym ubezpieczycielem, czy w OC to wiadomo -
    problem kogoś innego ale co z AC - robią jakieś większe problemy?

    Jeżeli zamówię przez internet w poniedziałek 22 kwietnia, to wszystko
    zacznie działać 25 kwietnia?

    Kto musi wypowiedzieć starą umowę? Ja czy zrobią to sami?

    We wrześniu 2010r. miałem drobną stłuczkę, rozumiem, że mogę wskazać, że
    w ciągu ostatnich 5 lat 4 lata były bezszkodowe? (nie wiem jak liczą -
    pełne lata, od tego momentu, od jednego do drugiego ubezpieczenia?)

    Ktoś może ma kod promocyjny do nich ze zniżką? : )

    A może polecicie jakiegoś innego ubezpieczyciela?

  • 2. Data: 2013-04-22 07:24:21
    Temat: Re: You Can Drive
    Od: Agent 23908 <k...@t...pl>

    W dniu 2013-04-21 23:15, PlaMa pisze:

    > Jeżeli zamówię przez internet w poniedziałek 22 kwietnia, to wszystko
    > zacznie działać 25 kwietnia?
    zadziała

    > Kto musi wypowiedzieć starą umowę? Ja czy zrobią to sami?

    właściciel polisy

    > We wrześniu 2010r. miałem drobną stłuczkę, rozumiem, że mogę wskazać, że
    > w ciągu ostatnich 5 lat 4 lata były bezszkodowe?

    mi wychodzi 2 lata

  • 3. Data: 2013-04-22 08:17:55
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na internet i zacząłem poszukiwania taniego OC i AC. Znalazłem "You Can
    > Drive Ergo Hestii" za 850 zł - to już znaczna różnica.

    a.. You can drive - specjalna oferta dla kierowców, którzy nie ukończyli 30 lat

    > Macie jakieś doświadczenia z tym ubezpieczycielem, czy w OC to wiadomo -
    > problem kogoś innego ale co z AC - robią jakieś większe problemy?

    Każdy robi problemy...

    > Jeżeli zamówię przez internet w poniedziałek 22 kwietnia, to wszystko
    > zacznie działać 25 kwietnia?

    W PZU AC zaczyna działać po 5-7 dniach

    > We wrześniu 2010r. miałem drobną stłuczkę, rozumiem, że mogę wskazać, że
    > w ciągu ostatnich 5 lat 4 lata były bezszkodowe? (nie wiem jak liczą -
    > pełne lata, od tego momentu, od jednego do drugiego ubezpieczenia?)

    A ile minęło od września 2010? Cztery lata?

    Najwięcej skarg w 2012 było na AXA Direct, Link4 i MTU (co ciekawe należące do
    Hestii).

  • 4. Data: 2013-04-22 11:01:01
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-21 23:15, PlaMa pisze:

    > Macie jakieś doświadczenia z tym ubezpieczycielem, czy w OC to wiadomo -
    > problem kogoś innego ale co z AC - robią jakieś większe problemy?

    Dwa razy likwidowałem szkody w Hestii z AC. Raz zderzenie z dzikiem,
    drugi raz rozwaliłem tył o filar na parkingu podziemnym w centrum
    handlowym. Pomiędzy zdarzeniami był odstęp około 8 lat. W obu
    przypadkach zero problemów i kasa na koncie po tygodniu. Starczyło na
    naprawę i jeszcze trochę zostało. Ostatnio przypadkiem trafiłem gdzieś
    na ranking ubezpieczeń AC. Hestia była na pierwszym miejscu z
    najmniejszym stosunkiem zgłaszanych skarg do procentowego udziału w rynku.

  • 5. Data: 2013-04-22 16:45:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-22 07:24, Agent 23908 pisze:

    > mi wychodzi 2 lata

    hmm... 2013 bez szkody, 2012 bez szkody, 2011 bez szkody, lipiec 2010
    szkoda, 2009 bez szkody.

    4 bez szkody, 1 ze szkodą... źle liczę?

  • 6. Data: 2013-04-22 17:19:06
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-04-22 16:45, PlaMa pisze:

    > hmm... 2013 bez szkody, 2012 bez szkody, 2011 bez szkody, lipiec 2010
    > szkoda, 2009 bez szkody.
    >
    > 4 bez szkody, 1 ze szkodą... źle liczę?

    Trochę :)

    Liczą się okresy ostatnie bezszkodowe. Tj. ile polis licząc od
    najświeższej miałeś bez likwidacji szkody. To jest okres bezszkodowy. U
    ciebie on wynosi (będzie wynosił na koniec obecnego okresu, o ile nic
    się nie stanie) 2 okresy: polisa IV 2012-IV 2013 i IV 2011-IV 2011.
    Szkoda była w okresie IV 2010-IV 2011. No chyba, że miałeś zmianę
    samochodu i okresu polisy - to się dopytaj na infolinii. Mogą się też
    pytać o liczbę szkód w ciągu ostatnich XX lat - to u ciebie będzie 1/5.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2013-04-22 17:56:46
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-04-22 17:19, LEPEK pisze:

> [...]
    > samochodu i okresu polisy - to się dopytaj na infolinii. Mogą się też
    > pytać o liczbę szkód w ciągu ostatnich XX lat - to u ciebie będzie 1/5.

    A to, widzisz - zależy od ubezpieczalni.

  • 8. Data: 2013-04-22 18:30:09
    Od: Agent 23908 <k...@t...pl>

    W dniu 2013-04-22 08:17, Jan Koval pisze:

    > W PZU AC zaczyna działać po 5-7 dniach

    BZDURA, chyba nigdy AC nie miałeś. zaczyna działa po tygodniu, nie
    działa w niedzielę i święta, a w szczególności nie działa jak za
    kierownicą siedzi idiota.

    AC w większości przypadków działa od momentu zawarcia i opłacenia polisy
    lub od północy następnego dnia od momentu zawarcia umowy i opłacenia
    składki.

  • 9. Data: 2013-04-22 18:47:41
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]

    > Szkoda była w okresie IV 2010-IV 2011. No chyba, że miałeś zmianę
    > samochodu i okresu polisy - to się dopytaj na infolinii.

    Pytają się dokładnie o: "Łączny okres bezszkodowego ubezpieczenia OC lub
    AC w ostatnich 5 latach".

    Rzeczywiście miałem zmianę samochodu, może opisze jak to wyglądało

    1) 09.2008-09.2009 Lanos, 1 szkoda OC (sic!), ubezpieczenie chyba
    wyłącznie na ojca, nie wiem czy byłem wpisany jako współwłaściciel
    2) 09.2009-09.2010 Lanos, 1 szkoda OC i AC, ubezpieczenie na ojca i na
    mnie, byłem na pewno wpisany jako współwłaściciel
    --- 09.2010 --- sprzedaję lanosa
    3) 04.2011-04.2012 Xsara, 0 szkód, ubezpieczenie na mnie, jestem jedynym
    właścicielem
    4) 04.2012-04.2013 Xsara, 0 szkód, ubezpieczenie na mnie, jestem jedynym
    właścicielem

    Jak to ugryźć? wychodzi, że "Łączny okres bezszkodowego ubezpieczenia OC
    lub AC w ostatnich 5 latach" to 2 lata? 3 lata?

    Najśmieszniejsze jest to, że byłem dzisiaj w biurze pośrednika
    ubezpieczeń i oni w systemie widzą tylko 2 ostatnie moje ubezpieczenia
    oraz szkodę na AC w 2010r. (ubezpieczenia do tej szkody nie widzą ^^)

  • 10. Data: 2013-04-22 18:52:11
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 22.04.2013 18:30, Agent 23908 pisze:
    > a w szczególności nie działa jak za
    > kierownicą siedzi idiota.

    Hahahahha, mysle ze taki zapis powinien sie znalezc w OWU.