  • 21. Data: 2009-04-07 20:56:06
    Temat: Re: Naświetlarka do płytek PCB
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    Każda folia zmienia wymiary w czasie utrwalania termicznego w laserze -
    nic na to nie da się poradzić bo polimery mają dużą rozszerzalność
    termiczną.
    Znacznie lepsze wyniki w tym zakresie daje wydruk na dobrej jakościowo
    cienkiej kalce technicznej - nie miałem żadnych problemów ze zmianami
    wymiarów przy płytkach formatu A5 (większych nie robiłem). Można taką
    "kliszę" naświetlać UV "świetlówkowym" bez specjalnej dodatkowej
    obróbki.
    Ale jeżeli ktoś ma w "zasięgu wzroku" jakąś naświetlarnię gdzie robią
    klisze do offsetu to na prawdę polecam robienie tam klisz - pieniądze
    na prawdę żadne a czerń jest na prawdę czarna i nie ma żadnych problemów
    ze skurczem/niezgodnością wymiarów nawet przy formacie A0 :-) No i
    klisza jest znacznie trwalsza.

  • 22. Data: 2009-04-07 21:09:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik wkwj napisał:
> [...]
    > wymiarów przy płytkach formatu A5 (większych nie robiłem). Można taką
    > "kliszę" naświetlać UV "świetlówkowym" bez specjalnej dodatkowej

    Tu uwaga - większość drukarek laserowych trzyma wymiary rysunku w
    poprzek arkusza ale nie trzyma wzdłuż (w kierunku przesuwu) - należy
    sobie wykonać kilka prób i ewentualnie, jeśli odchyłki są za duże,
    wprowadzić korektę.

    --
    Darek