  • 31. Data: 2010-05-16 20:22:28
    Temat: Re: Naprawa scalaka BGA w laptopie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 22:17:09 +0200, Irek N. wrote:

    >Dawaj wymiary :)

    Zwietrzyles zbyt na tysiac sztuk po 14 zl :-)

    J.

  • 32. Data: 2010-05-16 20:39:08
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Zartujesz ? Dobroczynca ludzkosci - przemysl na zysk, ludzie prace,
    > rzad podatki :-)

    A środowisko stertę odpadów - wot ekologia!

    --
    Darek

  • 33. Data: 2010-05-16 21:21:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 May 2010 22:39:08 +0200, Dariusz K. Ładziak wrote:

    >A środowisko stertę odpadów - wot ekologia!

    No nie, przeciez zuzyty sprzet idzie do utylizacji i recyklingu.

    I dodatkowe 200% ludzi ma prace :-)

    J.

  • 34. Data: 2010-05-16 21:32:07
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Zwietrzyles zbyt na tysiac sztuk po 14 zl :-)

    Dokładnie tak, zawładnę serwisem tychże ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 35. Data: 2010-05-18 08:17:21
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Przy mobie (taki topnik) średnio sprzęt działa mi od dwóch miesięcy do
    nawet roku, czasem dłużej, zwykłe wygrzanie.

    Nie wiem jakiego laptopa masz, ale w HP niekoniecznie siada samo
    połączenie między chipem a płytą, z powodu nadmiernego przegrzewania
    pada najczęściej sam chip, i też nie zawsze grafika, czasem chipset :)

  • 36. Data: 2010-05-18 18:39:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Nex@pl wrote:
    > Przy mobie (taki topnik) średnio sprzęt działa mi od dwóch miesięcy do
    > nawet roku, czasem dłużej, zwykłe wygrzanie.

    OK, zerknę.

    > Nie wiem jakiego laptopa masz, ale w HP

    Mam Compaq. Zapewne to samo, płyta główna od innego HP jest identyczna.

    > niekoniecznie siada samo
    > połączenie między chipem a płytą, z powodu nadmiernego przegrzewania
    > pada najczęściej sam chip, i też nie zawsze grafika, czasem chipset :)

    Chipset raczej nie pada - wygrzanie go powoduje ze lapie kontakt i pada
    znowu po miesiącu. Wlasnie dlatego pytam o topnik - może mozna to zrobić
    _lepiej_ topnikiem niz tylko samym grzaniem.

  • 37. Data: 2010-05-18 20:45:13
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    > Chipset raczej nie pada - wygrzanie go powoduje ze lapie kontakt i pada
    > znowu po miesiącu. Wlasnie dlatego pytam o topnik - może mozna to zrobić
    > _lepiej_ topnikiem niz tylko samym grzaniem.

    MOB39 o ile dobrze pamiętam. Nie jest tani, ale mnie nie zawiódł i długo
    trzyma.

    Co to za compaq(hp)?

  • 38. Data: 2010-05-18 23:01:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Nex@pl wrote:
    > MOB39 o ile dobrze pamiętam. Nie jest tani, ale mnie nie zawiódł i długo
    > trzyma.

    Ok, popytam o małą ilość znajomych.

    > Co to za compaq(hp)?

    Compaq Presario F700. W środku identyczny jak HP DV9000 (ale
    identycznośc oceniam na podstawie zdjęci i filmikow z neta, HP nie
    mialem w reku).

  • 39. Data: 2010-05-19 11:55:05
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    > Ok, popytam o małą ilość znajomych.

    > Compaq Presario F700. W środku identyczny jak HP DV9000 (ale
    > identycznośc oceniam na podstawie zdjęci i filmikow z neta, HP nie
    > mialem w reku).

    Ostatnio miałem DV6185eu. skończyło się na wymianie mostka. Objaw też
    jasno mówił, że to wina grafiki - piszczenie i brak obrazu. W sensie, że
    taka naprawa wytrzyma długo o ile w ogóle można mówić o "powrocie"
    usterki. Samo wygrzewanie to już loteria. Sporo tego topnika weź ;) Może
    jak go zalejesz doszczętnie to cos pomoże :) W każdym bądź razie powodzenia.

  • 40. Data: 2010-05-22 09:22:50
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > No nie, przeciez zuzyty sprzet idzie do utylizacji i recyklingu.
    >
    > I dodatkowe 200% ludzi ma prace :-)

    jest dokladnie jak piszesz :)
    a eko w wydaniu polskim jest jak nastepuje :
    tu sie zbiera :
    http://www.elektrozlom.pl/gb/index.php
    a tu utylizuje :
    http://aukcja.onet.pl/my_page.php?uid=11033505

    oczywiscie procki ida tam gdzie odzyskuja cenny kruszec , dodatkowo sa doplaty z
    UE pro eko itd etc. az boje sie pytac co robia z tym czego nie da sie nigdzie
    upchnac