  • 11. Data: 2011-10-30 22:55:06
    Temat: Re: Napięcie w linii telefonicznej
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Telefon z homologacją to się nie może zepsuć?

    Domniemywałem, że jak już wzywał panów z TPSA to przedtem sprawdził
    telefon na innej linii.

  • 12. Data: 2011-10-31 09:51:39
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

> [...]
    > Napięcie zmienne sinus maksimum do 90V, nałożone na składową stałą 48 lub
    > 50V. Między napięciem skutecznym dla sinusa a szczytowym może być bardzo
    > duża różnica. Wszystko zależy od możliwosci miernika. Składowa stała jest
    > ciągle w trakcie dzwonienia i między dzwonieniem. Prąd dzwonienia to około
    > 25mA. Najłatwiej ocenić napięcia przy pomocy oscyloskopu.
    > Jeszcze łatwiej poprosić sąsiada o pożycznie jego działającego telefonu,
    > wpiąć na samym początku instalacji, przed jakimiś rozgałęźnikami,
    > splitterami do neostrady itp. i zadzwonić. Reszta instalacji ma być

    Inny telefon przyniosłem sobie z pracy na chwilę, nie dzwonił.
    Mój telefon zaniosłem do pracy, dzwonił.
    Po waszych uwagach podpiąłem oscyloskop do linii i powtórzyłem pomiary,
    50Hz, 34V.
    Telefon ma homologację. TPSA ma mnie w dupie. Chyba zrobię im vicevesa i
    zrezygnuję, rzadko kiedy z niego korzystamy.
    Dzięki.

    Piotr

  • 13. Data: 2011-10-31 20:52:28
    Temat: Re: Napiecie w linii telefonicznej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr" <p...@k...net.pl> wrote in message
    > Poza tym wszystko działa normalnie, jeśli zadzwonię do siebie z komórki i
    > podniosę słuchawkę to jest normalne połączenie, dzwonić na zewnątrz też
    > można normalnie.

    Może ktoś się pobawił ustawieniami i wyłączył dzwonienie lub
    go wyciszył tak, że nie słyszysz? Takie fajne elektroniczne telefony
    mają wiele funkcji i między innymi ja mam taką że mogę ustawić
    godziny wieczorne w których telefon po prostu nie brzęczy
    dzwonkiem i dzwoniący ma szansę się tylko nagrać na maszynkę
    (automat. sekretarkę) jak nie zauważę migającego ekranu w słuchawce.

  • 14. Data: 2011-11-01 01:03:59
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr napisał:
> [...]
    > Telefon ma homologację. TPSA ma mnie w dupie. Chyba zrobię im vicevesa i
    > zrezygnuję, rzadko kiedy z niego korzystamy.

    34V zmiennego nałożone na składową stałą 48 lub 50V? Teoretycznie
    powinno działać. Jeszcze jedno - czy linia w trakcie pomiaru była
    obciążona telefonem? Oscyloskop, to właściwe brak obciążenia linii.
    Ideałem byłby prawdziwy dzwonek a nie elektroniczna ćwierkała. Tak jak
    pisałem, prąd AC wyszedł mi z pomiaru 25mA.
    Zgłoś reklamację na nieprawidłowe działanie, mimo zgłoszonego
    uszkodzenia, nadal nie jest usunięte. Łaski nie robią. Zrezygnować
    zawsze możesz. Opisz, że testowałeś swój telefon w innym miejscu i
    odwrotenie.
    Maciek

  • 15. Data: 2011-11-01 08:12:43
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

> [...]
    > dzwonkiem i dzwoniący ma szansę się tylko nagrać na maszynkę
    > (automat. sekretarkę) jak nie zauważę migającego ekranu w słuchawce.

    Dostałem maila z TPSA że było uszkodznie... jednak. I że juz jest dobrze.
    Faktycznie, telefon dzwoni. I jak tu ich nie kochać...

    Piotr

  • 16. Data: 2011-11-01 15:57:05
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr napisał:
    > Dostałem maila z TPSA że było uszkodznie... jednak. I że juz jest
    > dobrze. Faktycznie, telefon dzwoni. I jak tu ich nie kochać...

    To teraz zobacz jak to wygląda na oscyloskopie. Koniecznie pod
    obciążeniem. Tak z czystej ciekawości.
    Maciek

  • 17. Data: 2011-11-01 17:44:48
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]
    > dzwonkiem i dzwoniący ma szansę się tylko nagrać na maszynkę
    > (automat. sekretarkę) jak nie zauważę migającego ekranu w słuchawce.

    Mam taki (w pełni sprawny, na fajansie znaleziony) aparat starego typu, z
    mikrofonem węglowym :) Znaaany model 2500DMG firmy Western Electric, w
    skrajnym położeniu regulator głośności dzwonka wycisza go zupełnie, jakby
    odłączał. Chciałem użyć, aby w najcichszym położeniu zaledwie popierdywał
    cicho, ale się nie dało, cichnie, ale nadal głośny. I skok - zero głosu, nie
    rozbierałem popatrzeć, czy jest jakiś wewnętrzny odłącznik...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 18. Data: 2011-11-01 17:50:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > cicho, ale się nie dało, cichnie, ale nadal głośny. I skok - zero głosu,
    > nie rozbierałem popatrzeć, czy jest jakiś wewnętrzny odłącznik...

    Masz trochę inny :-) Ja mówiłem o telefonach elektronicznych z LCD :-)