    Date: Tue, 01 Nov 2011 02:03:59 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie w linii telefonicznej

    Użytkownik Piotr napisał:
    > Inny telefon przyniosłem sobie z pracy na chwilę, nie dzwonił.
    > Mój telefon zaniosłem do pracy, dzwonił.
    > Po waszych uwagach podpiąłem oscyloskop do linii i powtórzyłem pomiary,
    > 50Hz, 34V.
    > Telefon ma homologację. TPSA ma mnie w dupie. Chyba zrobię im vicevesa i
    > zrezygnuję, rzadko kiedy z niego korzystamy.
    > Dzięki.

    34V zmiennego nałożone na składową stałą 48 lub 50V? Teoretycznie
    powinno działać. Jeszcze jedno - czy linia w trakcie pomiaru była
    obciążona telefonem? Oscyloskop, to właściwe brak obciążenia linii.
    Ideałem byłby prawdziwy dzwonek a nie elektroniczna ćwierkała. Tak jak
    pisałem, prąd AC wyszedł mi z pomiaru 25mA.
    Zgłoś reklamację na nieprawidłowe działanie, mimo zgłoszonego
    uszkodzenia, nadal nie jest usunięte. Łaski nie robią. Zrezygnować
    zawsze możesz. Opisz, że testowałeś swój telefon w innym miejscu i
    odwrotenie.
    Maciek