  • 1. Data: 2011-12-08 14:11:36
    Temat: Najbardziej komfortowy samochód za rozsądną kasę
    Od: "Piotrek" <b...@g...pl>

    Witam

    Zastanawiam się jaki będzie najbardziej komfortowy samochód za rozsądne
    pieniądze czyli np. 30 000 zł albo najlepiej mniej. Czy będzie to:

    a) Mercedes S klasy long
    b) jakiś citroen prawdziwy w zawieszeniem hydro (np. C5)
    c) jakiś amerykański Lincoln z pneumatycznym zawieszeniem

    czy może coś zupełnie innego?

    Komfortowy to dla mnie - doskonałe wybieranie nie równości zawieszenia ale
    również i miękkie siedzenia i dobra pozycja.

  • 2. Data: 2011-12-08 14:27:08
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Komfortowy to dla mnie - doskonałe wybieranie nie równości zawieszenia ale
    > również i miękkie siedzenia i dobra pozycja.

    Pewnie komfortowy będzie jakiś Lincoln ale i Mercedes S klasy long nie
    gorszy o ile nie lepszy no a jakiś citroen to też w zasadzie spełnia
    wymagania wyboru nierówności. Wszystkie mają dobrą pozycję i miękkie
    siedzenia. Pomijam fakt, że miękkie siedzenia poprawiają wybór ale
    pogarszają pozycję.
    :]

    A na serio to weź się przejedź tym czym chesz i sprawdź czy Ci pasuje. Potem
    przelicz czy będziesz miał na koszty utrzymania tego Twojego wyboru
    nierówności.
    Moim zdaniem MB "s" zawsze wiedzie prym jeśli chodzi o komfort.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2011-12-10 04:54:29
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Piotrek <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > b) jakiś citroen prawdziwy w zawieszeniem hydro (np. C5)
    > c) jakiś amerykański Lincoln z pneumatycznym zawieszeniem

    Pojeździj:

    -Merc S W220 Airmatic
    -Citroen C6 (c5 olej, zupełnie nie to)
    -Renault Safrane (ph1-to już za dużo lat ma - ale lepsze zawieszenie)
    -Renault Vel Satis
    -i coś co mnie rozbroiło jakiś taki SUV Lincolna, kosmos tłumienie dziur
    (modelu nie znam, ale wszyscy prezydenci USA tym jeździli w filmach
    sensacyjnych z 8 lat temu ;) - dziś chyba już bardzo tani jest)
    -VW Phaeton

    -BMW e65 "przetarte" ;) ? lub A8 ? z tym że to stare przegrywało z renaultem.
    -Citroen XM;) - za tani ;) ?

    jak pojeździsz koniecznie daj znać co najlepsze twoim zdaniem :)

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-12-10 05:05:10
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > -VW Phaeton
    >
    > -BMW e65 "przetarte" ;) ? lub A8 ? z tym że to stare przegrywało z

    Tego Vel Satisa nie potrzebnie tu wpakowałem chyba, bo u niego
    z dziurami gorzej tz. porównywalnie z:

    -Lancia K
    -Merc "taczka" E klasa ;)
    lub wspomniany C5 z tego co go pamiętam.

    całkiem podobnie tłumiła camry, ale tylko "po mieście" i progi,
    przy prawdziwej prędkości porównania nie ma żadnego.

    z tym ze całkiem cicho przy 200+, tak z co najmniej 4x ciszej
    niż w mercu E i sporo od Lancii K (trochę cichsza od W210).

    pozdrawiam.

  • 5. Data: 2011-12-10 08:05:48
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 12/08/2011 02:11 PM, Piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Komfortowy to dla mnie - doskonałe wybieranie nie równości zawieszenia ale
    > również i miękkie siedzenia i dobra pozycja.

    S W220 albo CL W215
    Koniecznie z zawieszeniem ABC

  • 6. Data: 2011-12-10 18:46:50
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    m...@i...pl <m...@i...pl> napisał(a):

    > S W220 albo CL W215
    > Koniecznie z zawieszeniem ABC

    czuć różnicę na dziurach pomiędzy ABC a zwykłym Airmatic ?

  • 7. Data: 2011-12-11 01:26:10
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 12/10/2011 06:46 PM, Michał wrote:

    > czuć różnicę na dziurach pomiędzy ABC a zwykłym Airmatic ?

    IMO tak. Olej ma praktycznie zerową ściśliwość i działa to inaczej.
    Szkoda, że W216 nie ma już hydrauliki. Była droga w naprawach i trudna
    do zdiagnozowania. Jak powietrze ucieka to syczy. A jak olej gdzieś
    puszcza na zaworach, to nic nie słychać.

  • 8. Data: 2011-12-11 10:25:41
    Od: p0li <p...@a...WYTNIJ.pl>

    T->Dnia 2011-12-08 14:11:36 niejaki Piotrek napisał:
    > a) Mercedes S klasy long
    > b) jakiś citroen prawdziwy w zawieszeniem hydro (np. C5)
    > c) jakiś amerykański Lincoln z pneumatycznym zawieszeniem

    z tej trójki znam tylko dwa pierwsze przypadki
    i jeśli naciskasz na komfort - tylko citroen - ale nie c5

    najwyższy komfort - c6 - ale masz za mało kasiorki
    pomijam ds i sm z tego samego powodu
    cx - za tą kase nie kupisz nic co nie wymagałoby częstych wizyt w
    warsztacie
    za 20tys E możesz juz cos kupić - oczywiście pisze o cx bo na ds i sm za
    mało
    z cytryn pozostaje xm - na polskim rynku raczej nic godnego uwagi nie
    dostaniesz - na zagranicznym _zadbane_ egzemplarze widziałem od 7 do 20 tys

    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)

  • 9. Data: 2011-12-13 04:05:12
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    m...@i...pl <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > do zdiagnozowania. Jak powietrze ucieka to syczy. A jak olej gdzieś
    > puszcza na zaworach, to nic nie słychać.

    ok, łapie - nawet wolałem mieć samochód co chwila u mechanika
    jak wcześniej, niż złe auto jak teraz :)

    jedyny problem ABC "w sedanie" to jedynie S600 ;) (ew. głośne turba AMG)
    plus taki że zaraz to stanieje na potęgę, bo najtańsze za 35k są teraz.

    da się tym walić na prost po dziurach (jak innymi ;) ) - i tylko opony
    wymieniać jak się jakaś przetnie, czy zaraz się coś rozleci i lepiej omijać ?

    pozdrawiam.

  • 10. Data: 2011-12-13 07:59:00

    On 12/13/2011 04:05 AM, Michał wrote:

> [...]
    > wymieniać jak się jakaś przetnie, czy zaraz się coś rozleci i lepiej omijać ?

    Żadne auto nie znosi dziur. Celem ABC jest komfort do latania po mieście
    i autostradach. Na dziury to Pajero lub G-klasa. Mnie ABC w W215 padło,
    jak 4 godziny pojeździłem po lotnisku na Bednarach. Tam za równo, to
    nie jest. Ale jak jest sprawne, to komfort nieziemski.
    Co do sedana: S500 również wychodziły z ABC. Czy nie mam racji?