  • 1. Data: 2011-12-08 15:03:17
    Temat: Odmowa przyjecia mandatu i sprawa w sądzie.
    Od: Robert <r...@p...onet.pl>

    Czy mieliście kiedyś taką sytuację, że zostaliscie ukarani mandaten, wg was
    niesłusznie, ale wg policjanta słusznie, i odmówiliscie przyjecia tego
    mandatu, a następnie WYGRALIŚCIE sprawę w sądzie?
    Czy też w takich przypadkach sądy są zawsze po stronie policji, niezależnie
    od okoliczności i dowodów?

  • 2. Data: 2011-12-08 15:36:34
    Temat: Re: Odmowa przyjecia mandatu i sprawa w sądzie.
    Od: "Czesław Wiśniak" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mandatu, a następnie WYGRALIŚCIE sprawę w sądzie?
    > Czy też w takich przypadkach sądy są zawsze po stronie policji,

    Nie z Policja ale ze SM raz wygralem o "zakaz parkowania", a innym razem o
    zajecie pasa drogowego (wygrodzenie terenu - niezwiazana z ruchem drogowym)
    chcieli mi dac 200zl a sad ukaral 100 :), wyszlo na to samo ale sie
    przeciagnelo ;)

    cw.

  • 3. Data: 2011-12-08 16:33:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-08 15:03, Robert pisze:
    > Czy mieliście kiedyś taką sytuację, że zostaliscie ukarani mandaten, wg was
    > niesłusznie, ale wg policjanta słusznie, i odmówiliscie przyjecia tego
    > mandatu, a następnie WYGRALIŚCIE sprawę w sądzie?

    Tak (ze SM)

  • 4. Data: 2011-12-08 16:41:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >mandatu, a następnie WYGRALIŚCIE sprawę w sądzie?
    >Czy też w takich przypadkach sądy są zawsze po stronie policji,

    Zawsze to nie, ale prawie zawsze :-)

    Musisz miec jakies rzetelne argumenty, i najlepiej zeby sie specjalnie
    nie roznily od wersji policjanta.
    On twierdzi ze przejechales na czerownym, ty ze na zielonym - to
    "funkcjonariusz nie klamie".
    On ze parkowales na trawniku, ty wyciagasz zdjecie klepiska - i tu
    roznie moze byc.

    Jak bedzie wyrok w sprzecznosci z dowodami - to mozesz sie potem
    odwolywac. Ale zazwyczaj - jakie masz dowody ? Zadne.

    A w ogole to wez pod uwage ze to bedzie tak - ty odmawiasz, oni
    wysylaja wniosek do sadu, sad ci przysyla wyrok nakazowy.
    Przyjmujesz, czy wysylasz protest, potem jedziesz gdzies daleko ?
    Zeby sie przekonac o tym ze policjant sie nie stawil, i nastepna
    wycieczka za miesiac, a w koncu i tak przegrasz i wszystko na wlasny
    koszt :-)

    Ale jak blisko - probowac. Dowiesz sie jak dziala sad, moze sie
    przydac :-)
    Moze przypadkiem sie spotkasz ze zrozumieniem, uzna winnym, ale
    wymierzy minimalna kare :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-12-08 17:09:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-12-08 16:41, J.F pisze:

> [...]
    nie klamie".
    > On ze parkowales na trawniku, ty wyciagasz zdjecie klepiska - i tu roznie moze byc.

    Było tu podsyłane pismo, w którym sama policja uzasadniała, że nie ma podstaw
    do karania za sam fakt parkowania na trawniku - można zacytować :)

  • 6. Data: 2011-12-08 20:50:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 8 Dec 2011 15:03:17 +0100, Robert napisał(a):

    > Czy mieliście kiedyś taką sytuację, że zostaliscie ukarani mandaten, wg was
    > niesłusznie, ale wg policjanta słusznie, i odmówiliscie przyjecia tego
    > mandatu, a następnie WYGRALIŚCIE sprawę w sądzie?

    Nie. Jesli zostałeś ukarany mandatem, to nie masz czego szukać w sądzie/
    Co innego, jeśli nei zostałes ukarany mandatem, bo odmówiłeś jego
    przyjęcia. Wtedy tak.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2011-12-08 23:03:05
    Od: "Czesław Wiśniak" <c...@c...pl>

    czytaj tytul watku.

    cw.

  • 8. Data: 2011-12-09 08:17:52
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    > Nie. Jesli zostałeś ukarany mandatem, to nie masz czego szukać w sądzie/
    > Co innego, jeśli nei zostałes ukarany mandatem, bo odmówiłeś jego
    > przyjęcia. Wtedy tak.

    Nie do końca przyjęcie mandatu = koniec i kropka - jest taka możliwość
    do 7 dni od otrzymania mandatu możesz wnieść do sądu protest (czy jak
    się to tam nazywa) ale to nie na zasadzie bo mam inne zdanie, a jedynie
    w przypadku ukarania za coś co nie było zabronione.
    Np. powiedzmy, że weszła nowa uchwała o tym, że można jeździć bez
    świateł dziennych - ty i policja o tym nie wiecie i przyjmujesz mandat.
    Nie złamałeś prawa, nie powinno być mandatu. Przekroczyłeś prędkość na
    jakimś odcinku - ale zarządca drogi dzień wcześniej zmienił dla tej
    drogi max prędkość ty i policja o tym nie wiedzieliście i mandat
    przyjąłeś ale i tu nie popełniłeś żadnego czynu zabronionego...

    Co do odmowy przyjęcia mandatu zrobiłem to 2x ale jakoś nie doczekałem
    się sprawy w sądzie.

    Raz byłem świadkiem - jeszcze w kolegium - i kierowca został
    uniewinniony. Policjant się nie stawił, a jedynie napisała oświadczenie,
    że nie pamięta jak to było.

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-12-09 08:24:32
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2011-12-08 15:03, Robert pisze:
    /.../
    > Czy też w takich przypadkach sądy są zawsze po stronie policji, niezależnie
    > od okoliczności i dowodów?

    dość poważne oskarżenie i póki co nie mieszkamy na Białorusi.

  • 10. Data: 2011-12-09 12:11:59
    Od: "Czesław Wiśniak" <c...@c...pl>

    > dość poważne oskarżenie i póki co nie mieszkamy na Białorusi.

    Za to mieszkamy w Polszy :P

    cw