  • 21. Data: 2011-12-02 13:14:55
    Temat: Re: Naciagaczy od sprzedazy opon
    Od: "WhiteD" <...@...pl>

    news:165b00ozbqfxb.dlg@lepper.institute.com...

    > No ale to jest dosyć dobry sposób jak ktoś chce kupić tanio popularne
    > opony.
    > Zamówić w takim sklepie taką atrakcyjną oponę, najlepiej jeszcze, żeby
    > system sklepu potwierdził mailem odbiór zamowienia. I później z górki -
    > pismo prawnika że stosownie do Kodeksu Cywilnego umowa została zawarta i
    > żąda się wywiązania. Ewentualnie można przyjąć w zamian popularną oponę z
    > 50% zniżką.

    I jeśli sklep jest duży i ma dobrego prawnika to polecieć samemu za próbę
    wymuszenia :P Cień szansy jest, ale z nimi różnie bywa. Jednemu się może to
    udać, ale następnemu niekoniecznie. Sklepy mają de facto obowiązek układania się
    z klientem, nawet na drodzę sądowej - jest taka nota w rejestrze - ale mogą też
    klienta po prostu oskarżyć o próbę wyłudzenia towaru i go poprzeciągać. Te małe
    może i nie, ale te duże - ich stać. Kasa to kasa, zasada to zasada.

    > Choć OIDP to sklepy internetowe dosyć masowo wstawiają sobie, że ich oferta
    > nie jest ofertą w sensie KC a tylko zaproszeniem do negocjacji. Trzeba by
    > sprawdzić rejestr klauzul zabronionych.

    I dowiesz się tylko tego że sprawy należy załatwiać w sądzie właściwym dla
    sklepu i ile może wynosić czas reklamacji / zwrotu towaru. Rejestr klauzul
    niedozwolonych tylko oznacza konkretne wyroki. Nie określa wytycznych w każdej
    sprawie.

    WhiteD

  • 22. Data: 2011-12-02 13:47:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 2 Dec 2011 13:14:55 +0100, WhiteD napisał(a):

    > I dowiesz się tylko tego że sprawy należy załatwiać w sądzie właściwym dla
    > sklepu i ile może wynosić czas reklamacji / zwrotu towaru. Rejestr klauzul

    Akurat to już jest w Rejestrze Klauzul Zabronionych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 23. Data: 2011-12-02 14:05:40
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2011 06:55:46 +0100, "Marek Dyjor"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >widać zaraza sie rozszerzyła...

    Nie wiem czy się rozszerzyła, bo to miało miejsce dwa lata temu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 24. Data: 2011-12-02 15:53:40
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Waldek Godel

    > Akurat to już jest w Rejestrze Klauzul Zabronionych.

    Może dowiedz się jaką w rzeczywistości rolę pełni ten rejestr.

  • 25. Data: 2011-12-03 14:33:33
    Temat: Re: Naciągaczy od sprzedaży opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Dec 2011 17:15:14 +0000, Waldek Godel napisał(a):
    > Ale nie wiem, czy wiesz, to akurat nie były opony.
    > Opisuję ogólną wiejską praktykę w polskich sklepach online - wpisujemy
    > wszystko co ma nasz hurtownik, plus marża.

    Przy czym to przy sprzedazy wysylkowej w zasadzie dopuszczalne.
    Wysylka w 3 dni robocze ...

    > Jak się frajer złapie, to wtedy będziemy się martwić, czy to miało sens, bo
    > hurtownik może nie mieć, albo nagle cena podskoczyła wyżej niż marża.

    Nie tylko w sklepach - na allegro to samo. patrze - 100 szt wystawione.
    Mozliwy odbior osobisty. Po sasiedzku. To mysle, pojde, obejrze, kupie po
    cenie z allegro. A wala - mamy jedna sztuke, ale zarezerwowana, bo klient
    juz dzwonil, a w ogole z allegro ma pierwszenstwo.
    Ale zaraz moge kupic, bo tam jeszcze 90 sztuk ... towar bedzie w
    poniedzialek.
    Nastepna oferta, tez 100 sztuk, tez w poblizu ... a, to nastepna pakamera,
    a moze wrecz ta sama :-)

    no coz - rynek ma swoje prawa, przy roletach do okien tez ponoc bywalo ze
    ogloszen 10 - ale to cala rodzina odbiera zlecenia, wykonawca jeden :-)

    J.

  • 26. Data: 2011-12-03 14:36:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Dec 2011 14:33:33 +0100, J.F. napisał(a):

    > Przy czym to przy sprzedazy wysylkowej w zasadzie dopuszczalne.
    > Wysylka w 3 dni robocze ...

    Schody zaczynają się w momencie kiedy jakiś produkt wychodzi ze sprzedaży,
    a klient zamówił. Klient ma prawo dochodzić swoich praw - czyli
    dostarczenia takiego towaru, na jaki opiewa skutecznie zawarta umowa.

    > no coz - rynek ma swoje prawa, przy roletach do okien tez ponoc bywalo ze
    > ogloszen 10 - ale to cala rodzina odbiera zlecenia, wykonawca jeden :-)

    Zgłosić fałszywe konta, jak firma nie jest zbyt duża - zablokują.
    Z tym większymi jest trochę problem, alledrogo jest tak pazerne na kasę, że
    wybacza dużym płatnikom nawet rażące naruszenia regulaminu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

  • 27. Data: 2011-12-03 16:53:19
    Od: "WhiteD" <...@...pl>

    > Akurat to już jest w Rejestrze Klauzul Zabronionych.

    Nie ma takiego rejestru. UOKiK prowadzi tylko rejestr klauzul niedozwolonych.

    WhiteD

  • 28. Data: 2011-12-03 17:53:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Dec 2011 16:53:19 +0100, WhiteD napisał(a):

    > Nie ma takiego rejestru. UOKiK prowadzi tylko rejestr klauzul niedozwolonych.

    WOW. No to mnie żażyłeś. Leżę i kwiczę. A jak on działa? pewnie zupełnie
    inaczej, co?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

  • 29. Data: 2011-12-03 18:12:45
    Od: "WhiteD" <...@...pl>

    > WOW. No to mnie żażyłeś. Leżę i kwiczę. A jak on działa? pewnie zupełnie
    > inaczej, co?

    No cóż... nie mam pojęcia jak działałby rejestr klauzul zabronionych, ale ty nie
    masz pojęcia jak działa rejestr klauzul niedozwolonych i jakiej płci jest osoba
    z którą aktualnie rozmawiasz... więc i tak jestem na plusie...

    WhiteD

  • 30. Data: 2011-12-03 18:17:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Dec 2011 18:12:45 +0100, WhiteD napisał(a):

    > No cóż... nie mam pojęcia jak działałby rejestr klauzul zabronionych, ale ty nie
    > masz pojęcia jak działa rejestr klauzul niedozwolonych

    Aha. czyli najzwyklejsze chamskie czepianie się słówek.
    http://synonimy.ux.pl/multimatch.php?word=niedozwolo
    ny&search=1

    >i jakiej płci jest osoba
    > z którą aktualnie rozmawiasz... więc i tak jestem na plusie...
    >
    > WhiteD

    No niestety, nie wiem, musiałem oddać szklaną kulę do przeglądu, jakoś
    dziwnie działała.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Paweł