-
21. Data: 2016-04-17 20:39:27
Temat: Re: może rondo turbinowe ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 17 Apr 2016 20:07:54 +0200, Pawel napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> Jade przez Zielona
>> Gore - ladna obwodnica (dk32), dwa pasy w kazda strone ... i stoja.
>> A czemu ? Niczemu, rondo jest. Zwykle, ale przy wiekszym ruchu rondo
>> zawodzi.
>
> Być może rondo turbinowe byłoby tam lepsze.
Mam wrazenie, ze nawet jest, przynajmniej jakies elementy turbinowosci
- ale moglem ronda pomylic.
Wiele nie pomoze - problem w tym ze na wjezdzie kierowcy stoja, bo nie
sa pewni gdzie kto jedzie i czy nie trzeba mu ustapic. I turbinowosc
tego nie zmniejszy, chyba, ze pas zjazdowy bedzie za jakas bariera.
J.
-
22. Data: 2016-04-17 20:42:33
Temat: Re: Na jakich skrzyżowaniach na zielonym świetle mam pierwszeństwo przed pieszymi?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 17 Apr 2016 20:06:15 +0200, Liwiusz napisał(a):
> W dniu 2016-04-17 o 11:54, J.F. pisze:
>> P.S. A w ogole to wariactwo w kraju z tymi rondami. Jade przez Zielona
>> Gore - ladna obwodnica (dk32), dwa pasy w kazda strone ... i stoja.
>> A czemu ? Niczemu, rondo jest. Zwykle, ale przy wiekszym ruchu rondo
>> zawodzi.
>
> To bardzo ciekawe, bo kiedyś na jakimś Discovery widziałem eksperyment,
> z którego wyszło, że rondo ma większą przepustowość niż zwykłe "+"
> skrzyżowanie (oczywiście, aby to wykorzystać, musi być podobnie duży
> ruch na obu przecinających się przecznicach).
Ale to byl eksperyment amerykanski (Pogromcy Mitow).
Czyli porownujemy rondo z systemem "4-Way Stop", czyli Stop na kazdym
wjezdzie. No i drogi zwykle dwupasowe - tzn po jednym w kazda strone.
J.
-
23. Data: 2016-04-18 13:44:36
Temat: Re: Na jakich skrzyżowaniach na zielonym świetle mam pierwszeństwo przed pieszymi?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości
>W dniu 2016-04-17 o 11:54, J.F. pisze:
>>> P.S. A w ogole to wariactwo w kraju z tymi rondami. Jade przez
>>> Zielona
>>> Gore - ladna obwodnica (dk32), dwa pasy w kazda strone ... i
>>> stoja.
>>> A czemu ? Niczemu, rondo jest. Zwykle, ale przy wiekszym ruchu
>>> rondo
>>> zawodzi.
>> To bardzo ciekawe, bo kiedyś na jakimś Discovery widziałem
>> eksperyment, z którego wyszło, że rondo ma większą przepustowość
>> niż zwykłe "+" skrzyżowanie (oczywiście, aby to wykorzystać, musi
>> być podobnie duży ruch na obu przecinających się przecznicach).
>Tak na chłopski rozum, to rondo zawodzi przy bardzo dużych różnicach
>w natężeniu ruchu pomiędzy poszczególnymi wjazdami.
To jedno - duzy ruch w obie strony na jednej drodze moze
"zmonopolizowac" rondo, i ci z drugiej drogi beda stac i stac.
W praktyce pomagaja tiry - zazwyczaj mozna sie przed takiego wcisnac
:-)
Ja jednak pije do czegos innego - wjezdzajacy na rondo musza uwazac
czy ci z lewej zjezdzaja czy nie ... i przepustowosc na wjezdzie
okazuje sie byc kiepska.
A jak drogi sa wielopasowe, to sie dopiero tworzy burdel. Troche
pomaga "turbinowosc", ale tylko troche.
J.