  • 1. Data: 2009-11-19 20:02:06
    Temat: [NTG ?] czernienie aluminium
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witka,

    Jako ze w motocyklu jakies aluminium sie znajdzie wiec ptanie jednak TG :)
    Mam potrzebe poczernienia (w sposob trwaly i bardzo estetyczny) czegos
    co przypomina aluminium (to zapewne jakis stop alu podobny). Konretnie
    chodzi o nogi od stolu, ktore sa srebrne a ja che miec czarne.
    Od moliwosci ich poczewrnienia uzalezniam jego upno (tego stolu, znaczy
    sie).
    Oczywiscie nie chce tego robic domowymi sposobami tylko zlecic do
    wykonania. Pytanie tylko, czy to sie da i czy znacie firmy, ktore to
    moga zrobic

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 2. Data: 2009-11-19 20:50:30
    Temat: Re: [NTG ?] czernienie aluminium
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Laphroaig pisze:
> [...]
    > Oczywiscie nie chce tego robic domowymi sposobami tylko zlecic do
    > wykonania. Pytanie tylko, czy to sie da i czy znacie firmy, ktore to

    Tak. Nazywa sie to anodowanie. I pod tym haslem szukaj uslugowawcow w
    google, panoramie firm itp.

    Ja czasami korzystalem z uslug firmy Bronal w Warszawie.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2009-11-19 20:54:19
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Kuczu wrote:
    > Laphroaig pisze:

    > Tak. Nazywa sie to anodowanie. I pod tym haslem szukaj uslugowawcow w
    > google, panoramie firm itp.
    >
    > Ja czasami korzystalem z uslug firmy Bronal w Warszawie.

    Dzieki serdeczne,

    To chyba sie skusze na ten stol :)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 4. Data: 2009-11-19 21:03:09
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 21:54:19 +0100, Laphroaig napisał(a):

    > Dzieki serdeczne,
    >

    > To chyba sie skusze na ten stol :)

    Nie każdy stop aluminium nadaje się do anodowania :)

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 5. Data: 2009-11-19 21:03:41
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Laphroaig pisze:

    > To chyba sie skusze na ten stol :)

    To nie tak do konca. Jedne stopy daja sie bez problemu anodowac inne
    nie. Wlasciwie to kazdy sie da ale przy niektorych trzeba to robic
    kilkukrotnie i efekt nie zawsze jest zadowalajacy. Niektore wychodza
    czarne, niektore brazowawe. No i nie kazdy zaklad sie tego podejmie w
    przypadku "trudnych" stopow.

  • 6. Data: 2009-11-19 22:29:40
    Od: trud <t...@o...eu>

    > Dzieki serdeczne,
    >

    > To chyba sie skusze na ten stol :)

    Zaraz. Chwilunia.
    Jak to są nogi od stołu to one już są anodowane. Chyba, że to jakiś tani
    stół to mogą być lakierowane.
    Poza tym zawsze możesz pomalować proszkowo na czarny mat.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 7. Data: 2009-11-20 00:30:26
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    trud wrote:
> [...]

    > stół to mogą być lakierowane.
    > Poza tym zawsze możesz pomalować proszkowo na czarny mat.

    No wlasnie ze jest on cholernie drogi a na dodatek ma jedna wade:
    aluminiowe nogi (blat czarne szklo). No i te nogi mi troche nie pasuja.
    Ale tak jak pisali poprzednicy to jednak chyba musze byc ostrozny. Bo
    moze sie okazac, ze to jednak jeden z tych stopow, ktore sie trudno
    anoduje :(.
    Jest tez wersja stolu z czarnymi nogami ale dwukrotnie drozsza :( a ten
    moj jest powystawowy wiec tanszy.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 8. Data: 2009-11-20 00:35:01
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Kuczu wrote:

    > czarne, niektore brazowawe.

    Wow, dzieki za ostrzezenie. W takim razie nie bede ryzykowall i albo
    zostawie nogi albo kupie inny stol.
    A poanoduje se cylindry, zeby bylo TG :)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 9. Data: 2009-11-20 21:33:48
    Od: Kuba Łacki <yahoo@spamma_killa.riders.pl>

    Laphroaig pisze:

    > A poanoduje se cylindry, zeby bylo TG :)

    Tu też bym uważał. U nas w POZ kategorycznie odmówili wsadzenia do
    kąpieli elementów składających się z różnych metali, gdyż po podłączeniu
    prądu robią się z nich katody i anody (albo coś takiego;) i dzieją się
    cuda, skutkujące uszkodzeniami elementów. Określili to obrazowo mianem
    spawania.

    Weź te giry opierdol proszkowo na czarno i dupy nie truj;)

    --
    pzdr

  • 10. Data: 2009-11-22 20:56:05
    Temat: Re: czernienie aluminium
    Od: lesor <l...@o...pl>

    On 20 Lis, 01:35, Laphroaig wrote:

    > A poanoduje se cylindry, zeby bylo TG :)

    A moze kto anodowal golenie od lag?

    --
    pozdrawiam, lesor
    cb1300Rossynant