  • 1. Data: 2010-03-25 18:43:31
    Temat: NEC PA241W - pierwsze wrażenia
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Od kilku dni bawię się tym panelem, czas więc na to, by podzielić się
    pierwszymi wrażeniami. Są więc one naprawdę bardzo pozytywne, by nie
    powiedzieć, że monitor jakością i możliwościami urywa łeb z płucami.

    Równomierność podświetlenia jest wzorcowa, na poziomie profesjonalnych
    paneli do zastosowań o krytycznym znaczeniu barwy - odchyłki dobrze
    poniżej 3 dE(94), pikowo domierzyłem się 2,4 dE(94), średnio jest w
    okolicach 1-1,5dE(94), a więc na progu percepcji. Monitor jest nieźle
    zlinearyzowany - mój egzemplarz najlepiej wypada z TRC ustawioną na
    L*, pikowo błędy rzędu ok. 2 dE(94) - i ma bezprecedensowe możliwości
    arcyprecyzyjnej, 14-o bitowej regulacji z wewnętrznym przeliczaniem 16-
    to bitowym - kalibrować można wszystko, łącznie z gamutem.

    Matryca IPS w czerniach oglądanych pod kątem tradycyjnie wykazuje
    srebrzenie, natomiast ma zdumiewająco niski jak na IPS punkt czerni i
    bez problemu można komfortowo pracować nawet w nocy o północy.

    Ogólnie widać, że nad podświetleniem i możliwościami jego regulacji
    oraz elektroniczną kompensacją równomierności mocno pracowano.
    Poprawiono też nieco charakterystykę spektralną świetlówek, dzięki
    czemu monitor ma jeszcze odrobinę szerszy gamut (ok. 1,3mln dE^3),
    wyraźnie dążący do osiągnięcia kompromisu pomiedzy przestrzeniami
    edycyjnymi AdobeRGB/sRGB oraz ECI RGB. Oczywiście z powodzeniem kryje
    CMYK ISO Coated v2, a nawet skalę Pantone Coated.

    Dzięki wspomnianej elastyczności nastawów i świetnemu oprogramowaniu,
    monitor jest niczym kameleon - za jednym kliknięciem może
    przetransformować się z softproofingowego panelu arcyszerokogamutowego
    o jaskrawości 160cd/m^2 w panel sRGB o jaskrawości 80cd/^2, przy
    okazji zapinając w systemie gdzie trzeba stosowny profil.

    No i jest to jeden z niewielu paneli, który wyprodukowany jest w na
    tyle powtarzalny sposób, że jego nastawy w menu mają cokolwiek
    wspólnego z rzeczywistością - jeśli więc np. wybierzemy w menu
    skorelowaną temperaturę barwową 6500K, to panel naprawdę będzie miał
    6500K z relatywnie niewielką odchyłką, nastawy jaskrawości podawane są
    w cd/m^2 i tu również błąd jest rzędu kilku cd, a nie kilkudziesięciu
    itd. Jak do tego wszystkiego skombinujemy sobie kiedyś nowe
    Spectraview II i skalibrujemy panel sprzętowo dobrym sprzętem, to już
    wogóle będzie bajka!

  • 2. Data: 2010-03-26 12:56:06
    Temat: Re: NEC PA241W - pierwsze wrażenia
    Od: FD <f...@o...pl>

    Czornyj pisze:
    > Od kilku dni bawię się tym panelem, czas więc na to, by podzielić się
    > pierwszymi wrażeniami. Są więc one naprawdę bardzo pozytywne, by nie
    > powiedzieć, że monitor jakością i możliwościami urywa łeb z płucami.

    jakie koszty tej zabawy?

  • 3. Data: 2010-03-26 14:00:35
    Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl>

> [...]
    > itd. Jak do tego wszystkiego skombinujemy sobie kiedyś nowe
    > Spectraview II i skalibrujemy panel sprzętowo dobrym sprzętem, to już

    Czyli co dobry jest? :)
    moze sie czepiam ale mi chyba nic lepszego niz CE240W potrzebne juz
    nie jest...
    no chyba ze sie myle i wywalic swoje eizo i kupic tego nec-a

  • 4. Data: 2010-03-26 14:56:10
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > jakie koszty tej zabawy?

    Słyszałem coś o okolicach ~4kpln brutto

    > Czyli co dobry jest? :)
    Nienajgorszy ;)

    > moze sie czepiam ale mi chyba nic lepszego niz CE240W potrzebne juz
    > nie jest...
    > no chyba ze sie myle i wywalic swoje eizo i kupic tego nec-a
    CE240W posłuży Ci jeszcze tak długo, że zdąży się znudzić. Wspominam o
    monitorku bo to arcyciekawa nowalijka, więc dla ktogoś kto akurat jest
    na kupnie kozackiego monitora do zastosowań o krytycznym znaczeniu
    barwy może to być interesująca informacja ;)

  • 5. Data: 2010-03-26 15:15:00
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-26 15:56:10 +0100, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Słyszałem coś o okolicach ~4kpln brutto

    Na stronie Nec.pl jest za 3900 netto, Ceneo i Skąpiec jeszcze go nie znają.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-03-26 16:27:12
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Na stronie Nec.pl jest za 3900 netto, Ceneo i Skąpiec jeszcze go nie znają.

    Na stronie NEC podana jest cena sugerowana, a monitora jeszcze nie ma
    w dystrybucji. Podałem orientacyjną cenę, o której słyszałem od
    zaprzyjaźnionych sprzedawców.

  • 7. Data: 2010-03-26 21:27:28
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Caezar Peonti vel pyteria" <p...@i...pl> napisał w
    wiadomości
    x.googlegroups.com...
    > mi chyba nic lepszego niz CE240W potrzebne juz
    > nie jest...

    Nie denerwują Cię w nim słabe kąty widzenia?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2010-03-27 09:24:04
    Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl>

    On 26 Mar, 22:27, "Quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > wiadomościnews:f5f614ec-cf62-43af-968e-02d53ea0fc8d@
    x12g2000yqx.googlegroups.com...

    > Nie denerwują Cię w nim słabe kąty widzenia?

    nie bo siedze idealnie na wprost:)

  • 9. Data: 2010-03-27 10:31:41
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-03-27 10:24, Caezar Peonti vel pyteria pisze:

    > nie bo siedze idealnie na wprost:)

    Idealnie na wprost, zarówno do lewego dolnego, centrum, jak i prawego górnego rogu?
    ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 10. Data: 2010-03-27 10:33:38
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-03-25 19:43, Czornyj pisze:
> [...]
    > o jaskrawości 160cd/m^2 w panel sRGB o jaskrawości 80cd/^2, przy
    > okazji zapinając w systemie gdzie trzeba stosowny profil.

    Do ilu cd/m2 da się bezpiecznie zjechać w dół?

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski